Friday, August 5, 2011

یورش به سلولهای زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت کرج

یورش به سلولهای زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت کرج


* علی قاسمی از بازداشتی های عاشورای تهران در بند ۳۵۰ زندان اوین





یورش به سلولهای زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت کرج



بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" یورش وحشیانه پاسداربندها به سلولهای زندانیان سیاسی ، برخورد وحشیانه با آنها و ضبط وسایل شخصی تعدادی از زندانیان سیاسی.

روز پنجشنبه 13 مرداد ماه تالیوردی رئیس بند 4 و مامور اجرای فشارهای غیر انسانی و محدودیتهای طاقت فرسا علیه زندانیان سیاسی همراه با 4 مامور دیگر به تعدادی از سلولهای زندانیان سیاسی یورش بردند و بطرز وحشیانه ای با زندانیان سیاسی برخورد کردند.این یورش وحشیانه مدتی طولانی ادامه داشت و سلولهای زندانیان سیاسی ارژنگ داودی ، صالح کهندل،فرزاد مددزاده ، افشین بایمانی و تعدادی دیگر از زندانیان سیاسی را مورد بازرسی قرار دادند ، وسایل شخصی آنها را تخریب و یا با خود بردند.

تالیوری رئیس سرکوبگر بند 4 وقتی که با اعتراضات زندانیان سیاسی مواجه شد آنها را تهدید به انتقال به سلولهای انفرادی نمود.

یورش به سلولهای زندانیان سیاسی بدستور بازجویان وزارت اطلاعات صورت گرفته بود.



علی قاسمی از بازداشتی های عاشورای تهران در بند ۳۵۰ زندان اوین



علی قاسمی از شهروندان معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ با حکم سه سال زندان از سوم اردیبهشت ماه سال جاری در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می‌برد.

به گزارش کلمه، این شهروند معترض به نتیجه انتخابات که در روز عاشورای سال ۸۸ به طورموقت دستگیر شده بو د، بعد از برگزاری دادگاهش به سه سال زندان محکوم شد و برای اجرای حکم‌اش اردیبهشت امسال به زندان اوین فراخوانده شد.

وی توسط قاضی صلواتی به دلیل شرکت در تجمع اعتراضی روز عاشورا این حکم را دریافت کرد حکمی که در داد‌گاه تجدید نظر هم تایید شد.

علی قاسمی ۳۴ ساله یک فرزند خردسال به نام مژگان دارد، وی از زمان بازداشت دوباره، تاکنون از حق مرخصی استفاده نکرده است. وی همچنین در دوره بازداشت موقت چند ماهی را در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات گذراند.

No comments:

Post a Comment