Monday, February 14, 2011

العربیه: موسوی و رهنورد توسط نیروهای امنیتی به منزل بازگردانده شدند

العربیه: موسوی و رهنورد توسط نیروهای امنیتی به منزل بازگردانده شدند


العربیه.نت : میر حسین موسوی از رهبران معترضان ایران و همسرش زهرا رهنورد که برای حضور در تظاهرات از خانه خارج شده بودند، توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران به منزل باز گردانده شدند.



از صبح امروز دوشنبه 14-2-2011 نیروهای امنیتی منزل موسوی را برای ممانعت از خروج او محاصره کرده بودند. همچینین رهنورد هم دو بار قصد خروج از منزل و پیوستن به تظاهر کنندگان را داشت که با ممانعت نیروهای امنیتی حاضر در محل روبرو شد.



سر انجام موسوی و رهنورد موفق به خروج از منزل شدند. اما نیروهای امنیتی مانع از حرکت آن ها به سوی مردم شدند و به منزل بازگردانده شدند.



میرحسین موسوی و مهدی کروبی ، دو تن از رهبران مخالفان دولت در ایران، در نامه ‌ای به وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران خواستار صدور مجوز برای "راهپیمایی مردمی" در روز 25 بهمن با هدف حمایت از حرکت‌های اعتراضی در تونس و مصر شده بودند. اما وزارت کشور ایران به این درخواست پاسخ نداد.



با این وجود معترضان ایرانی بر برگزاری تظاهرات خود اصرار دارند. احزاب وگروهها و تشکل های اصلاح طلب بسیاری با صدور فراخوان های جداگانه از مردم خواستند یکبار دیگر به خیابان بیایند.



از تهران خبر می رسد که شمار تظاهر کنندگان بالاست به گونه ای که میدان آزادی مملو از جمعیت شده است. همچنین گزارش های از برخورد نیروهای موسوم به لباس شخصی و بسیجی با تظاهر کنندگان می رسد که حجم این برخوردها و شمار دستگیر شدگان هنوز مشخص نیست.

No comments:

Post a Comment