Wednesday, July 18, 2012

سوریه؛ اولین اظهارات ژنرال جدا شده از رژیم بشار اسد العربیه. سرتیپ مناف طلاس از مقامات نظامی نزدیک به بشار اسد که اخیرا از رژیم جدا شد و به پاریس منتقل شد با اشاره به سرکوب مخالفان تاکید کرد ارتش بر خلاف اصول تعریف شده برای آن وارد نبرد شده است. طلاس در بیانیه کوتاهی که برای خبرگزاری فرانسه فرستاد ، اظهار امیدواری کرد مرحله انتقالی به شکل سازنده صورت گیرد. در بیانیه آمده است:" امیدوارم مرحله انتقالی به شکل سازنده و با حفظ وحدت و امنیت همراه باشد و آرمان های بر حق ملت گرانقدر سوریه را تامین کند." او تاکید کرد: " از اینکه ارتش وارد نبردی بر خلاف اصول خود شده خشمگین و دردمند هستم." جدا شدن یک خلبان ارتش از سوی دیگر گزارشگر العربیه به نقل از منابع اردنی تاکید کرد سرهنگ خلبان زید طلاس پس از جدا شدن از ارتش سوریه به اردن پناهنده شد. بر اساس این گزارش تعداد افسرانی که از رژیم اسد جدا شده و به اردن پناهنده شدند به 700 تن رسید. هنوز مشخص نیست زید طلاس با سرتیپ مناف طلاس چه نسبتی دارد اما زادگاه خاندان طلاس منطقه الرستن در نزدیکی حمص است. پیش از این نیز یک خلبان سوری به همراه جنگنده خود به اردن پناهنده شد. عملیات آزادسازی دمشق در همین حال فرماندهی ارتش آزاد سوریه از آغاز عملیات "آزادسازی دمشق" خبر داد. سرهنگ قاسم سعدالدین سخنگوی فرماندهی مشترک ارتش آزاد به خبرگزاری فرانسه گفت مخالفان برای کنترل پایتخت طرح دارند و "پیروزی نزدیک است". او افزود: نبرد آزادسازی دمشق آغاز شده است و پایان نخواهد یافت." پایتخت سوریه طی دو روز گذشته شاهد درگیری شدید بین مخالفان و نیروهای دولتی بود. درگیری ها در دمشق با اعلام عملیات " آتشفشان دمشق و زلزله سوریه برای حمایت از مردم حمص و المیدان " آغاز شد اما رژیم سوریه می گوید گروهک های مسلح را از پایتخت خارج کرده و اوضاع آرام است. تلویزیون دولتی مصاحبه هایی با مردم منطقه " المیدان " در دمشق انجام داد که تاکید می کنند اوضاع آرام است اما هنگام مصاحبه صدای تیراندازی و حضور نیروهای ارتش آشکار بود.

سوریه؛ اولین اظهارات ژنرال جدا شده از رژیم بشار اسد

العربیه.
سرتیپ مناف طلاس از مقامات نظامی نزدیک به بشار اسد که اخیرا از رژیم جدا شد و به پاریس منتقل شد با اشاره به سرکوب مخالفان تاکید کرد ارتش بر خلاف اصول تعریف شده برای آن وارد نبرد شده است.

طلاس در بیانیه کوتاهی که برای خبرگزاری فرانسه فرستاد ، اظهار امیدواری کرد مرحله انتقالی به شکل سازنده صورت گیرد.

در بیانیه آمده است:" امیدوارم مرحله انتقالی به شکل سازنده و با حفظ وحدت و امنیت همراه باشد و آرمان های بر حق ملت گرانقدر سوریه را تامین کند."

او تاکید کرد: " از اینکه ارتش وارد نبردی بر خلاف اصول خود شده خشمگین و دردمند هستم."
جدا شدن یک خلبان ارتش

از سوی دیگر گزارشگر العربیه به نقل از منابع اردنی تاکید کرد سرهنگ خلبان زید طلاس پس از جدا شدن از ارتش سوریه به اردن پناهنده شد.

بر اساس این گزارش تعداد افسرانی که از رژیم اسد جدا شده و به اردن پناهنده شدند به 700 تن رسید.
هنوز مشخص نیست زید طلاس با سرتیپ مناف طلاس چه نسبتی دارد اما زادگاه خاندان طلاس منطقه الرستن در نزدیکی حمص است.

پیش از این نیز یک خلبان سوری به همراه جنگنده خود به اردن پناهنده شد.
عملیات آزادسازی دمشق

در همین حال فرماندهی ارتش آزاد سوریه از آغاز عملیات "آزادسازی دمشق" خبر داد.

سرهنگ قاسم سعدالدین سخنگوی فرماندهی مشترک ارتش آزاد به خبرگزاری فرانسه گفت مخالفان برای کنترل پایتخت طرح دارند و "پیروزی نزدیک است".
او افزود: نبرد آزادسازی دمشق آغاز شده است و پایان نخواهد یافت."

پایتخت سوریه طی دو روز گذشته شاهد درگیری شدید بین مخالفان و نیروهای دولتی بود.

درگیری ها در دمشق با اعلام عملیات " آتشفشان دمشق و زلزله سوریه برای حمایت از مردم حمص و المیدان " آغاز شد اما رژیم سوریه می گوید گروهک های مسلح را از پایتخت خارج کرده و اوضاع آرام است.

تلویزیون دولتی مصاحبه هایی با مردم منطقه " المیدان " در دمشق انجام داد که تاکید می کنند اوضاع آرام است اما هنگام مصاحبه صدای تیراندازی و حضور نیروهای ارتش آشکار بود.

No comments:

Post a Comment