Thursday, June 9, 2011

ماجراي خريد هواپيمای 45 ميلياردی برای احمدی نژاد با بودجه ی "حوادث غيرمترقبه"!

انتخاب : در حالی که دولت نهم و دهم همواره بر ساده زیستی مدیران تاکید کرده ، یک نماینده مجلس از "ماجراي خريد هواپيما براي رئيس جمهور " پرده برداشت.




به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" محمدرضا خباز با اشاره به بودجه ی 13 هزار و 500 ميليارد تومانی که مصوب شد دولت آن را در راه حوادث غيرمترقبه مانند سيل، سرمازدگي، خشکسالي و... هزينه کند، گفت: اگر من بگويم دولت از مجموع مصوبات خود تنها بخشي را به اين مسأله اختصاص داد و بقيه پول قرار بود در جاهاي ديگر هزينه شود، تعجب خواهيد کرد.



وی افزود: پس از مدتی شنیدیم در مصوبه آبانماه هيأت وزيران، اين پول قرار شده در راههاي ديگري هزينه شود که ما دي ماه متوجه اين مصوبات شديم.



خباز گفت: مثلاً قرار شده بود از پول حوادث غيرمترقبه 10 ميليارد تومان به يکي از پروژه هاي عمراني تهران پرداخت شود، يا اينکه قرار بود بيش از 45 ميليارد آن براي خريد هواپيماي رياست محترم جمهوري هزينه شود.



وی با اشاره به اینکه خرید این هواپیما ارتباطی با ماجرای خرید در دولت اصلاحات ندارد، افزود: دولت در آبمانماه 1389 مصوب کرده بودند که يک هواپيماي جديد ايرباس 330 براي رياست جمهوري خريداري شود.



این نماینده مجلس اضافه کرد: مصوبه هيأت وزيران ديماه سال 89 به دست ما رسيد و ما در هيأت تطبيق با آن مخالفت کرده و به دولت بازگردانديم.



خباز در پایان می گوید: نمي دانم آن هواپیما، سرانجام خريداري شد يا نه.



به گزارش خبرنگار سیاسی "انتخاب"؛ این خبر مهم، در حالی شنیده می شود که دولت نهم و دهم همواره بر ساده زیستی مدیران تاکید کرده و حتی بارها خرید هواپیما توسط دولت اصلاحات را به نقد و چالش جدی کشیده است.



خباز در ادامه با اشاره به اقدامات غیرقانونی دولت می گوید: اگر مجلس پدر با صلابتي بود، فرزندش نمي توانست از قوانين تخلف کند.



وی گفت: آقايان که رجايي را الگو قرار مي دهند، بايد به اين جملات رجايي هم دقت کنند که مجلس را پدر دولت مي خواند.



به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب"؛ خباز که این سخنان را طی گفت و گویی مشروح با "قدس" بیان داشته، می افزاید: يک پدر دلسوز، تمام مساعي خود را براي رشد و بالندگي فرزندش به کار مي برد، اما اگر قرار باشد با وجود اينها باز هم فرزند به حرف پدر و قوانين توجه نکند، بايد يک پدر با صلابت، گوش فرزندش را بگيرد؛ اما آيا ما اين کار را کرديم؟



این نماینده مجلس در پایان می گوید: متأسفانه، مجلس تا به حال که چنين تواني از خود نشان نداده است و دولت هر کاري مي خواهد انجام مي دهد.

No comments:

Post a Comment