Tuesday, October 4, 2011

رئیس فناوری و اطلاعات سازمان بسیج: فعالیت 300 هزار وب‌سایت فارسی‌زبان علیه ایران/ عضویت 17میلیون ایرانی در فیس‌بوک خبرگزاری فارس: رئیس فناوری و اطلاعات سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان کشور از فعالیت 300 هزار وب‌سایت فارسی‌ زبان علیه باورهای ملی و اعتقادی ایران خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، مهدی جعفری ظهر امروز در همایش نهضت روشنگری که با حضور مربیان پرورشی، دبیران بینش اسلامی و مربیان آمادگی دفاعی این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه بررسی آسیب‌ها و تهدیدهای فضای مجازی به عنوان یکی از اثرگذارترین عنصرهای جنگ نرم ضروری است، اظهار داشت: خواسته یا ناخواسته این فضای مجازی در جامعه ما تاثیر خود را گذاشته است. وی با بیان اینکه قرارداشتن فضای مجازی تحت اختیار استکبار موجب بهره‌برداری آنها از این تکنولوژی می‌شود، افزود: این طبیعی است که آنها از قدرتی که در اختیار دارند برای القای خواسته‌های خود استفاده می‌کنند. جعفری ادامه داد: فضای مجازی به قدری پیشرفته است و طرفدار دارد که تنها در سایت فیس‌‌بوک 800میلیون نفر عضویت دارند. این مسئول با اشاره به اینکه ما خواسته یا ناخواسته در فضای مجازی حضور داریم، گفت: باید تهدیدات و آسیب‌هایی که از این طریق به جامعه ما وارد می‌شود را بشناسیم تا بتوانیم راهکاری برای مقابله با آنها پیدا کنیم. رئیس فناوری و اطلاعات سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان با اعلام اینکه فضای مجازی به دلیل جهانی و فرامرزی بودن دارای خصوصیات مشترک با جنگ نرم است، یادآور شد: در این نظام فیلترینگ نمی‌تواند کارآیی داشته باشد. عضویت 17میلیون ایرانی در فیس‌بوک وی با اعلام اینکه 17میلیون ایرانی در سایت فیس‌بوک عضویت دارند و به نوعی در این سایت زندگی می‌کنند، گفت: این در حالی است که این سایت در ایران فیلتر است. به گفته وی آزادی ارتباطات و اطلاعات در فضای سایبری به گونه‌ای است که هیچ محدودیتی قادر نیست آن را کنترل کند. جعفری با اشاره به اینکه مهم‌ترین آسیب ناشی از فضای مجازی یا سایبری آسیب‌های فرهنگی است، افزود: مهم‌ترین موضوعی که این فضا در ارتباط با کمرنگ کردن ارزش‌های دینی و اعتقادی به کار گرفته است از بین بردن اعتقادات دینی در ایران است.

 رئیس فناوری و اطلاعات سازمان بسیج: فعالیت 300 هزار وب‌سایت فارسی‌زبان علیه ایران/ عضویت 17میلیون ایرانی در فیس‌بوک

خبرگزاری فارس: رئیس فناوری و اطلاعات سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان کشور از فعالیت 300 هزار وب‌سایت فارسی‌ زبان علیه باورهای ملی و اعتقادی ایران خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، مهدی جعفری ظهر امروز در همایش نهضت روشنگری که با حضور مربیان پرورشی، دبیران بینش اسلامی و مربیان آمادگی دفاعی این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه بررسی آسیب‌ها و تهدیدهای فضای مجازی به عنوان یکی از اثرگذارترین عنصرهای جنگ نرم ضروری است، اظهار داشت: خواسته یا ناخواسته این فضای مجازی در جامعه ما تاثیر خود را گذاشته است.
 وی با بیان اینکه قرارداشتن فضای مجازی تحت اختیار استکبار موجب بهره‌برداری آنها از این تکنولوژی می‌شود، افزود: این طبیعی است که آنها از قدرتی که در اختیار دارند برای القای خواسته‌های خود استفاده می‌کنند.
 جعفری ادامه داد: فضای مجازی به قدری پیشرفته است و طرفدار دارد که تنها در سایت فیس‌‌بوک 800میلیون نفر عضویت دارند.
 این مسئول با اشاره به اینکه ما خواسته یا ناخواسته در فضای مجازی حضور داریم، گفت: باید تهدیدات و آسیب‌هایی که از این طریق به جامعه ما وارد می‌شود را بشناسیم تا بتوانیم راهکاری برای مقابله با آنها پیدا کنیم.
 رئیس فناوری و اطلاعات سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان با اعلام اینکه فضای مجازی به دلیل جهانی و فرامرزی بودن دارای خصوصیات مشترک با جنگ نرم است، یادآور شد: در این نظام فیلترینگ نمی‌تواند کارآیی داشته باشد.
 
عضویت 17میلیون ایرانی در فیس‌بوک
 وی با اعلام اینکه 17میلیون ایرانی در سایت فیس‌بوک عضویت دارند و به نوعی در این سایت زندگی می‌کنند، گفت: این در حالی است که این سایت در ایران فیلتر است.
 به گفته وی آزادی ارتباطات و اطلاعات در فضای سایبری به گونه‌ای است که هیچ محدودیتی قادر نیست آن را کنترل کند.
 جعفری با اشاره به اینکه مهم‌ترین آسیب ناشی از فضای مجازی یا سایبری آسیب‌های فرهنگی است، افزود: مهم‌ترین موضوعی که این فضا در ارتباط با کمرنگ کردن ارزش‌های دینی و اعتقادی به کار گرفته است از بین بردن اعتقادات دینی در ایران است.

No comments:

Post a Comment