Saturday, June 4, 2011

بر قراری جو امنیتی و پادگانی در اطراف حسینیه ارشاد و بازداشت حداقل ده نفر

بر قراری جو امنیتی و پادگانی در اطراف حسینیه ارشاد و بازداشت حداقل ده نفر


جــرس: در پی فراخوان جمعی از فعالان جنبش سبز و جوانان احزاب اصلاح طلب جهت برگزاری مراسم گرامیداشت هاله سحابی در مقابل حسینیه ارشاد، منابع خبری از برقراری جو امنیتی در ساعتها پیشتر در آن منطقه و متعاقب آن بازداشت دست کم ده نفر از افرادی که قصد تجمع و روشن کردن شمع در سوگ مرحوم هاله سحابی را داشتند، خبر می دهند.

بنا به گزارش منابع خبری، جوانان اصلاح طلب طی فراخوانی خواستار آن شده بودند که سوگواران و علاقمندان مرحوم هاله سحابی، عصر شنبه ۱۴ خرداد از ساعت ۶ بعد از ظهر با در دست داشتن شمع و برای پاسداشت سومین شب شهادت هاله سحابی مقابل حسینیه ارساد حاظر شوند.

در بیانیه فراخوان آمده بود "ما ترجیح می‌دادیم که حسینیه ارشاد که دهه‌هاست مامن نیروهای ملی-مذهبی است و بارها شاهد سخنرانی عزت‌الله سحابی و دختر شهیدش در این مکان بوده‌ایم میزبان خیل جوانان عزادار باشد، اما حالا عزایمان را به خیابان شریعتی می‌اوریم و این تجمع را در فاصله پل سیدخندان و خیابان میرداماد برگزار خواهیم کرد."





به گزارش کانون حمایت از زندانیان، از حوالی بعد از ظهر، حضور پررنگ نیرو های امنیتی و انتظامی در حوالی حسینیه ارشاد از ابتدای خیابان میرداماد آغاز تا اتوبان همت امتداد یافت و در تمام کوچه های منتهی به خیابان شریعتی در حوالی حسینیه ارشاد موتور سواران لباس شخصی در حال تردد بودند.



همچنین برخوردهای پراکنده ای میان مردم و نیرو های لباس شخصی واقع گردید که منجر به پراکنده گردیدن مردم شد همچنین ده تا پانزده نفر نیز تا کنون بازداشت گردیده اند .





این گزارش و همچنین شاهدان عینی خاطرنشان کردند که فیلمبرداران حکومتی و ماموران امنیتی، در تمام مسیر و منطقه، در حال فیلم برداری از وقایع و افراد حاضر بوده و جو رعب و وحشت خاصی در منطقه حکمفرا شده است.





این گزارش افزود "به دنبال تشديد فضاي امنيتي در تهران و حضور گسترده نيروهاي لباس شخصي در محل حسينيه ارشاد حكومت اقدام به دستگيري مردم نموده است بنا بر خبرهاي دريافتي از جوانان درصحنه نزديك به ده الي پانزده تن از بانوانی که قصد حضور در مراسم را داشتند، و اكثر آنها بين چهل تا شصت سال سن داشته اند تا اين لحظه دستگير شده اند."





یکی از شاهدان عینی گفته است که از ساعت پنج، پلیس ضد شورش و صد ها تن از افراد لباس شخصی بتدریج از ابتدای پل سیدخندان تا اول خیابان دولت واقع در خیابان دکتر علی شریعتی مستقر شده اند.



وی افزود تقریبا اطراف حسینه ارشاد کاملا به تسخیر پلیس و لباس شخصی ها در آمده، بطوری که رفت و آمد از این منطقه بطور پیاده مشکل می باشد.





همچنین صدها دستگاه موتور سوار در نزدیکی میدان مادر مستقر شده اند و نکته قابل توجه اینکه دهها دستگاه اتوبوس و مینی بوس بدون سرنشین در خیابان قبا و ناطق نوری توقف کرده اند.

No comments:

Post a Comment