Thursday, June 9, 2011

احمدي نژاد به اختلاف با سران اعتراف کرد

محمود احمدي نژاد اعلام کرد از سوي کساني که او را جزو جریان انحرافی مي دانند، به پیوستن به جناح مخالف متهم شده است.




محمد احمدي نژاد براي اولین بار تایید کرده که دعوا بین او و برخي از مقامات ارشد حکومت جمهوري اسلامي بالا گرفته است.



وي در کنفرانسی مطبوعاتي که روز پنجشنبه در تهران برگزار شد و اولین کنفرانس مطبوعاتي بعد از تنش بین او و آیت الله خامنه اي، رهبر جمهوری اسلامی، بود گفت: "این کاملا واضح است که ما 180 درجه با آنان تفاوت داریم ما در حال حاضر در طرف مخالفان قرار گرفته ایم."



او انگشت نشانه اش را به سمت محافظه کاراني گرفت که در راس حکومت هستند و دولت را متهم کرده اند که "انقلاب رااز مسیر خود منحرف کرده" و این درحالي است که اختلاف او با علي خامنه اي بیشتر شده است.



در ماه هاي اخیر، محافظه کاران نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی تبلیغات گسترده اي علیه رئیس جمهور و متحدانش به راه انداختند زیرا به زعم آنها وي عظمت رهبر را زیر سئوال برده است.



چهره هاي سرشناس در راس سپاه پر قدرت و برخي از روحانیون صاحب نام کشور که در گذشته از احمدي نژآد طرفداري مي کردند، حالا خود را کنار کشیده اند.کساني که در اطراف او باقي مانده اند، متهم به "رمالي"، انحراف" و حتي جاسوسي شده و برخي از مشاوران رئیس جمهور هم دستگیر شده اند.



احمدي نژاد گفت: "این افراد را دستگیر کردند.خوشا به حالشان. حالا باید بگذارند که ما به کارمان برسیم. دولت به غیر از خدمت کردن به مردم و براورده کردن آرمان هاي انقلاب به هیچ چیز دیگري نمي اندیشد."



او به سئوالات بیشتر در مورد جنگ قدرت پاسخي نداد و گفت: "موضعگیري ما در حال حاضر این است که سکوت کنیم. یک جور سکوت الهام بخش."



حامیان علي خامنه اي معتقدند احمدي نژاد بعد از درگیري بر سر کابینه در ماه آوریل، در میان جمع حمایت کامل خود را از رهبري نشان نداده است.



از احمدي نژاد در مورد برنامه هاي اتمي هم سئوال شد اما وي نسبت به ادعاهاي اخیر یوکیا آمانو، رئیس آژانس بین المللي انرژي هسته اي که گفته بود ممکن است ایران در حال ساخت سلاح اتمي باشد، بي اعتنا ماند.



احمدي نژاد به خبرنگاران گفت: "به دستور آمریکا، آژانس بین المللي انرژي اتمي در گزارش اش چیزهایي نوشته است که برخلاف قانون و ضوابط آژانس است. این ادعا ها ارزش ندارد و بغیر از بي آبرو کردن آژانس تاثیر دیگري نخواهد داشت."



وي همچنین گفت که هیچ پیشنهادي از سوي رهبران جهان نمي تواند برنامه غني سازي اورانیوم ایران را متوقف کند و آمریکا و متحدانش را متهم به دخالت در امور سوریه و بحرین کرد.



گاردین، 7 ژوئن



No comments:

Post a Comment