Friday, March 25, 2011

حامیان بشار اسد تظاهرات می‌کنند

یکی دیگر از سوری‌ها در حمایت از رئیس جمهور خود نوشته: «در این لحظات حساس تاریخی کشور سوریه باید نشان دهیم که با کشور خود و سرزمین خود عهد بسته‌ایم. با روح و خون باید جان‌مان را فدای رهبر خود کنیم.»






در حالیکه اخبار حاکی از ناآرامی‌ها در سوریه و در منطقه درعا است و مخالفان دولت سوریه دست به تظاهرات زده‌اند، صفحات فیس بوک بخشی از سوری‌ها از حمایت از رئیس جمهوری این کشور «بشار الاسد» و تظاهرات میلونی در حمایت از وی حکایت می‌کند. این راهپیمایی به مدت سه روز و از ۳۱ ماه مارس در تمام خیابان‌های سوریه برگزار خواهد شد. در صفحه فیس‌بوکی که به همین مناسبت ساخته‌شده آمده‌است: «من افتخار می‌کنم که در کشورم سفارت اسرائیل وجود ندارد. من افتخار می‌کنم که رئیس جمهور کشور من علیه نیروهای امریکایی است. من افتخار می‌کنم که کشور من در خصوص مسائل اسرائیل با کشورهای اروپایی همکاری نمی‌کند. من افتخار می‌کنم که رئیس کشورم آزاد است و جایگاهش مستقل است.»



کامنت‌های دیگر در این صفحه خواهان حمایت مردم سوریه از ریس جمهور کشور خود است. در یکی از کامنت‌ها آمده‌است: «نه قبل و نه بعد از تو کسی نمی‌تواند جای تو را بگیرد.»



یکی دیگر از سوری‌ها در فیس‌بوک خود نوشته: «معک معک الی الابد یا بشار الاسد/ با توایم با توایم تا ابد ای بشار اسد»



یکی دیگر از سوری‌ها در حمایت از رئیس جمهور خود نوشته: «در این لحظات حساس تاریخی کشور خود سوریه باید نشان دهیم که با کشور خود و سرزمین خود عهد بسته‌ایم. با روح و خون باید جان‌مان را فدای رهبر خود کنیم.»



شواهد نشان از این دارد که شکاف میان طرفداران دولت سوریه و مخالفان، آینده سیاسی این کشور را دچار بحران‌های جدی سازد. بااین حال باید منتظر عکس العمل دولت سوریه درروزهای آینده بود.

No comments:

Post a Comment