Saturday, June 11, 2011

بخش دوم بحث روی فیس بوک شهبازی

بخش دوم بحث روی فیس بوک شهبازی


"جریان انحرافی"

اختراعی برای گمراهی ملی





این بخش دوم بحث 80 صفحه ای روی فیس بوک آقای عبداله شهبازی است که ما با دقت کامل سعی کرده ایم سئوال و جواب های حاشیه ای را از آن حذف کرده و نکات اصلی و به هم مربوط آن را استخراج کنیم.







«به نظر من دو دلیل می‌توانیم برای گسترش مباحث رازگونه (منظور جن‌گیری و سحر و...) در این ‏دوران بیاوریم. یکی این که در فلسفه‌های مختلف، خصوصاً فلسفه کانت، ‏رسیدن به ماوراءالطبیعه از لحاظ عقلانی انکار شده و چون انسان به این مسائل علاقه دارد، همانطور که کانت و دیگران ‏گفته‌اند، لاجرم به راه باطلش میل پیدا می‌کند. یکی هم به دلیل علوم جدید است. ناتوانی پزشکی در درمان بیماری‌هایی چون سرطان بسیاری افراد را ‏به سوی ساحران سوق می‌دهد. در مورد فیزیک فقط این را می‌گویم که اگر مبانی نظری نسبیت و فیزیک کوانتم را بخوانید قبول ‏می‌کنید که انسان را به سوی امور ماوراء هل می‌دهد.



یک سئوال داشتم که به مباحث مشاییه هم مربوط می‌شود. آیا علاقه بی حد و حصر اروپایی‌ها به هند علاوه بر منافع مادی می‌تواند مربوط به همین امور غیبی و رازگونه هم باشد؟



یک سئوال فنی هم داشتم: به نظرتان احضار روح همان جن گیری نمی‌تواند ‏باشد؟ روش‌هایش کمابیش مشابه است در ضمن روح مادی نیست که مدیوم‌ها نقل می‌کنند چیزی را می‌‏بینند.



حمیدرضا علاقه بند: ما در ایران با یک ارگنه کن یا گلادیوی ایرانی، یا به تعبیر دیگر با "سوپر ناتو"، سر و کار داریم که از پیش از انقلاب ‏ریشه گرفته و پس از انقلاب به حیات خود تداوم داده. این سخنان آقای شهبازی دقیقاً ما را به یاد کاهنان اعظم فرعون ‏می‌اندازد که توانستند خود را پیرو حضرت موسی (ع) جا بزنند و بدون این که دچار عذاب الهی شوند از رود نیل رد شوند و بعد از ‏ورود به ساحل سلامت در میان خیل پیروان آن حضرت نفوذ کنند و آن‌ها را، با این که یکی از بزرگ‌ترین سوب نمی‌کند.‏



شهبازی- اکنون ما با یک شبکه گسترده سیاسی- اقتصادی- فرهنگی- اطلاعاتی مواجهیم. بخشی از این ‏شبکه همان ارگنه کن ایرانی است. بخشی دلالان و مفسدین و سودجویان هستند. کسانی که به دلیل وابستگی به قدرت ‏سیاسی در ایران دلالی این و آن کمپانی را گرفته‌اند و به سادگی سالیانه میلیاردها تومان به جیب می‌زنند.‏ این شبکه‌ای است که در پس وقایع و تحولات ایران قرار دارد."فساد" و "نفوذ" چنان در هم ‏تنیده شده که تفکیک ناپذیر است.‏



با به به و چه چه گفتن نیز نمی‌توان واقعیات تلخ را لاپوشانی کرد. امام خمینی نهالی را غرس ‏کرد که می‌توانست به درختی بارور و تناور بدل شود ولی متأسفانه به علت غفلت و کم دانشی و نفسانیات ما علف‌های ‏هرز آن را فراگرفته و در آستانه نابود کردنش هستند.‏



از منظر من، مشایی از احمدی نژاد تفکیک ناپذیر است و منشاء این پدیده شوم به تحولاتی ‏برمی‌گردد که سال‌ها پیش در حوزه‌های اقتصاد و سیاست و فرهنگ آغاز شد و با قدرت پیش رفت و کسانی مانند من که ‏دیدند و هشدار دادند منزوی و خانه نشین شدند.‏



امروزه احمدی نژاد و مشایی آماج حملات قرار گرفته‌اند به حق. ولی به یاد داشته باشیم که این گونه کسان کم نیستند. اگر به بنیادهای اندیشه و سیاست و اقتصاد و فرهنگ خود نپردازیم، و چاره‌ای اساسی برای مهار پدیده «نفوذ- فساد» نکنیم، صدها مانند ایشان به تخریب خود ادامه خواهند داد و بارها و بارها برکشیده خواهند شد. اگر چاره نکنیم، این جدال بی‌پایان خواهد بود و حتی اگر از مهلکه کنونی جان به در بریم، رمقی برای آینده مان نخواهد ماند.



پوریا گمنام: چرا به کسانی که احمدی نژاد را سر کار آوردند نمی‌پردازید؟ کسانی که انوسی هستند و پس از اتمام مأموریت احمدی نژاد بیش‌ترین تلاش را برای حذفش به کار می‌برند. اصلی‌ترین حامیان احمدی نژاد. [ایشان می‌گوید:] من نود در صد اعتقاد دارم فلانی سحر شده. آیا یک عالم دینی به همین راحتی باید تبلیغ سحر و جادو کند تا پرونده منحرف شود یا برنامه‌ای دیگر مطرح است و این‌ها سرپوش است؟



شهبازی: آقا پوریا. منظور شما آقای مصباح است. این فرقه مصباحیه و داستان‌ها را قبول ندارم وگرنه به تلویح هم اگر بود می‌نوشتم. مصباح انوسی هم نیست. اگر بود به شکلی اشاره می‌کردم. در مؤسسه آقای مصباح هم مسئله پیچیده است. همه جور آدمی آنجا بوده و هست. خوب و بد دارد. متفکر و بی‌سواد دارد. جاهل و عامی دارد و سلیقه‌های سیاسی نیز کاملاً یکسان نیست.



پوریا گمنام: استاد، متأسفانه تفکر ایشان به شدت ترویج می‌شود. خوارج هم مشکل‌شان خشک مغزی بود. بله، حق با شماست که تفکرها متفاوت است اما چرا باید از 42 سهمیه بورس ایران در کانادا هر سال 28 تای آن به مؤسسه ایشان تعلق داشته باشد؟ چرا ایشان در دوران اصلاحات هر هفته چهارشنبه‌ها به انگلیس می‌رفتند؟ مگر اهمیت مسلمانان انگلیس چقدر است؟ چرا ایشان در ونزوئلا و آمریکای جنوبی سرمایه گذاری می‌کنند؟ به نظر من، تمامی تفکرات جریاناتی مانند مصباح و خشک اندیشان دیگر در هماهنگی کامل با سیاست‌های انگلیس است حتی مسائل اخیر.



شهبازی: متأسفانه در فضای سیاسی ایران می‌توان به سادگی برای مقاصد سیاسی تهمت زد. هر هفته به انگلیس رفتن کار سختی است حتی اگر با هواپیمای شخصی باشد. پوریای عزیز. دو مطلب است. کوتاه می‌گویم: یکی مسئله نفوذی بودن آقای مصباح که حرف مهملی است. ایشان قبل از انقلاب مدرس مدرسه حقانی بود و از مدرسینی که طلاب تندرویی مثل فلاحیان و حسینیان با وی مخالف بودند. یکی تدریس فلسفه غرب در حوزه که مختص مؤسسه آقای مصباح نیست و در خیلی مراکز حوزه قم تدریس می‌شود و کار خوبی است. اگر ما سیاستمداری داشتیم که مثل اردوغان ریشه شبکه مخفی پیمان ناتو (ارگنه کن) را خشک می‌کرد امروز شاهد این وقایع نبودیم. ترک‌ها نان پختگی و درایت خود را می‌خورند و ایرانی‌ها نان عقب‌ماندگی فرهنگی خود در یک قرن اخیر را.



امین کا...: متأسفانه بایدگفت سیستم به شدت تمرکزش رو ازدست داده، قابلیت تحلیل نداره و فقط می‌خواد هر مسئله‌ای رو به سرعت آروم کنه و به هیچ کس و گروهی هم اعتماد نداره غافل از این که محرم‌ترین افراد به حکومت همین مردم هستن. فقط کافی یه بامردمش صادق باشه. همین. و این که در این بین افراد نفوذی و خشک مغز و خائن و فرصت‌طلب، که تا عمق سیستم‌های حکومت راه پیداکردن، نهایت استفاده رو دارن از این آشفته بازار میکنن.



بهروز ک...: اصلاً در این جریانات اخیر مردم طرف هیچ کدام نیستند. نه سینه چاک اعضای بیت رهبری‌اند و نه طرفدار باند مشایی. تازه اسمشو گذاشتند جریان انحرافی. خوب مردم هم که از اول همینو می‌گفتند. آقایان تازه فهمیدند انحراف است؟



اسلام ر...: این رفتارهای وحشیانه تبدیل به روش و تز حاكمان مستبد شده تا ضمن سركوب و جنایت شانه از مسئولیت‌ها خالی کنند. ابتدا سناریوی بی خبری، بعد تكذیب و در نهایت هم اگر اگر زمانی بخواهند قصوری را متوجه كسی كنند آن را به گردن نیروهای زیردستی انداخته و با عناوینی چون "خودسر " و "مشكوك" قضیه فیصله یافته و تمام می‌شود.



کورش علیانی: آقای اسلام ر... ایران، با هر رژیمی، به دلیل بافت جمعیتیش، موقعیت ژئوپلیتیکش، ساختارهای فرهنگی و اجتماعیش، دشمن بالقوه و خطر بزرگ برای یک موجودیت دیگر در منطقه خاورمیانه است. موجودیتی که بهترین سرویس اطلاعاتی و بهترین شیوه‌های نفوذ را در جهان دارد. نابسامانی و هر چیز ناخوش‌آیند در کشور، چیز توجیه‌پذیری نیست، اما برای نصف قیصریه، نیمه دیگر قیصریه را نباید آتش زد. دشمنی که برنامه می‌ریزد و منتظر فرصت است، باید ابله باشد الان را که بهترین موقعیت است مفت از دست بدهد. از سویی بوشهر سر موعد و با دقت سوخت‌گذاری شده، از سویی درگیری‌ها و اختلاف‌های داخلی در اوج است. در چنین وضعی اولین خطا این است که گمان کنید تیم نفوذ در پی به دست آوردن قدرت هستند. تیم نفوذ تنها یک مأموریت دارند، تخریب کامل و نهایی.



شهبازی: موافقم که اوضاع از بعضی نظرها شبیه به قبل از اعلام ظهور علی‌محمد باب است.



در زمان ظهور باب شیادی چون حاج میرزا آقاسی صدراعظم بود که گسترش بابی‌گری را سبب شد. اگر حمایت‌های این گونه دولتمردان از باب نبود یقین دارم دعوی وی در نطفه خاموش می شد و نامی از او نمی‌ماند.



نوستالژی عادت مردم ماست و همه مردم‌ها. زمان فتحعلی شاه، زمان محمد شاه، زمان ناصرالدین شاه، زمان رضا شاه مردم به ستوه آمده بودند از وضع موجود. ولی پس از آن‌ها نوستالژی دوره قبل آزارشان می‌داد. دوران فتحعلی شاه شد عهد طلایی "خاقان مغفور". دوران ناصرالدین شاه شد "عهد شاه شهید". دوران رضا شاه هم می‌بینیم که امروزه بعضی‌ها حسرتش را می‌خورند و فکر می‌کنند خیلی عالی بود. علت این روانشناسی همان فقر فرهنگ سیاسی ماست. امروزه از وضع موجود ناراضی هستیم. بله. بنده نیز هستم.



دلیلی ندارد که بنده حداقل تجربه بیش از چهل سال زندگی فعال سیاسی خود و مطالعاتم در حوزه‌های تاریخ و سیاست را در اختیار دوستانم قرار ندهم.



بنده اهل عز و جز کردن نیستم وگرنه تصور می‌کنم بسیار بیش از دوستان حق دارم ناراضی باشم از وضع موجود.



یقین دارم چاله بزرگی برای ایران و ایرانیان کنده‌ا‌ند که اگر هشیار نباشم راه مفری از آن نخواهیم داشت. به هر حال آرزو می‌کنم همه این مسائل توهّم باشد و به خیر بگذرد. گرچه، تکرار می‌کنم، مسائل مهم جهانی و منطقه‌ای نشان می‌دهد مسئله جدی است.



اسلام ر...: [...] به نظر من در نهایت این احمدی نژاد و دار و دسته‌اش هستند كه حذف می‌شوند. اما هزینه زیادی هم به سیستم تحمیل می‌كنند همان طور كه به كشور و مردم هم هزینه وارد كردند.



آرش کورش: قصد دارند دولت رو از طریق مجلس رد صلاحیت کنند چون نمی تونن افشاگری کنن که احمدی نژاد عامل آمریکا و اسرائیل هستش. و آمریکا و اسرائیل هم کاملاً از وقایع داخل نظام اگاه هستن. اسرائیل و آمریکا سال‌هاست رو احمدی نژاد سرمایه گذاری کردن. اگر دولت احمدی نژاد رد صلاحیت بشه دیگه اسرائیل و آمریکا بهانه جنگ با ایران رو ندارند.



کورش علیانی: نیازی ندارند. دقت کنید. کارشون رو بدون جنگ و حمله و بدنامی اگه بتونن انجام بدن نیازی به جنگ ندارند. عدد، رقم، بودجه‌های لازم، این‌ها مبنای تصمیم هستند نه این که کدوم طرح هیجان‌انگیزتر و هالیوودی‌تره. اون سرمایه گذاری‌ها هم روی یک فرد نبوده، روی یک کار بوده و خوب هم جواب داده. آشوب کنونی می‌تونه نتیجه‌اش باشه. وضع اقتصاد، و بسیاری چیزهای دیگه.



اسلام ر...: اوباما اعلان كرده كه با همكاری انگلیس برنامه مشتركی برای سوریه و ایران در سر دارد.



آرش کورش: همونطور که می‌دونید احمدی نژاد چند سال با شعارهای به ظاهر ضد صهیونیستی بزرگ‌ترین خدمت رو به اسرائیل جنایتکار کرد. هم اسرائیل رو مظلوم نشون داد و هم حمایت جامعه جهانی رو علیه ایران و به پشتیبانی از اسرائیل فراهم کرد.



جوان ایرانی: ولی به نظر من دیگه دیر شده و حکومت در موقعیت آچمزه. ماندن یا رفتن باند احمدی نژاد و مشایی در هر دو صورت یک نتیجه نهایی خواهد داشت: تضعیف حکومت ایران، هرج و مرج، و خدای ناکرده تهدید تمامیت ارضی ایران.



آرش کورش: بهانه‌های اصلی اسرائیل برای حمله به ایران دو موضوع هست: 1- برنامه اتمی ایران، 2- وجود محمود احمدی‌نژاد. تصور بنده این است که احمدی نژاد در این مدت کوتاه، یعنی تا قبل از رد صلاحیت شدن در مجلس، قصد داره جنگ داخلی ایجاد کنه. وقتی هم که جنگ داخلی ایجاد شد، اسرائیل به ایران به بهانه دستیابی به بمب اتمی حمله خواهد کرد و آمریکا رو در مقابل عمل انجام شده قرار خواهد داد.



آرش کورش: جمهوری اسلامی در بدترین وضعیت از لحاظ پایگاه اجتماعی قرار داره که بهترین موقعیت برای اسرائیل و آمریکا است. فکر می‌کنید چرا آمریکا و اسرائیل نمی‌خواستند موسوی به قدرت برسه؟ چون اگه موسوی به قدرت می‌رسید حمایت مردم از حاکمیت به بالاترین حد خودش می‌رسید.



دقت کنید احمدی نژاد مخصوصاً سیاست‌های اقتصادی رو اجرا کرد که الان شاهد ورشکستگی کارخانه‌ها و تولیدی‌ها و کشاورزی و بیکاری و تورم بی‌سابقه در کشور هستیم که نارضایتی رو از وضع اقتصادی به بالاترین حد خودش رسونده.







شهبازی: ساعت 10:30 صبح پنج شنبه 12 خرداد 1390/ 2 ژوئن 2011. دوستان. با عرض معذرت. من دیشب به علت سر درد شدید خوابیدم و به فیسبوک مراجعه نکردم. از این که مدتی در خدمت‌تان نبودم پوزش می‌خواهم. تلاش می‌کنم این بحث را همچنان ادامه دهیم.»





No comments:

Post a Comment