Saturday, June 4, 2011

جمهوریت و اسلامیت نظام توسط عده ای استبداد طلب به تاراج رفته است

جمهوریت و اسلامیت نظام توسط عده ای استبداد طلب به تاراج رفته است


سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی شاخه خارج از کشور

جرس: سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی شاخه خارج از کشور در بیانیه ای به مناسبت پانزده خرداد آورده است: جنایات و بی اخلاقی ها و فساد و دروغ و تزویری که امروز در سطوح مختلف حاکمیت شاهد آن هستیم، هیچ نسبتی با اندیشه امام و آرمان های ملت ایران در انقلاب اسلامی ایران ندارد و آن را انحراف و خیانتی آشکار به ملت و امام تلقی می کند و در مقابله و مبارزه با آن از تمام ظرفیت های قانونی و مدنی و اجتماعی مسالمت آمیز بهره خواهد برد



به گزارش سایت امروز، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:





بسم الله الرحمن الرحیم

نیمه خرداد در تاریخ پنجاه ساله اخیر ایران یادآور مجاهدت های مردی است که عمیق ترین تأثیر را بر سرنوشت و مسیر تاریخی ملت بزرگ ایران برجای گذاشت و عظیم ترین جنبش ضد استبدادی ضد استعماری تاریخ ایران را رهبری کرد.



از جنبش ضد استبدادی 15 خرداد به رهبری امام خمینی تا رحلت او در سیزدهم خردادبه عنوان رهبر انقلاب اسلامی ایران، یکی از پچیده ترین و سرنوشت ساز ترین فصل های حیات ملت ایران رقم خورده است. اما تأثیر امام بر سرنوشت سیاسی اجتماعی ایران به همین دوره محدود نمی شود. جنبش اصلاحی دوم خرداد 76 و جنبش ضد استبدادی سبز 22 خرداد 88 نیز عملاً با حمایت و اقبال ملت از نزدیک ترین یاران امام و کسانی شکل گرفت که علیه انحراف و تحریف میراث امام و پروژه هدم اساس جمهوریت نظام و تبدیل آن به استبداد به اعتراض برخاستند. هم از این روست که می توان این ماه را نمادی از مبارزات ضد استعماری ضداستبدادی پنجاه ساله ملت ایران دانست.



امام خمینی با رهبری تاریخ ساز و بی نظیر خود در جریان انقلاب اسلامی ایران، به حیات نظام سلطنت دوهزار و پانصد ساله خاتمه داد و با تأسیس جمهوری اسلامی ایران، عبور از دوران سلطنت به دوران جمهوریت را در تاریخ ایران به نام خود ثبت کرد، پیام ماندگار او برای ملت ایران تأکید براستقلال و ایستادگی در برابر زباده خواهی های قدرت های استعماری، تأکید بر جمهوریت در پرتو دین و معنویت و اخلاق و ایستادگی در برابر بازتولید استبداد و التزام به حاکمیت ملت بر سرنوشت خویش و میزان بودن رأی ملت برای اداره کشور است. تحقق ترکیبی متوازن و سازگار از این آرمان های بلند به رغم تمام فراز و فرودها و خطاها و کوتاهی ها خواسته و آرزوی بنیادین امام در دوران رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران بود. خواسته و آرزویی که پس از او کم فروغ شد و اکنون کاملاً به دست فراموشی سپرده شده است.



اکنون سالگرد رحلت امام خمینی را در حالی گرامی می داریم که همه میراث او در عرصه اجتماع و سیاست از جمهوریت و حق حاکمیت ملی گرفته تا میزان بودن رأی ملت و تا اسلامیت، به دست مشتی قدرت پرست استبداد طلب خائن به آرمان های ملت به تاراج رفته و جمهوری اسلامی در آستانه استحاله و تبدیل شدن به نظامی دیکتاتوری است. تأسف بار آن که این خیانت بزرگ به نام امام و دفاع از اندیشه او صورت می گیرد. سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران ضمن گرامی داشت یاد امام اعلام می کند همچنان بر سر پیمان خود در پیگیری بی امان برای تحقق آرمان های ملت در انقلاب اسلامی ایستاده است. ما همچون امام جمهوریت نظام را از اسلامیت آن جدا نمی دانیم و مسخ و هدم جمهوریت را به مثابه مسخ و هدم اسلامیت آن می دانیم. کما این که اکنون با هر گامی که به سوی اختناق و استبداد برداشته می شود، هر خونی که به زمین می ریزد، هر بیگناهی که به حبس می افتد و هر اعتراض به حقی که سرکوب می شود، نه تنها مشروعیت ناداشته حاکمان کنونی بیشتر زیر سؤال می رود، وجه اسلامی و مشروعیت دینی نظام نیز آسیب جدی تری می بیند. سازمان همچنین اعلام می کند جنایات و بی اخلاقی ها و فساد و دروغ و تزویری که امروز در سطوح مختلف حاکمیت شاهد آن هستیم، هیچ نسبتی با اندیشه امام و آرمان های ملت ایران در انقلاب اسلامی ایران ندارد و آن را انحراف و خیانتی آشکار به ملت و امام تلقی می کند و در مقابله و مبارزه با آن از تمام ظرفیت های قانونی و مدنی و اجتماعی مسالمت آمیز بهره خواهد برد





سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران- شاخه خارج از کشور

12/ 3/1390

No comments:

Post a Comment