Friday, February 11, 2011

احمدی نژاد: خاورمیانه جدید بدون آمریکا و اسراییل در راه است

محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران اعتراض های مصر را موج تازه بیداری در منطقه خواند و گفت خاورمیانه جدید به زودی بدون اسراییل و آمریکا تحقق خواهد یافت.




آقای احمدی نژاد، که در مراسم سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سخنرانی می کرد، به ملت ها و جوانان در کشورهای عربی گفت که آزادی حق آنهاست و آنها حق دارند درباره مسائل کشوری و جهانی آزادانه اعمال نظر کنند.



آقای احمدی نژاد همچنین خطاب به ملت مصر گفت: "انتخاب نوع حاکمان و شخص حاکمان و اداره حکومت حق شماست "



در قطعنامه پایانی راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب هم در بخشی رویدادهای روزهای اخیر در مصر" صدور حقیقی انقلاب اسلامی" توصیف شده و در این بیانیه از مردم مصر و تونس حمایت شده است.



از آغاز اعتراض ها در مصر، مقامات جمهوری اسلامی با حمایت از معترضین، این اعتراض ها را الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ خوانده اند.



هفته گذشته هم، آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران هم در یکی از تند ترین واکنش های مقام های ایران به وقایع مصر گفت: "با کنار رفتن حسنی مبارک از ریاست جمهوری مصر، آمریکا و اسراییل نوکر خود را از دست می دهند."



رهبر ایران که در نماز جمعه سخنرانی می کرد، بخشی از سخنرانی خود را به زبان عربی و خطاب به ملت مصر ایراد کرد.



"تهاجم به دولت"



آقای احمدی نژاد در بخش دیگری از صحبت هایش درباره فعالیت های هسته ای ایران از کشورهای غربی خواست تا ایران هسته ای را بپذیرند و با این کشور همکاری کنند و در غیر این صورت ایران به این کشورها نیازی نخواهد داشت.



رییس جمهوری ایران در عین حال از وجود فشارهای شدید داخلی و خارجی بر دولتش خبر داد و دلیل این "کارشکنی ها و توهین ها" را پافشاری دولت دهم بر اجرای عدالت خواند. او همچنین افزود با وجود این فشارها عقب نشینی نخواهد کرد.



آقای احمدی نژاد در سخنرانی امروز خود در میدان آزادی تهران با اشاره به سفرهای استانی، توزیع سهام عدالت و اجرای طرح هدفمندی یارانه ها را از جمله دستاوردهای دولت اعلام کرد و گفت دولت او در سال گذشته بیش از یک میلیون و ششصدهزار شغل ایجاد کرده و تا دوسال آینده مشکل "بیکاری جوانان" از بین خواهد رفت.



رییس جمهوری ایران همچنین گفت با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها جایگاه ایران در معادلات جهانی صد پله بالاتر رفته است. او همچنین گفت به زودی درباره این طرح با مردم صحبت خواهد کرد.

No comments:

Post a Comment