Wednesday, March 23, 2011

مراسم چهلم محمد مختاری

پدر این جان باخته اخیر جنبش سبز در مصاحبه با سایت روز گفت:«تیر به پیشانی محمد خورده و بیرون نیامده بود؛ یعنی توی سرش گیر کرده بود. دقیقا به پیشانی، همان وسط خورده بود. بعد از شستن پیکر محمد، صورتش را باز کردیم و جای گلوله را بوسیدم ».






روز جمعه ۵ فروردین ماه، چهلم محمد مختاری دانشجویی است که در تظاهرات روز بیست و پنجم بهمن ماه در تهران به ضرب گلوله در پیشانی‌اش به جان سپرد. دوستان محمد این روزها در فیس بوک از همه می‌خواهند که روز جمعه ساعت سه بعدازظهر در قطعه ۲۴۹ ردیف ۸۳ قبر شماره شش، جمع شده و یاد او را گرامی بدارند.



پیش تر نیز گروهی از دوستان برادر وی دست گلی جلوی در خانه محمد فرستاده بودند. در کالیفرنیا امریکا نیز دانشجویان ایرانی با برگزاری مراسمی برای محمد مختاری در حضور برادر وی ، یاد او را گرامی داشتند . در این مراسم برادر محمد ، قطعه زیبایی در رثای غم از دست دادن برادر خود خواند و از همه کسانی که او و خانواده اش را در این اندوه بزرگ یاری رساندند تشکر کرد.مجید در صفحه فیس بوک خود خطاب به محمد می‌نویسد:«مگر نمی‌دانستی که با سکوتت گردبادی از خس و خاشاک درست خواهد شد که کرکس‌های پیر را در خود خفه خواهد کرد ؟»



محمد مختاری بیست و دو ساله دانشجوی معدن دانشگاه آزاد بود که در صفحه فیس بوک خود در روز بیست و پنجم بهمن نوشته‌بود:« خدا ایستاده مردن را نصیبم کن که از نشسته زیستن در ذلت خسته‌ام»



پدر محمد مختاری در مصاحبه با سایت روز گفت:«تیر به پیشانی محمد خورده و بیرون نیامده بود؛ یعنی توی سرش گیر کرده بود. دقیقا به پیشانی، همان وسط خورده بود. بعد از شستن پیکر محمد، صورتش را باز کردیم و جای گلوله را بوسیدم ».

No comments:

Post a Comment