Friday, April 15, 2011

شهرام امیری

شهرام امیری


قهرمان ملی – اتمی

جاسوس بین المللی از آب در آمد





شهرام امیری، که در جریان سفر حج عمره در عربستان ناپدید شده و سپس از امریکا سر در آورده بود، داوطلبانه به ایران بازگشت و در ابتدا جلوی پایش گوسفند کشتند و قهرمان ملی – اتمی اش اعلام کردند. گفته می شود او با لب تاپ اتمی سایت اتمی قم به حج رفته بود و مقامات جمهوری اسلامی مدعی بودند که امریکائی ها و اسرائیلی ها او را ربوده اند. چه پناهنده شده بود و چه ربوده شده بود، ماجرای ناپدید شدن او منجر به پیدا شدن و افشاء شدن سایت اتمی قم شد!



حالا "ایران بریفینگ" فاش کرده که شهرام امیری که جمهوری اسلامی می گفت ربوده شده و به امریکا برده شده، به جرم افشای اسرار اتمی ایران درحال محاکمه محرمانه در دادگاه نظامی تهران است.



اتهام او تماس و برقراری ارتباط محرمانه با کشورهای متخاصم و اقدام علیه امنیت ملی و دراختیار گذاردن اطلاعات طبقه بندی شده به دشمن است.



امیری در خرداد ۱۳۸۸ درجریان حج عمره ناپدید شد و حدود ۱۳ ماه بعد، در ۲۲ تیر ۱۳۸۹ به دفتر حافظ منافع ایران در آمریکا مراجعت کرده و دو روز بعد به ایران بازگشت .



پس از بازگشت بعنوان قهرمان ملی در چند برنامه تلویزیونی شرکت کرد و در باره چگونگی ربوده شدنش توسط سرویس های اطلاعاتی آمریکا توضیح داد و اضافه کرد که سرانجام و به یاری چند دوست معتمد از ناحیه نیروهای امنیتی کشور توانست از دست سازمان سیا و اف بی‌آی بگریزد و به دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن پناه ببرد.



اکنون فاش شده که علاوه بر محاکمه نظامی، بیش از پنج ماه است که در زندان نظامی حشمتیه تهران در بازداشت بسر می برد .



امیری در خلال این پنج ماه بازداشت آنطور که ایران بریفینگ خبر یافته است مورد شکنجه‌های روحی و جسمی قرار داشته و در طی این مدت یکبار نیز به دلیل فشارهای وارده مدت یک هفته در بیمارستان ۵۰۴ ارتش در تهران بستری بوده است .

No comments:

Post a Comment