Wednesday, May 2, 2012

بحران در حاکمیت در ابلاغیه های رئیس مجلس و رئیس دولت حمدی نژاد با صدور بخشنامه ای که از سوی خبرگزاری های دولتی انتشار یافت، هر نوع دستور و ابلاغیه رئیس مجلس به دستگاه های اجرائی (قوه مجریه و دولت) را فاقد اعتبار اعلام کرد. رئیس مجلس در مکاتبات اخیر خود به نیابت از مجلس، به ادارات و دستگاه های اجرائی، برخی مصوبات دولت را ناقض قانون اساسی اعلام کرده و از آنها خواسته بود به این مصوبات دولت عمل نکنند. اکنون احمدی نژاد روی دست علی لاریجانی و مجلس بلند شده و با صدور ابلاغیه ای نوشت: مكاتبات مجلس با دستگاه‌های اجرایی خلاف قانون اساسی است و اعتبار ندارد. هیچ یك از اصول قانون اساسی چنین اختیاری را صراحتاً و یا تلویحاً به رئیس و حتی مجلس شورای اسلامی نداده است. اصلاح، تغییر و یا لغو مصوبات و بخشنامه های دولت و یا رییس جمهور توسط خود دولت و مقامات و مراجع ذیصلاح دولتی امكان پذیر بوده و از طریق سلسله مراتب مقامات یاد شده ابلاغ خواهد شد. متن این ابلاغیه را به نقل از خبرگزاری ایسنا، می توانید از اینجا بخوانید.

بحران در حاکمیت
در ابلاغیه های رئیس مجلس و رئیس دولت
 
 
 
 
حمدی نژاد با صدور بخشنامه ای که از سوی خبرگزاری های دولتی انتشار یافت، هر نوع دستور و ابلاغیه رئیس مجلس به دستگاه های اجرائی (قوه مجریه و دولت) را فاقد اعتبار اعلام کرد.
رئیس مجلس در مکاتبات اخیر خود به نیابت از مجلس، به ادارات و دستگاه های اجرائی، برخی مصوبات دولت را ناقض قانون اساسی اعلام کرده و از آنها خواسته بود به این مصوبات دولت عمل نکنند.
اکنون احمدی نژاد روی دست علی لاریجانی و مجلس بلند شده و با صدور ابلاغیه ای نوشت: مكاتبات مجلس با دستگاه‌های اجرایی خلاف قانون اساسی است و اعتبار ندارد. هیچ یك از اصول قانون اساسی چنین اختیاری را صراحتاً و یا تلویحاً به رئیس و حتی مجلس شورای اسلامی نداده است.
اصلاح، تغییر و یا لغو مصوبات و بخشنامه های دولت و یا رییس جمهور توسط خود دولت و مقامات و مراجع ذیصلاح دولتی امكان پذیر بوده و از طریق سلسله مراتب مقامات یاد شده ابلاغ خواهد شد.
متن این ابلاغیه را به نقل از خبرگزاری ایسنا، می توانید از اینجا بخوانید.

No comments:

Post a Comment