Monday, February 14, 2011

خبرهای کوتاه: وحشت دولت از تظاهرات مردم محل استقبال از رئیس جمهور ترکیه را تغییر داد ...

خبرهای کوتاه: وحشت دولت از تظاهرات مردم محل استقبال از رئیس جمهور ترکیه را تغییر داد ...


وحشت دولت از تظاهرات مردم محل استقبال از رئیس جمهور ترکیه را تغییر داد



ندای سبز آزادی: بنا به گزارش های رسیده استقبال محمود احمدی نژاد از عبداله گل، رئیس جمهوری ترکیه امروز در کاخ ریاست جمهوری انجام نشد.

نیروهای امنیتی دیروز به واحد تشریفات ریاست جمهوری توصیه کرده بودند که احمدی نژاد به جای کاخ ریاست جمهوری در یکی از ساختمان های وزارت امور خارجه از رئیس جمهور ترکیه استقبال کند که این امر امروز صورت گرفت.

رئیس جمهور ترکیه امروز در ایران، دولت ها را به شنیدن صدای مردم خودشان فرا خوانده بود.



کوتاه از بی بی سی:

بی بی سی : محسن سازگارا، از شخصیت های سیاسی مخالف دولت ایران می گوید تظاهرات اعتراض آمیز مردم در روز 25 بهمن فراتر از انتظار و یک قیام عمومی علیه دیکتاتوری در ایران بود.



سازمان عفو بین الملل برخورد خشن نیروهای امنیتی ایران با تظاهرکنندگان در تهران و اصفهان را محکوم کرده است.



یرانیان مقیم هلند در حمایت از معترضان در ایران، در مقابل سفارت ایران در لاهه تجمع کردند.



ایرانیان مقیم لندن از ساعت شش عصر امروز به حمایت از معترضان در ایران، مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران تجمع خواهند کرد.



در ویدئوی رسیده از تهران معترضان می گویند "ابوالفضل علمدار/ سید علی را بردار"



گزارش های تایید نشده حاکی از تیر خوردن یکی از معترضان در حوالی میدان توحید است.



در میدان فردوسی معترضان شعارهایی علیه رهبر ایران سر دادند "با یک بلیط یک سره/ خامنه ای باید بره"



یک شاهد عینی به بی بی سی گفت: "برق خیابان انقلاب حدفاصل امام حسین تا آزادی را قطع کرده اند و در تاریکی شروع به زدن مردم کردند. مردم آتش روشن کرده اند تا گاز اشک آور را مهار کنند."



یورش وحشیانه و شلیک گلوله توسط نیروهای سرکوبگر علیه تظاهرکنندگان در شیراز



بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" یورش وحشیانه نیروهای ولی فقیه به تظاهر کنندگان در شیراز و صدای شلیک گلوله در خیابان ارم و نمازی و میدان ستاد و حرکت تعداد زیادی از آمبولانسها به آن نقطه جهت خارج کردن زخمی شدگان ادامه دارد.

دانشجویان دانشگاه مهندسی شیراز واقع در خیابان نمازی اعتراضات گسترده خود را از دانشگاه شکل دادند و وارد خیابان نمازی شدند. هنگام ورود دانشجویان به خیابان تعداد زیادی از مردم به آنها پیوستند و اعتراضات گسترده شکل گرفت و همزمان اعتراضات دیگری در میدان ستاد و ملاصدرا و خیابان ارم بصورت گسترده شکل گرفت و انبوهی در آن شرکت داشتند . مردم شیراز با شعارهایی مانند مرگ بر دیکتاتور تظاهرات خود را ادامه دادند.

حوالی ساعت 18:30 نیروهای سرکوبگر بسوی مردم یورش بردند و مردم را آماج باتونهای خود قرار دادند ولی وقتی که موفق به پراکنده کردن مردم نشدند اقدام به شکلیک تیر هوایی نمودند و بعضی از گزارشات تایید نشده حاکی از آن است که نیروهای سرکوبگر بسوی مردم شلیک نمودند و گفته می شود که تعدادی از مردم مجروح شدند.پس از شلیک گلوله تعدادی زیادی از آمبولانسها از بیمارستان شهر واقع در خیابان پارامونت بسوی آن نقطه حرکت کردند

No comments:

Post a Comment