Friday, April 22, 2011

اقدام عجیب برخی بانکها / تسویه مطالبات معوق با یارانه نقدی!

اقدام عجیب برخی بانکها / تسویه مطالبات معوق با یارانه نقدی!


برخی بانکها در حالی مطالبات معوق افراد را از حساب یارانه‌های نقدی آنان برداشت می‌کنند که بانک مرکزی در بخشنامه‌ای بانکهای عامل را از این کار منع کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، با وجود ابلاغ بخشنامه ای از سوی بانک مرکزی به بانکهای کشور مبنی بر عدم برداشت بدهی های معوق افراد از حساب یارانه های نقدی، برخی از بانکها بدون توجه به این مصوبه، مبالغ یارانه های نقدی افراد را بابت تسویه بدهی های معوق خود برداشت می کنند.

گزارشهای رسیده از برخی شهرهای کشور از جمله اراک نشان می دهد که برخی بانکها به صورت خودسرانه اقدام به برداشت یارانه نقدی برخی شهروندان بابت مطالبات معوق آنان کرده اند.

این در حالی است که بانک مرکزی در ابلاغ بخشنامه ای در دی ماه سال گذشته خطاب به کلیه بانکهای دولتی، خصوصی و موسسه مالی و اعتباری توسعه اعلام کرده بود: بانکها حق هیچگونه برداشتی از محل واریز یارانه ها بابت تسویه بدهی مشتریان را ندارند.

زمانی که بانکها برای افتتاح حساب یارانه های نقدی با یکدیگر در رقابت بودند، برخی از بانکها خودسرانه نسبت به افتتاح حساب یارانه های نقدی برای افراد اقدام کردند، هم اکنون نیز همین بانکها بخشی از مطالبات معوق خود را از محل حسابهای یارانه های نقدی بدون اطلاع مشتری برداشت می کنند.

No comments:

Post a Comment