Sunday, April 1, 2012

کلینتون: گفته خامنه‌ای درباره حرام بودن بمب اتم باید در عمل ثابت شود هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه گفت که با رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در مورد پرونده هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرده و از او آخرین جزییات را شنیده است. قرار است حدود دو هفته دیگر، گفت وگوهای ایران و پنج به علاوه یک در استانبول برگزار شود. به گزارش رادیو فردا، هیلاری کلینتون که در کنفرانستان «دوستان مردم سوریه» در استانبول شرکت کرده است در کنفرانس خبری خود با اشاره به اظهارات خامنه‌ای درباره حام بوده بمب اتمی گفت: «به مقا‌م‌های ترکیه‌ای گفته شده که رهبر جمهوری اسلامی، سلاح‌های کشتار جمعی را از نظر شرعی حرام و مغایر با اسلام می‌داند.» وزیر خارجه ایالات متحده افزود: «ما با ایرانی‌ها به گفت‌وگو خواهیم نشست تا ببنیم این باور‌ دینی چگونه در عمل پیاده می‌شود.» هیلاری کلینتون اظهار داشت: «این یک باور کلی نیست بلکه سیاست یک دولت است. به این معنی که این سیاست دولت باید به طرقی تجلی پیدا کند. جامعه جهانی اکنون می‌خواهد کردار و این باور دینی را در کنار هم ببیند.» خامنه‌ای، در سخنان اخیر خود در مشهد دست کم دوبار در سخنرانی خود گفته بود که ایران به دنبال بمب اتم نیست.

کلینتون: گفته  خامنه‌ای درباره حرام بودن بمب اتم باید در عمل ثابت شود

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه گفت که با رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در مورد پرونده هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرده و از او آخرین جزییات را شنیده است. قرار است حدود دو هفته دیگر، گفت وگوهای ایران و پنج به علاوه یک در استانبول برگزار شود.

به گزارش رادیو فردا، هیلاری کلینتون که در کنفرانستان «دوستان مردم سوریه» در استانبول شرکت کرده است در کنفرانس خبری خود با اشاره به اظهارات خامنه‌ای درباره حام بوده بمب اتمی گفت: «به مقا‌م‌های ترکیه‌ای گفته شده که رهبر جمهوری اسلامی، سلاح‌های کشتار جمعی را از نظر شرعی حرام و مغایر با اسلام می‌داند.»

 وزیر خارجه ایالات متحده افزود: «ما با ایرانی‌ها به گفت‌وگو خواهیم نشست تا ببنیم این باور‌ دینی چگونه در عمل پیاده می‌شود.»

هیلاری کلینتون اظهار داشت: «این یک باور  کلی نیست بلکه سیاست یک دولت است. به این معنی که این سیاست دولت باید به طرقی تجلی پیدا کند. جامعه جهانی اکنون می‌خواهد   کردار و  این باور دینی را در کنار هم ببیند.»

 خامنه‌ای، در سخنان اخیر خود در مشهد دست کم دوبار در سخنرانی خود گفته بود که ایران به دنبال بمب اتم نیست.

No comments:

Post a Comment