Monday, June 27, 2011

مخالفان قذافی به سمت پایتخت لیبی پیشروی کردند

مخالفان قذافی به سمت پایتخت لیبی پیشروی کردند




بی بی سی : مخالفان دولت لیبی در حدود ۵۰ کیلومتری جنوب غرب طرابلس، پایتخت این کشور، با نیروهای نظامی وفادار به سرهنگ قذافی، رهبر لیبی، درگیر شده‌اند.



یکی از سخنگویان مخالفان دولت لیبی گفته است که روز یکشنبه، ۲۶ ژوئن، درگیری سنگینی در حومه شهر بئرالغنم، در جنوب غرب طرابلس، رخ داده است.



مخالفان سرهنگ قذافی به بی‌بی‌سی گفته‌اند که به دنبال پیشروی به سمت طرابلس هستند.



در خبری دیگر در مورد لیبی، دادگاه بین‌المللی کیفری درباره احتمال صدور حکم بازداشت سرهنگ قذافی تصمیم‌گیری می‌کند.



انتظار می‌رود هیأتی متشکل از سه قاضی دادگاه، روز دوشنبه، ۲۷ ژوئن، در این باره تصمیم بگیرد.



دادستان کل دادگاه بین‌المللی کیفری همچنین خواهان صدور حکم بازداشت سیف‌الاسلام، یکی از پسران سرهنگ قذافی، و عبدالله سنوسی، وزیر اطلاعات این کشور شده است.



آنها متهم شده‌اند که در مقابله با مخالفان دولت لیبی، مرتکب جنایت علیه بشریت شده‌اند.



همچنین رهبران کشورهای آفریقایی گفته‌اند که سرهنگ قذافی پذیرفته است تا در جریان مذاکراتی که برای پایان دادن به درگیری‌ها در لیبی برگزار می‌شوند، وارد نشود.



همچنین هیأتی از نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه آفریقا بعد از مذاکرات خود در روز یکشنبه، ۲۶ ژوئن در آفریقای جنوبی، طی اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کردند که "از اقدام سرهنگ قذافی در پذیرش این که در روند مذاکرات حضور نداشته نباشد" استقبال می‌کنند. در این اطلاعیه جزئیات بیشتری مطرح نشده است.



عملیات نظامی نیروهای ناتو در لیبی هم وارد یکصدمین روز شده است و خبرگزاری رسمی لیبی در گزارشی، از حمله‌های هوایی جدید ناتو خبر داده است که بخش‌هایی از طرابلس را هدف قرار داده‌اند.

No comments:

Post a Comment