Friday, July 27, 2012

ذخیره گندم٬برنج٬ روغن و شکر در ایران آغاز شد با دستور احمدی‌نژاد و به منظور مقابله با تحریم‌ها محمود احمدی‌نژاد دستور ذخیره گسترده گندم، کنجاله، نهاده‌های دامی، روغن خام، شکر خام و برنج برای مصرف سه ماه مردم را صادر کرد و گوشت‌های وارداتی از قرقیزستان، استرالیا و برزیل نیز وارد بازار شد. حسن رادمرد٬ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روز جمعه (ششم امرداد) به خبرگزاری مهر گفته که آقای احمدی‌نژاد این دستور را چند هفته پیش صادر کرده است. رادمرد افزوده که «با تکلیف دولت، ذخیره‌سازی گسترده کالا‌ها در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است که بر این اساس، به کمک مباشران و تولیدکنندگان کالاهای اساسی، این کار آغاز شده است.» وی همچنین اظهار کرده که بخشی از این کالاهای استراتژیک از خارج خریداری شده و بعضی از آن‌ها به بنادر ایران رسیده‌اند و باید هرچه سریع‌تر تخلیه و انبار شوند. جمهوری اسلامی در حال حاضر از هند و پاکستان در برابر فروش نفت و محصولات پتروشیمی٬ آرد و گندم وارد می‌کند و آن‌طور که خبرگزاری مهر گزارش کرده از قرقیزستان، استرالیا و برزیل هم گوشت وارد کرده است. واردات گوشت در پی بحران در بازار گوشت و مرغ از هفته گذشته آزاد شده است و خبرگزاری مهر نوشته که در حال حاضر گوشت‌های وارداتی از این سه کشور در بازار عرضه می‌شود. براساس اعلام مسئولان اقتصادی دولت دهم٬ بسیاری از کشور‌ها در ازای خرید نفت ایران تمایل دارند کالا به جای ارز بدهند که این مسئله ناشی از تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی است. خبرگزاری فارس نیز به نقل از رئیس هیئت مدیره گروه واردکنندگان مواد پروتئینی اعلام کرده که مجوز واردات بیش از ۱۰۰ هزار تن گوشت قرمز و بیش از ۵۰ هزار تن مرغ صادر شده است.

ذخیره گندم٬برنج٬ روغن و شکر در ایران آغاز شد

با دستور احمدی‌نژاد و به منظور مقابله با تحریم‌ها

محمود احمدی‌نژاد دستور ذخیره گسترده گندم، کنجاله، نهاده‌های دامی، روغن خام، شکر خام و برنج برای مصرف سه ماه مردم را صادر کرد و گوشت‌های وارداتی از قرقیزستان، استرالیا و برزیل نیز وارد بازار شد.

حسن رادمرد٬ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روز جمعه (ششم امرداد) به خبرگزاری مهر گفته که آقای احمدی‌نژاد این دستور را چند هفته پیش صادر کرده است.

رادمرد افزوده که «با تکلیف دولت، ذخیره‌سازی گسترده کالا‌ها در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است که بر این اساس، به کمک مباشران و تولیدکنندگان کالاهای اساسی، این کار آغاز شده است.»

وی همچنین اظهار کرده که بخشی از این کالاهای استراتژیک از خارج خریداری شده و بعضی از آن‌ها به بنادر ایران رسیده‌اند و باید هرچه سریع‌تر تخلیه و انبار شوند.

جمهوری اسلامی در حال حاضر از هند و پاکستان در برابر فروش نفت و محصولات پتروشیمی٬ آرد و گندم وارد می‌کند و آن‌طور که خبرگزاری مهر گزارش کرده از قرقیزستان، استرالیا و برزیل هم گوشت وارد کرده است.

واردات گوشت در پی بحران در بازار گوشت و مرغ از هفته گذشته آزاد شده است و خبرگزاری مهر نوشته که در حال حاضر گوشت‌های وارداتی از این سه کشور در بازار عرضه می‌شود.

براساس اعلام مسئولان اقتصادی دولت دهم٬ بسیاری از کشور‌ها در ازای خرید نفت ایران تمایل دارند کالا به جای ارز بدهند که این مسئله ناشی از تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی است.

خبرگزاری فارس نیز به نقل از رئیس هیئت مدیره گروه واردکنندگان مواد پروتئینی اعلام کرده که مجوز واردات بیش از ۱۰۰ هزار تن گوشت قرمز و بیش از ۵۰ هزار تن مرغ صادر شده است.

No comments:

Post a Comment