Saturday, June 4, 2011

خامنه ای : تقوا این نیست که مخالف خود را له کنیم + عکس

خامنه ای : تقوا این نیست که مخالف خود را له کنیم + عکس


بی بی سی : علی خامنه ای، رهبر ایران گفت: "اگر به نام انقلابی گری امنیت را از بخشی از مردم جامعه سلب کنیم، از خط امام منحرف شده ایم".



او امروز شنبه ۱۴ خرداد (۴ ژوئن) در مراسم سالگرد درگذشت آیت الله خمینی که در کنار مقبره او در جنوب تهران برگزار شد، نسبت به گونه های مختلف "انحراف" از مسیر اندیشه ها و اهداف بنیانگذار جمهوری اسلامی هشدار داد.



قای خامنه ای گفت: "در کشور آرا و عقاید مختلفی وجود دارد، اگر عنوان مجرمانه ای بر یک حرکت یا حرفی منطبق شود، قابل تعقیب است و دستگاه های مسئول باید تعقیب کنند و می کنند. اما اگر عنوان مجرمانه ای در کار نباشد، در مورد کسی که قصد براندازی و خیانت ندارد و نمی خواهد دستور دشمن را در کشور اجرا کند، اما با سلیقه سیاسی ما مخالف است، نمی توانیم امنیت و عدالت را از او دریغ کنیم".



رهبر ایران با تأکید بر نزدیک تر بودن عدالت با تقوا، گفت: "مبادا خیال کنید که تقوا این است که انسان، مخالف خود را زیر پا له کند".



آیت الله خامنه ای تصریح نکرد که هشدار او متوجه "له کردن" کدام مخالف سیاسی است.



رهبر ایران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: "اگر به نام عدالت خواهی و انقلابی گری به برادران خود و مردم مؤمن، به کسانی که از لحاظ فکری با ما مخالفند اما می دانیم که به اصل نظام و اسلام اعتقاد دارند اهانت کنیم و آنها را مورد ایذا و اذیت قرار دهیم، از خط امام منحرف شده ایم".



او همچنین "عدول از ارزش های اسلامی" یا اعتماد به "دشمن" و کوتاه آمدن در برابر آن به نام "عقل گرایی" را از دیگر موارد "انحراف از خط امام" توصیف کرد.



آقای خامنه ای انتخاب شیوه مردمسالاری را از مظاهر "عقلانیت" آیت الله خمینی دانست و گفت که مردم ایران تا پیش از برقراری حکومت جمهوری اسلامی "مزه انتخابات آزاد" را،به جز در دوره کوتاهی در صدر مشروطه، نچشیده بودند.

No comments:

Post a Comment