Sunday, April 1, 2012

نشست "دوستان سوریه": باید برای سوریه مهلت تعیین کرد رادیو فرانسه : دومین نشست "دوستان سوریه" که امروز، یکشنبه اول آوریل (١٣ فروردین)، با شرکت نمایندگان اپوزیسیون و وزیران امور خارجه ٧٤ کشور جهان ، برای بررسی چگونگی پایان دادن به خشونت‌ها در سوریه در شهر استانبول ترکیه تشکیل شد، یکپارچه از طرح کوفی عنان، فرستاده مشترک سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب، پشتیابی نمود. رجب طیب اردوغان- رئیس جمهوری ترکیه، به هنگام گشایش این نشست گفت باید حق مردم سوریه را در دفاع از خود به رسمیت شناخت چرا که این مردم قربانی یک کشتار جمعی شده اند. "آلن ژوپه"، وزیر امور خارجه فرانسه، در حاشیه این نشست گفت برای جلوگیری از این خون و خونریزی، باید یک مهلت برای رژیم سوریه تعیین کرد چرا که خطر درمنجلاب فرو رفتن این تنش وجود دارد. مخالفان دولت سوریه گفته‌اند که از درخواست‌هایی که برای ارائه تسلیحات به گروه‌های مسلح مخالف دولت مطرح شده‌اند، حمایت می‌کنند. اعضای شورای ملی سوریه که خود را نماینده رسمی سوریه می دانند بار دیگراز کشورهای شرکت کننده تقاضای سلاح کردند. وزیر امور خارجه عربستان سعودی، دیروز در یک کنفرانس خبری مشترک با خانم کلینتون گفته بود: مسلح کردن مخالفان دولت سوریه، یک «وظیفه» است، چون مخالفان نمی‌توانند بدون اسلحه از خود دفاع کنند. اما بیشتر کشورهایی که نمایندگان خود را به نشست "دوستان سوریه" در استانبول فرستاده‌اند، از چنین طرحی حمایت نمی‌کنند. از جمله نوری المالکی- نخست وزیر شیعه عراق، است که با لحنی تند امروز عربستان سعودی و دوحه را که موافق مسلح کردن اپوزیسیون سوریه هستند، مورد حمله قرار داد و گفت که رژیم بشار اسد واژگون نخواهد شد. او گفت دادن سلاح به اپوزیسیون ثبات منطقه را به خطر می اندازد. این نگرانی وجود دارد که در صورت ارسال تسلیحات به سوریه، جنگ فرقه‌ای داخلی در این کشور به راه بیافتد. گر چه دولت سوریه گفته بود طرح کوفی عنان را می پذیرد، با این حال، نیروهای دولتی به حمله به مخالفان دولت درچند شهر ادامه دادند. دیروز، شنبه هم ، به گفته گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه ، دست‌کم ٢٥ نفر در درعا، ادلب و حمص کشته شده‌اند به گزارش نهادهای بین المللی، از زمان آغاز اعتراضات ضددولت سوریه از سال گذشته تاکنون، دست‌کم ٩ هزار نفر در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

نشست "دوستان سوریه": باید برای سوریه مهلت تعیین کرد

رادیو فرانسه : دومین نشست "دوستان سوریه" که امروز، یکشنبه اول آوریل (١٣ فروردین)، با شرکت نمایندگان اپوزیسیون و وزیران امور خارجه ٧٤ کشور جهان ، برای بررسی چگونگی پایان دادن به خشونت‌ها در سوریه در شهر استانبول ترکیه تشکیل شد، یکپارچه از طرح کوفی عنان، فرستاده مشترک سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب، پشتیابی نمود.

رجب طیب اردوغان- رئیس جمهوری ترکیه، به هنگام گشایش این نشست گفت باید حق مردم سوریه را در دفاع از خود به رسمیت شناخت چرا که این مردم قربانی یک کشتار جمعی شده اند.
"آلن ژوپه"، وزیر امور خارجه فرانسه، در حاشیه این نشست گفت برای جلوگیری از این خون و خونریزی، باید یک مهلت برای رژیم سوریه تعیین کرد چرا که خطر درمنجلاب فرو رفتن این تنش وجود دارد.

مخالفان دولت سوریه گفته‌اند که از درخواست‌هایی که برای ارائه تسلیحات به گروه‌های مسلح مخالف دولت مطرح شده‌اند، حمایت می‌کنند.
 اعضای شورای ملی سوریه که خود را نماینده رسمی سوریه می دانند بار دیگراز کشورهای شرکت کننده تقاضای سلاح کردند.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی، دیروز در یک کنفرانس خبری مشترک با خانم کلینتون گفته بود: مسلح کردن مخالفان دولت سوریه، یک «وظیفه» است، چون مخالفان نمی‌توانند بدون اسلحه از خود دفاع کنند. اما بیشتر کشورهایی که نمایندگان خود را به نشست "دوستان سوریه" در استانبول فرستاده‌اند، از چنین طرحی حمایت نمی‌کنند.
 از جمله نوری المالکی- نخست وزیر شیعه عراق، است که با لحنی تند امروز عربستان سعودی و دوحه را که موافق مسلح کردن اپوزیسیون سوریه هستند، مورد حمله قرار داد و گفت که رژیم بشار اسد واژگون نخواهد شد. او گفت دادن سلاح به اپوزیسیون ثبات منطقه را به خطر می اندازد.

این نگرانی وجود دارد که در صورت ارسال تسلیحات به سوریه، جنگ فرقه‌ای داخلی در این کشور به راه بیافتد.

گر چه دولت سوریه گفته بود طرح کوفی عنان را می پذیرد، با این حال، نیروهای دولتی به حمله به مخالفان دولت درچند شهر ادامه دادند. دیروز، شنبه هم ، به گفته گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه ، دست‌کم ٢٥ نفر در درعا، ادلب و حمص کشته شده‌اند

به گزارش نهادهای بین المللی، از زمان آغاز اعتراضات ضددولت سوریه از سال گذشته تاکنون، دست‌کم ٩ هزار نفر در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

No comments:

Post a Comment