Saturday, June 4, 2011

وال استریت جورنال : هر کدام، خامنه ای یا احمدی نژاد، پیروز شود سرکوب مردم را دنبال خواهد کرد

وال استریت جورنال : هر کدام، خامنه ای یا احمدی نژاد، پیروز شود سرکوب مردم را دنبال خواهد کرد




صدای آمریکا : روزنامه های انگليسی زبان با توجه خاصی به خبرهای تازه از ايران تحولات منطقه خاورميانه را مورد بررسی قرار می دهند.



سرمقاله وال استريت جورنال به اختلاف های جاری محمود احمدی نژاد و آيت اله خامنه ای پرداخته و می نويسد مردم ايران و جهان از پيروزی هيچيک از دو حريف در دعوای کنونی سودی نمی برند. هرکدام پيروز شود برنامه هسته ای و سرکوب مردم را دنبال خواهد کرد اماهرچه نزاع کنونی بيشتر ادامه يابد اميدها بيشتر می شود ضمن اينکه بايد فشارها به رژيم همچنان افزايش يابد. وال استريت جورنال می افزايد دولت اوباما دوسال را برای تعامل با تهران به هدر داد و حالا اروپا و آمريکا برفشارها ی اقتصادی افزده اند. به نوشته اين روزنامه، اين فشارها کارگر افتاده و حمايت از جنبش آزادی خواهی مردم ايران، اين اميد را تقويت می کند که ايرانيان شهامت خودرا بازيابند و با قيام خود رژيم را سرنگون سازند. در سرمقاله وال استريت جورنال همچنين به برنامه جنبش سبز برای راه پيمائی ۲۲ خرداد، سالگرد انتخابات رياست جمهوری دو سال پيش اشاره شده است.



نيويورک تايمز می نويسد محمود احمدی نژاد، محمد علی آبادی، سرپرست کميته المپيک، و از متحدان نزديک خود را به سرپرستی وزارت نفت منصوب کرد. به نوشته نيويورک تايمز اين سومين روياروئی آشکار احمدی نژاد طی سه ماه گذشته بود که با تهديد مجلس به فرستادن پرونده وی به دستگاه قضايی، عقب نشينی اورا به دنبال داشت.



روزنامه گاردين چاپ لندن با چاپ بيانيه وزارت امور خارجه بريتانيا درمورد مرگ هاله سحابی می نويسد لندن هم مانند واشنگتن از تهران خواسته است هرچه زودتر درباره اين مرگ که درجريان درگيری درمراسم خاکسپاری مهندس سحابی و با مداخله ماموران امنيتی رژيم روی داد، تحقيق شود.



واشنگتن پست از تلاش مخالفان رژيم اسد در تبعيد برای رسيدن به وحدت خبری دارد و می نويسد آنتاليای ترکيه ميزبان ۳۰۰ تن از مخالفان حکومت اسد بود و جنبش اصلاحات در سوريه با گذراندن سه ماه خونين اکنون مطالبه های خودرا بالا برده و با تهيه يک نقشه راه، خواستار برکناری رژيم اسد شده است.

No comments:

Post a Comment