Sunday, April 10, 2011

کانادا: دولت عراق مسئول محافظت و رعایت حقوق ساکنان اردوگاه اشرف است

کانادا: دولت عراق مسئول محافظت و رعایت حقوق ساکنان اردوگاه اشرف است


کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: در واکنش به خشونت های صورت گرفته در اردوگاه اشرف، محل استقرار هزاران تن از اعضاء و هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران، کانادا خواستار بررسی و تحقیق سازمان ملل متحد در این زمینه گردید.



جیسون کنی، وزیر مهاجرت و شهروندی کانادا در این باره گفت: ما به دنبال بررسی این مسأله هستیم و از پیش آمدن این رویداد و خشونت علیه ساکنان این کمپ ابراز نگرانی شدید می‌کنیم.



همچنین «باب ری» منتقد امور خارجی حزب فدرال لیبرال روز جمعه خواستار تحقیقات سازمان ملل در این زمینه شد. آقای «ری» با مسئول خواندن دولت عراق در قبال حفظ حقوق قانونی ساکنان این اردوگاه گفت: «این مسأله طولانی مدت است، آن‌ها مدت طولانی است که در آنجا زندگی می‌کنند و دولت عراق مسئول محافظت و رعایت حقوق آن‌هاست.»



روز پنج‌شنبه هفته گذشته، نوزدهم فروردین ماه نیروهای ارتش عراق با حمله به اردوگاه اشرف که محل استقرار اعضاء و هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران می‌باشد، اقدام به شلیک و قتل تعدادی از ساکنان این اردوگاه کردند. اگرچه منابع امنیتی عراق تعداد کشته شدگان درگیری‌های روز پنج شنبه را سه تن اعلام کرده‌اند، اما اعضای خانواده‌های مقیم اردوگاه اشرف که در نزدیکی مرز ایران قرار دارد میگویند در پی حمله نظامیان عراقی به این اردوگاه ۳۱ نفر کشته و ۳۰۰ نفر به شدت مجروح شده‌اند.



سارا حسنی خانم ۲۰ ساله ایرانی-کانادایی در گفتگو با روزنامه کانادایی «تورونتو سان» می‌گوید: «من نمی‌دانم برادرم که یک شهروند کانادایی هست کشته شده و یا زنده است، من هیچ‌گونه دسترسی و ارتباطی با او ندارم، اما نمی‌توان این افراد را رها کرد، آن‌ها احتیاج به کمک‌های پزشکی و حمایت دارند.»



در همین حال دیوید کلگر نماینده سابق پارلمان کانادا نیز خواستار بازگشت نیروهای نظامی ایالات متحده به منطقه اشرف گردید.



دیوید کلگر گفت: «آن‌ها (ساکنان اردوگاه اشرف) نباید مجبور به جنگ باشند. آن‌ها فقط آنجا باشند. اگر آن‌ها در کمپ اشرف باشند هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.»



به عقیده آقای کلگر علت بروز درگیری‌های روز پنج‌شنبه عدم حضور نیروهای سازمان ملل و ارتش امریکا، و سپردن مسئولیت حفاظت از ساکنان این اردوگاه به ارتش عراق می‌باشد.

No comments:

Post a Comment