Saturday, June 9, 2012

پلیس سایبری ایران: آمریکا باید هویت IP‌ها را به ما بدهد ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ امید کشتکار ا رئیس پلیس سایبری ایران (فتا) آمریکا را با ایران اشتباه گرفته و خواستار ارسال اطلاعات دو IP آمریکایی به پلیس ایران شده است. این مقام انتظامی همچنین از طرح ساماندهی VPN‌ها خبر داد. و گفت ۳۰ درصد کاربران اینترنت در ایران از VPN استفاده می‌کنند. به گزارش فارس، سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس فتا، در جمع خبرنگاران درباره حمله اخیر به وبسایت وزارت نفت گفت: «۲ IP مظنون در آمریکا کشف و از طریق وزارت خارجه و پلیس بین‌الملل این مسئله پیگیری شده که آمریکا باید هویت این‌ها را به ایران معرفی کند تا معلوم شود توسط چه کسانی حمله علیه کشورمان صورت گرفته است.» رئیس پلیس سایبری همچنین با ادبیاتی شبیه به رهبر ایران ارائه VPN‌ را به «دشمن» نسبت داد و گفت: «دشمن بسترهای VPN را در پروتکل‌هایی به صورت رمزنگاری از پشت فیلترینگ عبور داده و این‌ها را به صورت رایگان و یا با نازل‌ترین قیمت در اختیار کاربران قرار می‌دهد.» رئیس پلیس فتا به مردم توصیه کرد که مطلقا از VPN استفاده نکنند چراکه وقتی از VPN استفاده شود، اطلاعات کاربر رمز نگاری ‌شده و بر روی سرور ارائه دهنده VPN قرار می‌گیرد و صاحب سرور به راحتی می‌تواند از تمام اطلاعات کاربر سوء استفاده ‌کند. هادیانفر ضمن اینکه از تشکیل کمیسیون ساماندهی VPN‌ها خبر داد، گفت که وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و بانک‌ها به صورت قانونی از VPN استفاده می‌کنند. کاربران بسیاری در ایران برای عبور از سد فیلترینگ از VPN استفاده می‌کنند. VPN به کابر کمک می‌کند تا از دید دستگاه‌های امنیتی پنهان بمانند. این در حالی است که بسیاری از شرکت‌های نزدیک به سپاه پاسداران، خود توزیع کننده این ارتباط‌ها هستند و خریداران از این مساله بی‌خبر مانده‌اند، به همین دلیل به کاربران توصیه می‌شود بدون مطالعه، مشتری VPN هیچ جایی نشوند. نبود امکان خرید آنلاین در ایران باعث شده کاربران بسیاری گزینه‌ای جز گرفتن این نوع ارتباط از فروشنده‌های داخلی که ارتباط‌شان با دستگاه‌های امنیتی و انتظامی معلوم نیست، نداشته باشند.

پلیس سایبری ایران: آمریکا باید هویت IP‌ها را به ما بدهد

۲۰ خرداد ۱۳۹۱ امید کشتکار

image
رئیس پلیس سایبری ایران (فتا) آمریکا را با ایران اشتباه گرفته و خواستار ارسال اطلاعات دو IP آمریکایی به پلیس ایران شده است. این مقام انتظامی همچنین از طرح ساماندهی VPN‌ها خبر داد. و گفت ۳۰ درصد کاربران اینترنت در ایران از VPN استفاده می‌کنند.
به گزارش فارس، سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس فتا، در جمع خبرنگاران درباره حمله اخیر به وبسایت وزارت نفت گفت: «۲ IP مظنون در آمریکا کشف و از طریق وزارت خارجه و پلیس بین‌الملل این مسئله پیگیری شده که آمریکا باید هویت این‌ها را به ایران معرفی کند تا معلوم شود توسط چه کسانی حمله علیه کشورمان صورت گرفته است.»

رئیس پلیس سایبری همچنین با ادبیاتی شبیه به رهبر ایران ارائه VPN‌ را به «دشمن» نسبت داد و گفت: «دشمن بسترهای VPN را در پروتکل‌هایی به صورت رمزنگاری از پشت فیلترینگ عبور داده و این‌ها را به صورت رایگان و یا با نازل‌ترین قیمت در اختیار کاربران قرار می‌دهد.»


رئیس پلیس فتا به مردم توصیه کرد که مطلقا از VPN استفاده نکنند چراکه وقتی از VPN استفاده شود، اطلاعات کاربر رمز نگاری ‌شده و بر روی سرور ارائه دهنده VPN قرار می‌گیرد و صاحب سرور به راحتی می‌تواند از تمام اطلاعات کاربر سوء استفاده ‌کند.


هادیانفر ضمن اینکه از تشکیل کمیسیون ساماندهی VPN‌ها خبر داد، گفت که وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و بانک‌ها به صورت قانونی از VPN استفاده می‌کنند.


کاربران بسیاری در ایران برای عبور از سد فیلترینگ از VPN استفاده می‌کنند. VPN به کابر کمک می‌کند تا از دید دستگاه‌های امنیتی پنهان بمانند. این در حالی است که بسیاری از شرکت‌های نزدیک به سپاه پاسداران، خود توزیع کننده این ارتباط‌ها هستند و خریداران از این مساله بی‌خبر مانده‌اند، به همین دلیل به کاربران توصیه می‌شود بدون مطالعه، مشتری
VPN هیچ جایی نشوند. نبود امکان خرید آنلاین در ایران باعث شده کاربران بسیاری گزینه‌ای جز گرفتن این نوع ارتباط از فروشنده‌های داخلی که ارتباط‌شان با دستگاه‌های امنیتی و انتظامی معلوم نیست، نداشته باشند.

No comments:

Post a Comment