Friday, February 11, 2011

جنتی: سران فتنه برای ۲۵ بهمن نقشه کشیده‌اند

احمد جنتی دبیر شورای نگهبان ایران گفت: "فتنه ۸۸ از بین رفت اما سران فتنه که در خانه نشسته اند و فکر می کنند هنوز آبرویی در بین مردم دارند برای ۲۵ بهمن نقشه کشیده اند."




او در سخنان خود در مراسم ۲۲ بهمن (۱۱ فوریه) در اصفهان گفت که مردم راهپیمایی حمایت از مردم مصر و تونس را امروز انجام می دهند و امیدوارم سران فتنه به خود بیایند و توبه کنند، اگر چه نمیدانم مردم توبه آنها را بپذیرند یا نه؟



اشاره آقای جنتی به در خواست برگزاری راهپیمایی توسط دو تن از رهبران معترضان ایران، میرحسین موسوی و مهدی کروبی است که مقامات ایرانی از آن ها به نام سران فتنه یاد می کنند.



آن‌ها از دولت خواسته اند که به هواداران آن‌ها اجازه دهد در روز دوشنبه ۲۵ بهمن برای اعلام همبستگی با حرکت‌های مردمی در منطقه، "به ویژه قیام آزادی‌خواهانه مردم تونس و مصر علیه حکومت استبدادی" در این دو کشور، راهپیمایی کنند.



مقامات رسمی ایران هنوز جواب مشخصی به درخواست راهپیمائی مخالفان نداده اند.



اما روز چهارشنبه ۲۰ بهمن، غلامحسین محسنی اژه ای، دادستان کل و سخنگوی قوه قضاییه، در واکنش به درخواست رهبران مخالف گفت که "تعیین یک روز دیگر به معنی آن است که این افراد خود را از صف مردم جدا کرده اند و همین امر موجب جدایی و تفرقه است".



همچنین سرتیپ حسین همدانی، فرمانده سپاه تهران تلاش مخالفان دولت برای برگزاری راهپیمایی در روز ۲۵ بهمن را تلاشی برای کاهش حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن دانسته و گفته بود: "فتنه گران باید بدانند که دیگر آنها را فریب خوردگانی نمی دانیم که به نتیجه انتخابات معترض هستند، بلکه قطعا آنها را ضد انقلاب و جاسوس می دانیم و به شدت با آن ها برخورد خواهیم کرد".



احمد جنتی در ادامه سخنان خود گفت: "احتیاجی به محاکمه سران فتنه نیست. مردم ذلتی را به این افراد چشانده اند که ۱۰ بار اعدام هم نمی تواند طعم تلخ این ذلت را از زندگی آنها پاک کند."



او در ادامه گفت که "ما مطلع هستیم که بسیاری از افراد مشهور و نامدار کشور در فتنه‌ها دست دارند و به دنبال تضعیف نظام هستند."



بحث انتخابات



دبیر شورای نگهبان درباره انتخابات گفت: "عده ای از افراد منافق صفت که از مردم جدا شده اند نقشه کشیده‌اند که کرسی‌های مجلس را اشغال کنند و شورای نگهبان را فریب دهند."



آقای جنتی گفت که از همین تریبون به همه آنها می گوییم به آنها اجازه نمی دهیم دیگر کوچکترین پستی را در کشور اداره کنند.



پیش از این هم آقای جنتی در روز سه شنبه ۱۴ دی (۴ ژانویه) گفته بود که سران فتنه با اقداماتی که انجام داده اند، بهتر است همچنان خارج از عرصه سیاست بمانند و منتظر آمریکاییان باشند.



او با انتقاد از اظهارات اخیر محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین که برای شرکت اصلاح طلبان در انتخابات آینده مجلس شرط هایی مطرح کرده بود، گفت: "اصلا نیازی به حضور این عده در انتخابات نیست".



آقای خاتمی، روز پنجم دی ماه سال جاری در دیدار با نمایندگان جناح اقلیت مجلس شورای اسلامی گفته بود که اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات پارلمانی آینده، خواستار "آزادی زندانیان سیاسی، پایبندی همگان به قانون اساسی و فراهم شدن امکان برگزاری انتخابات سالم و آزاد" هستند.

No comments:

Post a Comment