Thursday, August 25, 2011

وحشت از سرنوشت عراق و لیبی تشکیل کمیته بحران برای رهبری سوریه، پس از اسد همزمان با تشدید بحران حکومتی در سوریه، گفته می شود چند ده تن از اعضای سابق حزب بعث سوریه که در دوران بشار اسد و پدر وی "حافظ اسد" بموجب اختلاف نظر پاکسازی شده و برکنار شده بودند، یک کمیته بحران تشکیل داده اند. هدف از تشکیل این کمیته، جلوگیری از فروپاشی حزب بعث سوریه و حکومت سوریه و بازگشت به حزب، برکناری بشار اسد و انتخاب جانشینی برای اوست. همچنین گفته می شود که شماری از سیاستمداران و دولتمردان سابق سوریه که در چند دهه گذشته تصفیه شده و کنار گذاشته شده بودند نیز از کمیته اضطراری دفاع کرده اند. در همین ارتباط جمعی از اساتید دانشگاه ها نیز با این کمیته اعلام همبستگی کرده اند. آنچه که آشکاراست، این تلاش ها با هدف جلوگیری از سرنوشت مصر، لیبی و عراق ، پس از سرنگونی صدام و مبارک و همچنین موقعیتی است که اشتباهات بزرگ قذافی برای لیبی به بار آورد.


وحشت از سرنوشت عراق و لیبیتشکیل کمیته بحرانبرای رهبری سوریه، پس از اسد
 
   
 
همزمان با تشدید بحران حکومتی در سوریه، گفته می شود چند ده تن از اعضای سابق حزب بعث سوریه که در دوران بشار اسد و پدر وی "حافظ اسد" بموجب اختلاف نظر پاکسازی شده و برکنار شده بودند، یک کمیته بحران تشکیل داده اند. هدف از تشکیل این کمیته، جلوگیری از فروپاشی حزب بعث سوریه و حکومت سوریه و بازگشت به حزب، برکناری بشار اسد و انتخاب جانشینی برای اوست.
همچنین گفته می شود که شماری از سیاستمداران و دولتمردان سابق سوریه که در چند دهه گذشته تصفیه شده و کنار گذاشته شده بودند نیز از کمیته اضطراری دفاع کرده اند. در همین ارتباط جمعی از اساتید دانشگاه ها نیز با این کمیته اعلام همبستگی کرده اند.
آنچه که آشکاراست، این تلاش ها با هدف جلوگیری از سرنوشت مصر، لیبی و عراق ، پس از سرنگونی صدام و مبارک و همچنین موقعیتی است که اشتباهات بزرگ قذافی برای لیبی به بار آورد.

No comments:

Post a Comment