Friday, June 3, 2011

پانته‌آ فیوضی: دروغ می‌گویند

رقبای اسفندیار رحیم مشایی در سایت‌های‌شان نوشته‌اند که «پای یک زن در میان است».. شفاف نیوز این زن را «پانته‌‌آ» معرفی می‌کند...پرونده‌سازی برای مشایی با استفاده از نام «پانته‌آ» آغاز می‌شود اما...می‌گویند «پانته‌آ فرار کرده» ...اما به کجا؟ با پانته‌آ فیوضی در نزدیکی خانه‌اش گفتگو کرده‌ایم...




انتشار خبرها در باره پانته‌آ فیوضی شاید برای سایت‌های ایرانی که عادت به کپی-پیست کردن از روی دست هم دارند کار سختی نباشد، اما وقتی «پانی» ازما (خودنویس) می‌پرسد که چرا سوال‌ها را از خودش نپرسیده‌ایم، کم می‌آوریم. یکی از همکاران خودنویس گزارشی را بر اساس آنچه در سایت‌های دست راستی آمده بود تنظیم کرده بود. با کمک یکی از دوستان «خودنویس» توانستیم خانم فیوضی را ببینیم. رسانه‌های تندروی دست راستی همه و مدعی شده‌اند که پانته‌آ فیوضی از ایران فرار کرده است. خانم فیوضی که ساکن حومه واشینگتن دی‌سی است به خودنویس می‌گوید که اینجا خانه اوست، از چه فرار کند؟





فیوضی همچنین به اشاره به حساسیت‌های اخیر روی خودش می‌گوید که سایت‌های مختلفی که علیه او مطالب مختلفی منتشر کرده‌اند، اما از انتشار پاسخ‌هایی که او فرستاده خودداری می‌کنند، از جمله سایت «شفاف نیوز» که حتی اقدام به انتشار تصاویری از ایمیل‌هایی که بعد «هک» شدن تغییر یافته‌اند. خانم فیوضی مطالبی را که برای شفاف نیوز فرستاده بود اما به شکل ناقص و احتمالا هدف‌دار منتشر شده را به سایت خودنویس ارسال کرده است که در زیر می خوانید.»





پانته‌آ فیوضی به خودنویس گفت: «چیزهایی که از قول من نقل شده، ناقص و گزیده‌چینی برای انحراف افکار از واقعیت بوده است.» پانته‌ا فیوضی در روزهای اخیر از سوی سایت‌های امنیتی مثل «شفاف نیوز» به عنوان کسی که با مشایی در ارتباط بوده، می‌گوید حرف‌هایی که در باره من زده‌اند دروغ است.



دبیر سایت شفاف نیوز در هفته‌های اخیر بارها با پانته‌ا فیوضی تماس گرفته، اما مطالبی را از قول او منتشر کرده که بیشتر به کار «زدن» رحیم مشایی به کار می‌آمده است.



پانته‌آ فیوضی به خودنویس گفت که به مسوولان سایت شفاف‌نیوز معترض شده که چرا نامه‌هایش را کامل منتشر نکرده‌اند؟ از جمله در مورد ایمیل‌هایی که «شفاف» مدعی بوده که بین رحیم مشایی و خانم فیوضی رد و بدل شده. خانم فیوضی این متن «پینگلیش» را به «شفاف» فرستاده بود:



Rajeb e-mail: Aslan va Abadan e-mailey keh be shoma dadand beyneh maan va Ahghayeh Mashaei ya "esfandiar" neest. Balkeh een e-mail beyneh maan va khanoomi haast ke saleh gozashteh ma do nafaar nazri zamaan ashoora tasooa daar Mashad Kardim. Aghayeh Rohani be nameh "Bakhshian" ke maan va doosteh khanoomam hameesheh az eeshaan eltemaas doa dareem goosfandi raa ghorbani kard va majles doa gozaasht va een nazr ma ro beyn moslmanaan paakhsh kaard. Maan be een doosteh khanoom e-mail dadaam va goftaam ke che majlis bashookoohi bargharaar shodeh. een e-mail az maan be khonoomi boodeh. Har kasi ke een e-mail ra avaaz kardeh besiaar neeyat baad va doroogh boodeh ast. Baaz kar hayeh neek ra tabdeel be dooroogh hayeh baad kardaan.



اینک در خودنویس، متن کامل نامه‌ای که فیوضی به «شفاف‌نیوز» ارسال کرده بود را منتشر می‌کنیم:



خانم فیوضی مطالبی را که برای شفاف نیوز فرستاده بود اما به شکل ناقص و احتمالا هدف‌دار منتشر شده را به سایت خودنویس ارسال کرده است که در زیر می خوانید:



به نام خدا



سلام بر هيئت مديره محترم سايت شفاف





من پانته آ فيوضي يوسفي هستم. چند روزي هست كه بدليل مقالاتي كه درمورد من، ‌پدرم آقاي مهندس يحيي فيوضي، اقوام و دوستانم چاپ شده است بسيار دگرگون و غصه دار شده‌ام.





اي كاش در ابتدا، سايت محترم شفاف اين تهمت ها و داستان هاي نادرست را با من و پدرم چك كرده و بعد منتشر مي كرد. هر كسي مي تواند مانند آقاي يوسف خ داستان سرايي كند ولي دليل بر چاپ آن نيست.





از شما خواهش مي كنم ، مواردي را كه بطور خلاصه دراين نامه آورده ام را چاپ كنيد، كه حداقل واقعيتها آشكار شود:





در مورد داستان اول كه نقل قولي از آقاي" يوسف خ" هست:



• من هيچ زمان در زندگي آقاي «عباس غ» را نديده و اصلا نمي دانم ايشان چه مقامي دارند و چه مي كنند؟!



• من هرگز آقاي «يوسف خ» را نديده و نمي دانم كه ايشان در كجا زندگي مي كنند و به چه كاري مشغول هستند، و هيچگاه ايشان را براي پروژه‌اي ملاقات نكرده‌ام.



• من تا قبل از اينكه داستانهاي آقاي «يوسف خ» در سايت شفاف چاپ شود، روحم هم از اين ماجرا آگاه نبوده ، اصلا" حتي نام اين افراد را هم تابحال نشنيده بوده‌ام.



در مورد داستان دوم و سوم شفاف:



من در حومه واشنگتن زندگي مي‌كنم و مدرك خود را در رشته شهرسازي از يكي از معتبرترين دانشگاه‌هاي آمريكا گرفته‌ام. تمام دوران تحصيلاتم، چه در فرانسه در دوران تحصيلات متوسطه و چه در آمريكا در دوران تحصيلات دانشگاهي بورسيه كامل بودم و قادر به صحبت كردن به پنج زبان ميباشم و به همين دليل با دعوت پدرم آقاي مهندس فيوضي ، عضو هيئت مديره شركت بين المللي معماري فيوضي (فياك) كه داراي درجه بندي رتبه يك در معماري از سازمان مديريت و برنامه ريزي ميباشد، شدم و چون پروژه ساختمان اجلاس كيش براي مملكتم بسيار مهم و آبرومندانه است تصميم گرفتم كه كارهاي خود را در آمريكا كاهش داده و بخاطر دانش از زبان، شهرسازي و تجربه زيادي كه در قراردادهاي بين المللي داشتم به پدرم در اين زمينه كمك كنم، بنابراين رفت و آمدم را به مملكت عزيزم ايران افزودم كه همين باعث افتخار من نيز شد.



من بيش از بيست سال در آمريكا مشاور شركت‌هاي بزرگ بين المللي بوده و به دليل همين تجربه، عضو هيئت موسس شركت فياك كيش نيز ميباشم.

در ضمن بسيار خرسند خواهم شد اگر در سايت شفاف قيد شود كه در سال ۱۹۹۸ ميلادي من به تنهايي در آمريكا با كمك يك وكيل عالي رتبه توانستم تحريم اقتصادي غذا و دارو را از روي مملكتم ايران بردارم. در چند ماه اول اين كار تاريخي، وزير بازرگاني وقت آن زمان گفتند كه بخاطر كارهاي من (پانته آ) ايران بيش از پانصد ميليون دلار سود كرده، هيچ زمان براي خدمتي كه به وطنم كردم پولي دريافت نكرده و تمام خوشحاليم از كمك به مردم و مملكتم بوده است.





وزرا و روساي محترم دولت آن زمان و حال از من تقدير كرده اند. نام كار تاريخي كه به انجام رسانده ام را نيكي گذاشتم چون همزمان باردار دختري بودم كه نام او را هم نيكي گذاشتم، كار نيكي در مورد مملكتم انجام دادم و دختر نيكي به دنيا آمد كه هر دو باعث افتخار من و پدرش هرمز فرخان مي باشد.

افسوس من از اين است كه بجاي تقدير و قدرداني و آگاهي از كارنامه كاري ام ، سايت شفاف مطالب و داستانهاي نادرستي را منتشر كرده است.

اگر اجازه بدهيد كتابي از كارهايي كه براي وطن عزيزم ايران به انجام رسانده ام ، به شما مديران محترم شفاف تقديم ميكنم.

در مورد پدرم ، اقوام و دوستان محترمم:



خواهشمندم در مورد كارنامه مفصل و ارزشمند پدرم آقاي يحيي فيوضي كه بيش از پنجاه سال سابقه خدمت در زمينه طراحي و مهندسي ساختمان‌هاي مهم دولتي، اداري و ... ميهن عزيزمان را دارد كه همچنين باعث افتخار من و يك مملكت است ، در سايت گوگل به جستجو بپردازيد.





در مورد پدر عزيز و محترم دخترم نيكي، آقاي هرمز فرخان ميخواهم مطالبي بيان كنم. ايشان يكي از افراد ارزشمند جامعه هستند كه در رشته مهندسي پتروشيمي تحصيل كرده و مخترع چندين ماشين در آمريكا ميباشند و در شركت شخصي خودشان مشغول به كار ميباشند. هيچ زمان كار دولتي نداشته و حتي براي يكبار هم در وزارت امور خارجه آمريكا حضور نداشته‌اند. خواهشمندم مطالبي كه در مورد ايشان، رابطه شخصي، خانواده من و ايشان منتشر كرده‌ايد را تغيير دهيد.

«رابطه دو شخصي كه مخصوصا بچه در ميان باشد نبايد به آن بي احترامي شود.»



در مورد دوست عزيزم و محترمم، جناب آقاي نادر رحمان قديمي لازم به ذكر است كه ايشان باعث افتخار ما ايراني‌ها در آمريكا هستند. ايشان بدون هيچ كمكي از جواني در آمريكا شروع بكار كرده و هم اكنون مالك شركتها و كارخانجات متعددي در زمينه هاي صنعتي و همچنين داراي فروشگاههاي خصوصي نيز مي باشند.

يكي از ايرانيان بسيار موفق آمريكا هستند كه بعد از سي سال به مملكت خود برگشتند كه شايد بتوانند كاري براي ميهن عزيزمان انجام دهند، هيچ وقت ايشان در كاخ سفيد حضور نداشته و كار نكرده اند. تقاضا دارم اسم و اطلاعاتي كه راجع به ايشان منتشر كرده ايد را تصحيح بفرماييد.



من خودم در هيچ زمان براي هيچ دولتي كار نكرده ام.



خدماتم فقط در مورد سرزمين مادريم ايران بوده است. از شما مديران محترم سايت شفاف خواهش دارم كه در اين شرايط سختي كه كشورهاي غربي و دشمنان استقلال و قدرت امروزي ايران سمپاشي براي تفرقه مي كنند از انتشار چنين مطالب غير واقعي كه خداي ناكرده آب در آسياب دشمنان ايران عزيزمان نريزيد.





همچنین بر اساس گفته‌ها و مستندات خانم فیوضی، ایمیل‌هایی که سایت‌های دست راستی معتقدند از میان رحیم مشایی و او رد و بدل شده، هیچ ربطی به او ندارد.








خانم فیوضی می‌گوید اصل این ایمیل به دوستی قدیمی است و «فرستنده» را طوری تغییر داده‌اند که گویی اسفندیار رحیم مشایی این ایمیل را فرستاده است.

No comments:

Post a Comment