Friday, February 11, 2011

خبرهای کوتاه : دولت سوئیس دستور مسدود کردن دارائی‌های مبارک و بستگانش را داد

خبرهای کوتاه : دولت سوئیس دستور مسدود کردن دارائی‌های مبارک و بستگانش را داد


بی بی سی : خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که دولت سوئیس دستور داده است تا دارائی‌های آقای حسنی مبارک و بستگانش در این کشور مسدود شود.



آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از مصر خواسته است تا به پیمان صلح مصوب سال ۱۹۷۹ میلادی با اسرائیل متعهد باشد.



واکنش بیشتر از دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا: او گفته است: "چیزی که امروز رخ داده است، فقط باید اولین گام باشد. کسانی که الان اداره امور مصر را در دست دارند، موظف هستند که خواسته‌های مردم مصر را برآورده کنند."



احمد داووداوغلو، وزیر خارجه ترکیه در واکنش به تحولات مصر در سایت توئیتر نوشته است: "تبریک به مردم مصر. امیدواریم سیستمی در مصر بر سر کار بیاید که انتظارات مردم این کشور را برآورده کند."



از این که برای دنبال کردن تحولات مصر با ما هستید، متشکریم. آخرین واکنش‌ها به کناره‌گیری حسنی مبارک و نیز گزارش‌ها از وضعیت شهرهای مختلف مصر در صفحه قابل دسترس است.



دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا گفته است که "امروز، به‌ویژه برای کسانی که در میدان تحریر قاهره حضور دارند، روزی قابل توجه است؛ و نیز برای کسانی که با شجاعت و در آرامش خواسته‌هایشان را برای تغییر در کشورشان مطرح کرده‌اند.



الان در میدان تحریر قاهره، محل اصلی تجمع معترضان مصر در روزهای گذشته، آتش‌بازی در جریان است.



به گزارش خبرگزاری فرانسه، اخوان المسلمین، از گروه‌های شاخص مخالف حسنی مبارک، استعفای آقای مبارک را ستوده و از نیروهای نظامی این کشور "به خاطر تعهدشان به وعده‌هایی که داده بودند" تشکر کرده است.



اعضای جنبش حزب الله در لبنان "پیروزی تاریخی" مردم مصر را تبریک گفته است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، مردم بیروت، پایتخت لبنان، هم به دنبال کناره‌گیری حسنی مبارک به خیابان‌ها ریخته‌اند و به شادی مشغولند.



سمیر رضوان که به تازگی به عنوان وزیر دارایی مصر انتخاب شده است، به سرویس جهانی بی‌بی‌سی گفت که "حسنی مبارک هیچوقت مصر را ترک نخواهد کرد. او در خاک مصر خواهد مرد."

No comments:

Post a Comment