Friday, March 25, 2011

وزارت خارجه ترکیه:محموله هواپیمای ایرانی ناقض تحریمات سازمان ملل است

وزارت خارجه ترکیه:محموله هواپیمای ایرانی ناقض تحریمات سازمان ملل است




خبرگزاری «ریانووستی»: محموله دومین هواپیمای توقیف شده ایران در طی روزهای اخیر در ترکیه ناقض تحریمات سازمان ملل متحد برعلیه ایران می باشد. این مطلب را دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد.



لازم به یادآوری است که 20 مارس یک هواپیمای باربری ایرانی که عازم سوریه بود، در فرودگاه شهر "دیاربکیر" ترکیه فرود اضطراری انجام داد.



به گزارش خبرگزاری «ریانووستی» به نقل از خبرگزاری "صباح" ترکیه، وزارت خارجه ترکیه در مورد جزئیات این محموله توضیحی نداده است.



روزنامه "ملیت" روز سه شنبه در این مورد نوشته بود:" هواپیمای باربری "ایل-76" ایران که از تهران عازم سوریه بود و در روز 20 مارس جهت بازرسی مجبور به فرود در ترکیه شد، در حال حمل اسلحه و مهمات بود".



به نوشته این نشریه، هواپیمای ایرانی بر اساس اطلاعات مقامات محلی مبنی بر احتمال حمل "محموله هسته ای" و سلاح با نقض قطعنامه های سازمان ملل علیه ایران به پایگاه نظامی شهر "دیار بکیر" واقع در جنوب شرقی ترکیه مجبور به فرود شد.



این دومین مورد در هفته است که مقامات ترکیه هواپیماهای ایرانی را جهت بازرسی مجبور به فرود می کنند. مورد قبلی در روز 15 مارس در حالی رخ داد که از هواپیمای ایرانی عازم سوریه پس از فرود و بازرسی در ترکیه چیزی یافت نشد.

No comments:

Post a Comment