Saturday, July 16, 2011

حمایت مجدد قوه قضائیه از سپاه

حمایت مجدد قوه قضائیه از سپاه


رئیس سازمان بازرسی: در ايران اسکله غيرقانونی وجود ندارد



در پی شدت گرفتن اختلاف احمدی نژاد و علی خامنه ای قوه قضائیه سیاست حمایت همه جانبه ای را از سپاه به پیش میبرد. قوه قضائیه نه تنها دستگیری اطرافیان احمدی نژاد را به سپاه واگذار کرده بلکه از سخنان فرمانده سپاه مبنی بر اجازه دخالت سپاه در سیاست نیز حمایت کرد.



در تازه ترین حمایت قوه قضائیه از سپاه رئیس سازمان بازرسی مدعی شد در ايران اسکله غيرقانونی وجود ندارد. به گزارش جرس دو هفته بعد از موضعگیری های تند فرمانده کل سپاه در قبال سخنان جنجالی محمود احمدی نژاد پیرامون "وجود اسکله های غیررسمی و غیرقانونی و استفادۀ برخی نهادها از آن"، و یک هفته پس از اعلام وجود ١۶۰ اسکله غیرقانونی در کشور توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مصطفی پورمحمدی، رئيس سازمان بازرسی کل کشور مدعی شد در ايران اسکله غيرقانونی وجود ندارد.



این مقام ارشد قضایی همزمان طی گفتگویی با روزنامه خراسان گفته است اگر گزارشی درباره وجود اسکله‌های‌ "غيرقانونی" به سازمان بازرسی برسد، به آن رسيدگی می‌شود."



محمود احمدی‌نژاد، شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۰ در همایشی تحت عنوان «راهبردهای نوین در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز» گفته بود "هيچ وزارت‌خانه‌ای حق ندارد اسکله يا مرزی خارج از کنترل قانون داشته باشد."

وی به عنوان نمونه‌ای از گسترده بودن قاچاق کالا در ایران، به ارقام کلان حاصل از قاچاق سیگار اشاره کرد و گفت: "بین ۵۵ تا ۶۰ میلیارد نخ سیگار در ایران مصرف می شود که معادل ۲ هزار میلیارد تومان است. این رقم همه قاچاقچیان درجه یک دنیا را به طمع می اندازد، چه رسد به «برادران قاچاقچی» خودمان!"



رئيس كل گمرك ايران : ما نمیدانیم چند اسکله نظامی وجود دارد، كار آنها نظامي است و كارشان ورود كالا نيست و ما در انها حضور نداریم



چندی پیش عباس معمارنژاد، رئيس كل گمرك ايران درباره اسكله هاي نظامي به خبرگزاری ایسنا گفت: من خبري ندارم و حوزه نظامي و امنيتي را ما اصلا نه ورود مي كنيم و نه مي دانيم كه چه هست.

مثلا فرض كنيد كه نيروي دريايي چقدر اسكله در جنوب دارد كه كار آن نظامي است و كارش ورود كالا نيست، و در آنجا ما نه حضور داريم و نه لازم به حضور است.

No comments:

Post a Comment