Thursday, March 24, 2011

تلاش «سایبر‌اللهی‌»های ایران برای نفوذ در یاهو، گوگل و اسکایپ

برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند که هکرهای ایرانی تلاش کرده‌اند در سیستم‌های اینترنتی چون یاهو، گوگل و اسکایپ نفوذ کنند.




به گزارش بی‌بی‌سی. شرکت آمریکایی کمودو اعلام کرده است که هکرهای ایرانی به گواهی دیجیتال خدمات پست الکترونیکی یاهو و گوگل و دیگر نرم افزارهای ارتباطی مانند اسکایپ دست پیدا کرده‌اند. این شرکت اضافه کرده است که آن‌ها توانسته‌اند با رخنه به درون سایت یکی از واحدهای اروپایی این شرکت، گواهی دیجیتال سایت‌هایی مانند جی میل، یاهو، اسکایپ و مرورگر فایرفاکس را جعل کنند.






مسوولان این شرکت اعلام کرده‌اند که احتمال این حمله از سوی دولت ایران و برای به دست آوردن نام کاربری و کلمه عبور ای‌میل شهروندان این کشور انجام شده باشد.









گواهی دیجیتال سندی الکترونیک است که به کاربران اطمینان می‌دهد تبادل اطلاعات بین مرورگر آن‌ها و سرور سایت مورد رجوع رمزگذاری شده است و شخص سومی به آن دسترسی ندارد.






حمله مورد اشاره در پانزدهم مارس انجام شده و این شرکت پس از کشف این موضوع، گواهی های جعل شده را باطل کرده است. جعل گواهی دیجیتال سایت‌های اینترنتی به دولت‌ها اجازه می‌دهد با تغییر مسیر ترافیک آنلاین، به مکاتبات الکترونیک آنها دسترسی پیدا کنند. از سوی دیگر، جعل گواهی دیجیتال مرورگرهای اینترنتی به هکرها اجازه می‌دهد در فعالیت آنلاین کاربران جاسوسی کنند. هنوز معلوم نیست اطلاعات کاربری چه تعداد از شهروندان ایرانی دزدیده شده است. فایرفاکس و گوگل از ارتقای مرورگرهای خود برای شناسایی گواهی های جعلی مورد نظر خبر داده اند.









کارشناسان اینترنتی، اعلام کرده‌اند که برای جلوگیری از نفوذ هکرها، نسخه مرورگرهای خود را به روز کنند و همچنین در اولین فرصت، کلمات عبور خود را تغییر دهند.









این برای چندمین بار است که ارتش سایبری ایران تلاش می‌کند اطلاعات کاربران ایرانی را کشف کند. پیش از این هکرهای وابسته به جمهوری‌اسلامی، چندین پروژه مختلف را اجرا کرده‌اند که شامل هک کردن برخی سایت‌های خبری و تلاش برای دسترسی به اطلاعات آن‌ها بوده است.


هفته گذشته، یکی از مقمات سپاه پاسداران اعلام کرد که سپاه، از همکاری با هکرها استقبال می‌کند.

No comments:

Post a Comment