Sunday, August 21, 2011

پس از آنکه منصور ارضی در مراسم شب قدر ضمن متهم کردن اسفندیار رحیم مشایی به یهودی بودن گفت که هر کس مشایی را بکشد وی پولش را خواهد داد، دادستان تهران گفت مشایی می‌تواند علیه حاج منصور ارضی اعلام جرم کند.
دادستان تهران امروز در یک نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
به گزارش خبرگزاری مهر عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران، پیش از ظهر امروز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران به سخنان روز پنجشنبه منصور ارضی واکنش نشان داد و گفت اسفندیار رحیم مشایی می‌تواند علیه وی اعلام جرم کند.
منصور ارضی پنج‌شنبه شب و در جریان مداحی برای شبهای قدر با اشاره به پنهان بودن مشایی گفته بود: «پیداش کنن بچه‌ها می‌کشنش! فعلا تو هزاران حصار قرار گرفته این یهودی امت! گفتم هر کی بکشتش پولشو من می‌دم!»
پس از این سخنان بلافاصله سایت‌های هوادار مشایی با برجسته کردن این خبر، به آن واکنش نشان دادند و نوشتند که این ادبیات پیش از این هم سابقه داشته و منصور ارضی نمی‌تواند بدون حمایت‌های عالی این‌چنین بی‌مهابا سخن بگوید.

هشت سال زندان برای دو آمریکایی زندانی در ایران
عباس جعفری‌ دولت‌آبادی در بخش دیگری از نشست خود با خبرنگاران همچنین تائید کرد که هر یک از دو آمریکایی زندانی در ایران به هشت سال زندان محکوم شده‌اند.
سارا شورد، شین باوئر و جاشوا فتال سال گذشته و در مرزهای ایران دستگیر شدند که مدتی بعد اتهام آنها جاسوسی و ورود غیرمجاز به خاک ایران اعلام شد. در این میان، سارا شورد، سال گذشته با سپردن وثیقه آزاد شد و به آمریکا بازگشت.
گفتنی است وزارت خارجه آمریکا به این خبر واکنش نشان داد و خواستار آزادی این افراد شد.
عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران همچنین گفت که رأی دادگاه صادر و به متهمان ابلاغ شد و «آنها می‌توانند طبق قانون به رأی دادگاه اعتراض کنند.»

رسیدگی به تخلف ویژه نامه ایران و انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی: همه چیز را سکسی نبینید
دادستان تهران در بخش دیگری از نشست خود به ویژه نامه جنجالی روزنامه ایران با نام «خاتون» پرداخت و گفت رسیدگی به این پرونده با جدیت ادامه دارد.
وی گفت: «همانطور که پیش از این اعلام شد دادستانی در این رابطه اعلام جرم کرده بود. تحقیقات آغاز شده و امیدواریم پس از تکمیل تحقیقات اتخاذ تصمیم شود. پرونده به جدیت ادامه دارد و از نظر ما نوبت دوم تحقیقات شروع شده و امیدواریم به زودی اعلام نظر شود.»
روزنامه ایران دو هفته پیش ویژه‌نامه‌ای با عنوان «خاتون» در ۲۵۸ صفحه منتشر کرد که در آن مقالات، مصاحبه‌ها و کاریکاتورهایی درباره وضعیت حجاب و چادر در ایران به چاپ رسانده بود.
انتشار این روزنامه بویژه مصاحبه با مهدی کلهر، مشاور پیشین محمود احمدی‌نژاد، خشم محافظه‌کاران را برانگیخت و دادستان عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد که پرونده این روزنامه به دادگاه رفته‌است.
روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود در باره این اقدام روزنامه ایران نوشت که متاسفانه برخی در ایران همه‌چیز را سکسی می‌بینند.
این روزنامه با حمایت تلویحی از اقدام روزنامه ایران نوشت: «بی انصافی است اگر گفته شود همه مطالب ویژه نامه مورد اشاره،‌ انحرافی است. اما واقعیت اینست که این قبیل مطالب تخیلی که حتی پرت و پلاهای فروید را هم پشت سر گذاشته، آن را به درجه‌ای از انحطاط و سقوط کشانده که طبیعی بود سیل اعتراض‌ها را متوجه خود کند.»
جمهوری اسلامی در ادامه نوشته است:‌«یکی از استادان آنقدر همه چیز را سکسی می‌بیند که همه بخش‌های اجتماعی جامعه را گرفتار سکس می‌داند بطوری که از نظر وی سکس در ورزش و ساختارهای شهری هم نفوذ کرده تا جائی که حتی آشپزخانه‌های باز و خودروی ۲۰۶ و فوتبال را نیز نمادهائی براساس ساختار سکس می‌پندارد. آن دیگری حتی به حوادث بعد از انتخابات هم رحم نکرده و با صراحت می‌گوید: من بزرگترین قدرت محرکه این حوادث را محرکه جنسی می‌دانم. کاندیداهای معارض به دنبال خود نمائی جنسی رفتند، یعنی وقتی مثلاً لباس سبز پوشیدند، تحریک آمیز بودند.»

No comments:

Post a Comment