Friday, May 18, 2012

بحرین: شاه ایران هم‌ به بحرین‌ چشم داشت اما بعد موضع عاقلانه‌ای گرفت رادیو فردا : شیخ خالد آل خلیفه وزیر امور خارجه بحرین سخنان برخی از مقام‌های ایرانی درباره طرح اتحاد با عربستان را محکوم کرد. کمیسیون امور خارجی، دفاع و امنیت ملی پارلمان بحرین هم از سخنان برخی از نمایندگان ایران در خصوص طرح اتحاد میان کشورهای عربی خلیج فارس، انتقاد کرد. به گزارش خبرگزاری دولتی بحرین، وزیر امور خارجه این کشور، پایبندی بحرین و دیگر کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس را به طرح تشکیل اتحادیه اعلام کرد. او همچنین آنچه «دخالت‌های ایران در امور داخلی بحرین» نامید را محکوم کرد. در همین روز تلویزیون دولتی ایران از احضار کاردار بحرین در تهران به وزارت خارجه خبر داد. شیخ خالد آل خلیفه در این باره گفت: «شاه سابق ایران خواسته‌هایی در بحرین داشت. او اما سرانجام موضع عاقلانه‌ای گرفت و به خواست مردم بحرین و رای جامعه بین‌الملل تن داد.» بحرین بخشی از ایران بود تا اینکه در سال ۱۸۲۰ میلادی، به قیمومیت کشور بریتانیا در آمد. در سال ۱۹۷۱ میلادی سرانجام پس از برگزاری یک همه پرسی، بحرین اعلام استقلال کرد و سازمان ملل متحد هم تشکیل کشور بحرین را به رسیمت شناخت. از سویی خبرگزاری دولتی بحرین به نقل اعضای کمیسیون امور خارجی، دفاع و امنیت ملی پارلمان بحرین گزارش داد که در بیانیه‌ای تاکید کرده‌اند «تصمیم‌هایی که بحرین می‌گیرد هیچ ارتباطی به ایران ندارد. بحرین کشور مستقلی است و حاکمیت ملی خود را دارد.»

بحرین: شاه ایران هم‌ به بحرین‌ چشم داشت اما بعد موضع عاقلانه‌ای گرفت

رادیو فردا  : شیخ خالد آل خلیفه وزیر امور خارجه بحرین سخنان برخی از مقام‌های ایرانی درباره طرح اتحاد با عربستان را محکوم کرد.

کمیسیون امور خارجی، دفاع و امنیت ملی پارلمان بحرین هم از سخنان برخی از نمایندگان  ایران در خصوص طرح اتحاد میان کشورهای عربی خلیج فارس، انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی بحرین، وزیر امور خارجه این کشور، پایبندی بحرین و دیگر کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس را به طرح تشکیل اتحادیه اعلام کرد. او همچنین آنچه «دخالت‌های ایران در امور داخلی بحرین» نامید را محکوم کرد.

 در همین روز تلویزیون دولتی ایران از احضار کاردار بحرین در تهران به وزارت خارجه خبر داد.

شیخ خالد آل خلیفه در این باره گفت: «شاه سابق ایران خواسته‌هایی در بحرین داشت. او اما سرانجام موضع عاقلانه‌ای گرفت و به خواست مردم بحرین و رای جامعه بین‌الملل تن داد.»

بحرین بخشی از ایران بود تا اینکه در سال ۱۸۲۰ میلادی، به قیمومیت کشور بریتانیا در آمد. در سال ۱۹۷۱ میلادی سرانجام پس از برگزاری یک همه پرسی، بحرین اعلام استقلال کرد و سازمان ملل متحد هم تشکیل کشور بحرین را به رسیمت شناخت.

از سویی خبرگزاری دولتی بحرین به نقل اعضای کمیسیون امور خارجی، دفاع و امنیت ملی پارلمان بحرین گزارش داد که در بیانیه‌ای تاکید کرده‌اند «تصمیم‌هایی که بحرین می‌گیرد هیچ ارتباطی به ایران ندارد. بحرین کشور مستقلی است و حاکمیت ملی خود را دارد.»

No comments:

Post a Comment