Sunday, April 10, 2011

کاهش تولیدات شرکت های پتروشیمی برای تولید بنزین بیشتر

کاهش تولیدات شرکت های پتروشیمی برای تولید بنزین بیشتر


بورس نیور : صنعت خودرو به عنوان یکی از صنایع مهم کشور است که شرکت های فعال در این زمینه اکثر اوقات به عنوان لیدر بازار بورس به شمار می روند .





شرکت مهرکام پارس یکی از شرکت های حاضر در این صنعت است که در پیش بینی درآمد بودجه سال 90 خود سود هر سهم را با 77 درصد کاهش نسبت به دوره مشابه سال قبل ، رقم 7 ريال ارایه کرده است .





صارمی ، رییس بودجه "خمهر" در خصوص علت کاهش 77 درصدی EPS شرکت نسبت به دوره مشابه سال گذشته در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت : نظر به ثابت بودن قیمت های خودرو در کشور ما ، قیمت های محصولات ما نیز تثبیت شده است و افزایش قیمتی در نرخ محصولات نداریم . البته گاهی اوقات تب بازار باعث نوسان در قیمت بازار می شود ، اما این نوسانات در قیمت های کارخانه تأثیر گذار نبوده و گاهی باعث کاهش قیمت نیز می شود.







افزون بر این ، برخی شرکت های پتروشیمی که مواد اولیه مصرفی ما را تولید می کردند ، میزان تولیدات خود را تغییر داده و به تولید بنزین روی آورده اند . در نتیجه قیمت مواد اولیه و به دنبال آن قیمت تمام شده محصولات ما افزایش یافت و شرکت پیش بینی سود خود را با کاهش اعلام کرده است.



وی در پایان ، در خصوص تأثیرات اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بر سود آوری و هزینه های شرکت گفت : هدفمندی یارانه ها روی کل هزینه های شرکت اثر گذار نیست . اما به نظر می رسد پس از اجرای این طرح میزان هزینه های ناشی از مصرف برق و گاز دو تا سه برابر افزایش یافته و هزینه ها در کل مجموعه ، چهار الی پنج درصد افزایش یابد . اما اظهار نظر دقیق تا زمان مشخص شدن اثرات واقعی آن امکان پذیر نبوده و باید وضعیت را زیر نظر داشت تا بتوان میزان تأثیر آن را به صورت کامل تعیین کرد.

No comments:

Post a Comment