Saturday, June 11, 2011

مهدی کروبی:

مهدی کروبی:


برای حفظ ثروت و قدرت

سپاه تن به انتخابات نمی دهد!







"محمدجواد اکبرین" طلبه جوانی که از مریدان و مقلدان آیت الله منتظری بود و شاید هنوز هم باشد. اکنون بی لباس روحانی ظاهر می شود و خود به پژوهشگری اسلامی تبدیل شده است. او متن یک مصاحبه نه چندان طولانی با مهدی کروبی را خلاصه و منتشر کرده که مربوط به دوران پیش از برگزاری انتخابات 22 خرداد 1388 است. کروبی در همین مصاحبه به دو نکته مهم اشاره می کند که اکنون به آگاهی مردم تبدیل شده است. نخست انگیزه فرماندهان سپاه برای کودتای 22 خرداد و سپس نقش بیت رهبری و بویژه مجتبی خامنه ای در پشت صحنه حوادث.



کروبی دراین مصاحبه می گوید:



در انتخابات آینده (۱۳۸۸)نامزد می شوید؟



حالا زود است و معلوم نیست. من فکر نمیکنم این انتخابات به سلامت بگذرد. با آمدن این دولت (احمدی نژاد) سپاه، تمام منابع اقتصادی کشور را در دست گرفته و حاضر نیست تن به انتخابات بدهد و از آنهمه ثروت بگذرد. اینکه مردم کسی را انتخاب کنند و او بخواهد بر سپاه نظارت کند که جلوی دخالت او در سیاست را بگیرد و بر آنچه که دست سپاه است نظارت داشته باشد و یا حسابرسی کند را اینها نمی گذارند. واقعا کار خیلی سخت شده است و نمی بایست می گذاشتند کار به اینجا برسد.



در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۴ من نفر اول شمارش آرا در ۱۵ استان کشور بودم و اندکی خوابیدم و بیدار شدم و دیدم همه چیز از دست ستاد انتخابات کشور خارج شده و دست دیگران افتاده است. بعد هم نامه نوشتم و نقش آقا مجتبی (خامنه ای) را گفتم.



دیگر برگزاری انتخابات سالم و آزاد در این کشور کار ساده ای نیست؛ اصلا ساده نیست. زمان امام (خمینی) هر ایرادی که می گرفتند نمی توانستند انتخابات را چیزی بگویند. در سلامت اش شک نبود. آنجا هم که آقای جنتی و شورای نگهبان می خواستند نتیجه ای که به نفع شان نبود (مجلس سوم) را دستکاری کنند امام محکم جلوی شان ایستاد و نگذاشت. انتخابات؛ رگ حیاتی نظام است که جای کوتاه آمدن نیست. انتخابات نباشد دیگر امید هیچ اصلاح یا تغییری نیست و اگر اعتراض از راههای دیگری بشود معلوم نیست به چه نتیجه ای برسد. (این مصاحبه را ما خلاصه کرده ایم. اما متن اصلی را می توانید در سایت "میهن" و یا "جرس" و احتمالا سایت های دیگر بخوانید.)





No comments:

Post a Comment