Monday, July 2, 2012

طرح دو فوریتی مجلس برای بستن تنگه هرمز همزمان با آغاز تحریم نفت ایران توسط اتحادیه اروپا و کاهش خرید از سوی برخی از کشورهای دیگر، یک نماینده مجلس از طرح دوفوریتی مجلس با امضای یکصد نماینده برای الزام دولت به بستن تنگه هرمز خبر داد. به گزارش وبسایت امنیتی بولتن نیوز، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس با بیان اینکه طرح اعمال حق حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در آبراه‌های داخلی و ساحلی (تنگه هرمز) با صد امضاء در مجلس شورای اسلامی تهیه شده است، گفت: «این طرح دارای قید ۲ فوریتی است و بزودی در صحن مجلس مطرح و به تصویب خواهد رسید.» این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در ادامه گفته است: «مطابق این ماده واحده دولت جمهوری اسلامی ایران موظف می‌شود تا بر اساس حق حاکمیت خود از عبور نفتکش‌هایی که نفت خود را به مقصد کشورهای طراح تحریم نفتی علیه ایران (اتحادیه اروپا، آمریکا و اسرائیل غاصب)، حمل می‌کنند، جلوگیری نماید.» کریمی در ادامه از حضور علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه در جلسه تصویب این قانون در کمیسیون خبر داده و گفته است که همه حاضران در جلسه از این طرح حمایت کرده‌اند. قابل ذکر است بخش عمده‌ای از نفت دنیا از تنگه هرمز عبور می‌کند. پیش از این قدرت‌های جهانی از جمله آمریکا بسته شدن تنگه هرمز را خط قرمز خود دانسته بودند. خودنویس

طرح دو فوریتی مجلس برای بستن تنگه هرمز

همزمان با آغاز تحریم نفت ایران توسط اتحادیه اروپا و کاهش خرید از سوی برخی از کشورهای دیگر، یک نماینده مجلس از طرح دوفوریتی مجلس با امضای یکصد نماینده برای الزام دولت به بستن تنگه هرمز خبر داد.

به گزارش وبسایت امنیتی بولتن نیوز، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس با بیان اینکه طرح اعمال حق حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در آبراه‌های داخلی و ساحلی (تنگه هرمز) با صد امضاء در مجلس شورای اسلامی تهیه شده است، گفت: «این طرح دارای قید ۲ فوریتی است و بزودی در صحن مجلس مطرح و به تصویب خواهد رسید.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در ادامه گفته است: «مطابق این ماده واحده دولت جمهوری اسلامی ایران موظف می‌شود تا بر اساس حق حاکمیت خود از عبور نفتکش‌هایی که نفت خود را به مقصد کشورهای طراح تحریم نفتی علیه ایران (اتحادیه اروپا، آمریکا و اسرائیل غاصب)، حمل می‌کنند، جلوگیری نماید.»

کریمی در ادامه از حضور علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه در جلسه تصویب این قانون در کمیسیون خبر داده و گفته است که همه حاضران در جلسه از این طرح حمایت کرده‌اند.

قابل ذکر است بخش عمده‌ای از نفت دنیا از تنگه هرمز عبور می‌کند. پیش از این قدرت‌های جهانی از جمله آمریکا بسته شدن تنگه هرمز را خط قرمز خود دانسته بودند.

خودنویس

No comments:

Post a Comment