Friday, March 25, 2011

وزارت امورخارجه ایران قطعنامه حقوق بشری سازمان ملل را «غیرمنصفانه و ناموجه» خواند!

وزارت امورخارجه ایران قطعنامه حقوق بشری سازمان ملل را «غیرمنصفانه و ناموجه» خواند!


ایرنا : سخنگوي وزارت امورخارجه جمهوري اسلامي ايران پنجشنبه شب در پاسخ به سووالي در خصوص تصويب قطعنامه علیه ايران در شوراي حقوق بشر سازمان ملل اظهارداشت:اين قطعنامه غيرمنصفانه و ناموجه بوده و كاملا سياسي است و برغم تمايل برخي كشورها ، تحت فشار آمريكا به تصويب رسيد.



به گزارش اخبار شب ايرنا به نقل از اداره كل اطلاعات و اخبار وزارت امور خارجه ، رامين مهمانپرست افزود:هدف از اين قطعنامه تحت فشار قرار دادن جمهوري اسلامي ايران و منحرف كردن روند فعلي شوراي حقوق بشر در بررسي دوره اي جهاني وضعيت حقوق بشر همه كشورهاست.

سخنگوي وزارت امور خارجه ایران اظهار داشت: آمريكا با اينگونه اقدامات و برخوردگزينشي در صدد است با تغيير اين مسير توجهات را از نقض حقوق بشر در غرب به ويژه آمريكا منحرف كرده و در روند اغراض سياسي خود بر روي برخي كشورها تمركز ايجاد كند.

وي افزود:اخيرا پرونده حقوق بشري آمريكا در شوراي حقوق بشر مورد بررسي قرار گرفت و ايرادات بسياري بر وضعيت حقوق بشر در اين كشور وارد شد و لذا آمريكا كه از اين وضعيت راضي نيست مي خواهد اين مسير را تغيير دهد.

وي تصريح كرد:سياستهاي آمريكا درحرف و عمل همواره متفاوت و مبتني بر معيارهاي دوگانه بوده است و در صدور اين قطعنامه نيز نمونه اي از تناقض در سياستهاي آمريكا مشاهده مي شود.

No comments:

Post a Comment