Sunday, February 26, 2012

سال زندان دیگر برای نامه قدیانی به رهبری / محمد داوری، سه سال محرومیت از ملاقات، مرخصی و تماس تلفنی ۳ سال زندان دیگر برای نامه قدیانی به رهبری حکم سه سال حبس دیگر برای ابوالفضل قدیانی به وی ابلاغ شد. به گزارش کلمه، این حکم در حالی صادر شد که این مسن ترین زندانی جنبش سبز در بند ۳۵۰ اوین باید چهارم آذر ماه امسال و پس از تحمل یک سال حبس آزاد می شد. عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بنا بر این حکم جدید و به اتهام “توهین به رهبری” باید سه سال دیگر در زندان بماند. آقای قدیانی با مشکلات حاد جسمی رو به روست؛ همسر این زندانی سیاسی همان زمان به کلمه گفته بود که مستأصل شده و نگران است که دستگاه امنیتی بخواهد ماجرای هدی صابر را برای ابوالفضل قدیانی تکرار کند. ابوالفضل قدیانی اولین بار در دی ماه ۸۸ بازداشت و به اتهام توهین به رییس دولت به یک سال حبس محکوم شده بود. این مبارز دوران ستمشاهی که ۴ سال در زندان های ساواک شکنجه شده و مقاومت کرده بود، در دادگاهی که در شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب برایش تشکیل شده بود، شرکت نکرده و آن را غیر قانونی خوانده بود. عضو ارشد و دربند سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با ارئه ی لایحه ای گفته بود دادگاه سیاسی، عقیدتی باید علنی و با هیئت منصفه باشد، بنابراین دادگاه غیرقانونی و مجری آن مجرم است. بر اساس این گزارش پس از صدور حکم قاضی در جوای اعتراض وکیل که “چرا وثیقه را قبول نمی کنید” گفته است: باید مشورت کنم. محمد داوری، سه سال محرومیت از ملاقات، مرخصی و تماس تلفنی محمد داوری، فعال مطبوعاتی- فرهنگی و از اعضای ستاد مهدی کروبی در انتخابات سال ۸۸ است که در آستانه سومین نوروزی که در بند است همچنان از حقوق اولیه خود “ملاقات حضوری” ، “تماس تلفنی” و “مرخصی” محروم است. محمد داوری طی نامه ای خطاب به حاکمیت با افشای شکنجه هایی که در دوران بازداشت متحمل شده، نوشته است: “هرگز تقاضای عفو و بخشش نمی کنم، این مسوولان “متخلف” هستند که بی گناهان را به زندان انداخته اند و آنها باید از این زندانیان تقاضای بخشش کنند؛ زیرا ظالم است که نیازمند عفو است و نه مظلوم.” زلیخا بیابانی مادر محمد داوری از آخرین وضعیت فرزندش به “جرس” می گوید: ” در آخرین ملاقات حالش خوب نبود و مریض بود و دکتر اوین هم متخصص نیست و پرونده پزشکی را بردیم و درخواست دادیم تا به مرخصی بیاید تا او را دکتر ببرم اما قبول نکردند. هم قلبش ناراحت بود و هم از لای دندانهایش خون می آمد اما خب دیگر مرخصی ندادند.” وی می افزاید: “الان دیگر نزدیک به سه سال می شود که پسرم در زندان است و در این مدت حتی یکروز هم به مرخصی نیامده است. یکسال هم می شود که ملاقات حضوری نداریم و دو سال هم تماس تلفنی نداریم. حالا خودتان حال من مادر را تصور کنید که هر هفته هم نمی توانم به ملاقات کابینی بروم چون ساکن بجنورد هستم و مسیر طولانی را تا تهران باید طی کنم و با توجه به مشکلات جسمانی برایم سخت است. از دو ماه پیش که محمدم را ملاقات کردم تا الان از شنیدن صدایش و دیدن رویش محروم بوده ام. الان هم هوا سرد است و با برف و باران برایم دشوار است این مسیر را بروم و دفعه پیش مریض بودم اما نتوانستم به دیدنش نروم خیلی دلتنگش بودم و به سختی خودم را به تهران رساندم

 سال زندان دیگر برای نامه قدیانی به رهبری / محمد داوری، سه سال محرومیت از ملاقات، مرخصی و تماس تلفنی

۳ سال زندان دیگر برای نامه قدیانی به رهبری
حکم سه سال حبس دیگر برای ابوالفضل قدیانی به وی ابلاغ شد.
به گزارش کلمه، این حکم در حالی صادر شد که این مسن ترین زندانی جنبش سبز در بند ۳۵۰ اوین باید چهارم آذر ماه امسال و پس از تحمل یک سال حبس آزاد می شد.
عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بنا بر این حکم جدید و به اتهام “توهین به رهبری” باید سه سال دیگر در زندان بماند.
آقای قدیانی با مشکلات حاد جسمی رو به روست؛ همسر این زندانی سیاسی همان زمان به کلمه گفته بود که مستأصل شده و نگران است که دستگاه امنیتی بخواهد ماجرای هدی صابر را برای ابوالفضل قدیانی تکرار کند.
ابوالفضل قدیانی اولین بار در دی ماه ۸۸ بازداشت و به اتهام توهین به رییس دولت به یک سال حبس محکوم شده بود.
این مبارز دوران ستمشاهی که ۴ سال در زندان های ساواک شکنجه شده و مقاومت کرده بود، در دادگاهی که در شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب برایش تشکیل شده بود، شرکت نکرده و آن را غیر قانونی خوانده بود.
عضو ارشد و دربند سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با ارئه ی لایحه ای گفته بود دادگاه سیاسی، عقیدتی باید علنی و با هیئت منصفه باشد، بنابراین دادگاه غیرقانونی و مجری آن مجرم است.
بر اساس این گزارش پس از صدور حکم قاضی در جوای اعتراض وکیل که “چرا وثیقه را قبول نمی کنید” گفته است: باید مشورت کنم.
محمد داوری، سه سال محرومیت از ملاقات، مرخصی و تماس تلفنی
محمد داوری، فعال مطبوعاتی- فرهنگی و از اعضای ستاد مهدی کروبی در انتخابات سال ۸۸ است که در آستانه سومین نوروزی که در بند است همچنان از حقوق اولیه خود “ملاقات حضوری” ، “تماس تلفنی” و “مرخصی” محروم است.
محمد داوری طی نامه ای خطاب به حاکمیت با افشای شکنجه هایی که در دوران بازداشت متحمل شده، نوشته است: “هرگز تقاضای عفو و بخشش نمی کنم، این مسوولان “متخلف” هستند که بی گناهان را به زندان انداخته اند و آنها باید از این زندانیان تقاضای بخشش کنند؛ زیرا ظالم است که نیازمند عفو است و نه مظلوم.”
زلیخا بیابانی مادر محمد داوری از آخرین وضعیت فرزندش به “جرس” می گوید: ” در آخرین ملاقات حالش خوب نبود و مریض بود و دکتر اوین هم متخصص نیست و پرونده پزشکی را بردیم و درخواست دادیم تا به مرخصی بیاید تا او را دکتر ببرم اما قبول نکردند. هم قلبش ناراحت بود و هم از لای دندانهایش خون می آمد اما خب دیگر مرخصی ندادند.”
وی می افزاید: “الان دیگر نزدیک به سه سال می شود که پسرم در زندان است و در این مدت حتی یکروز هم به مرخصی نیامده است. یکسال هم می شود که ملاقات حضوری نداریم و دو سال هم تماس تلفنی نداریم. حالا خودتان حال من مادر را تصور کنید که هر هفته هم نمی توانم به ملاقات کابینی بروم چون ساکن بجنورد هستم و مسیر طولانی را تا تهران باید طی کنم و با توجه به مشکلات جسمانی برایم سخت است. از دو ماه پیش که محمدم را ملاقات کردم تا الان از شنیدن صدایش و دیدن رویش محروم بوده ام. الان هم هوا سرد است و با برف و باران برایم دشوار است این مسیر را بروم و دفعه پیش مریض بودم اما نتوانستم به دیدنش نروم خیلی دلتنگش بودم و به سختی خودم را به تهران رساندم

No comments:

Post a Comment