Friday, September 21, 2012

العربیه اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه 21-9-2012 از ایران به دلیل ارسال اسلحه به رژیم اسد جهت سرکوب مردم این کشور انتقاد کردند. به گزارش العربیه به نقل ازمنابع سازمان ملل متحد نماینده آمریکا و اعضای دیگر در شورای امنیت سازمان ملل که برای اعمال تحریم های بیشتری علیه ایران جلسه گرفته بودند، از ایران به دلیل کمک های نظامیش به رژیم اسد به شدت انتقاد کردند. بر اساس این گزارش 15 عضو شورای امنیت ضمن هشدار به ایران، از ارسال اسلحه توسط این کشور برای کشتارمردم بی دفاع سوریه ابراز نگرانی کردند. سوزان رایس نماینده ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل با اشاره به گزارش کمیته کارشناسان سازمان ملل متحد در ماه مه 2012 که در آن از ارسال اسلحه از ایران به سوریه سخن به میان آمده بود، گفت:" ایران باید به قطعنامه های سازمان ملل متحد که ارسال اسلحه به رژیم اسد را ممنوع می کند احترام بگذارد و به قوانین و مصوبات سازمان ملل و شورای امنیت پایبند باشد". درگزارش کارشناسان سازمان ملل متحد آمده است سوریه پس از تحریم های شورای امنیت بزرگترین وارد کننده اسلحه غیر قانونی ایران بوده است. سوزان رایس بدون اشاره مستقیم به عراق گفت:" کشورهای همسایه ایران نباید اجازه دهند ایران از کشورهایشان برای ارسال اسلحه برای کشتار مردم سوریه استفاده کند". در همین حال مارک لیال سفیر بریتانیا در سازمان ملل متحد نیز با انتقاد شدید از ایران به دلیل ارسال اسلحه برای رژیم اسد برای سرکوب بی رحمانه سوری ها گفت:" ارسال اسلحه از ایران به سوریه باید فورا متوقف شود." او افزود:" این وضعیت قابل قبول نیست و درواقع با ادعای ایران مبنی بر حمایت این کشور از انقلاب های عربی تناقض فاحشی دارد." نماینده بریتانیا همچنین افزود:"ایران با کمک تسلیحاتی و کمک اسد در سرکوب مردم سوریه،؛ به اراده ملت برای سوریه برای آزادی احترام نگذاشته است." این در حالی است که حکومت نوری مالکی نخست وزیر عراق اتهام ارسال اسلحه به سوریه از طریق حریم فضایی این کشور را رد کرد.




العربیه
اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه 21-9-2012 از ایران به دلیل ارسال اسلحه به رژیم اسد جهت سرکوب مردم این کشور انتقاد کردند.

به گزارش العربیه به نقل ازمنابع سازمان ملل متحد نماینده آمریکا و اعضای دیگر در شورای امنیت سازمان ملل که برای اعمال تحریم های بیشتری علیه ایران جلسه گرفته بودند، از ایران به دلیل کمک های نظامیش به رژیم اسد به شدت انتقاد کردند.

بر اساس این گزارش 15 عضو شورای امنیت ضمن هشدار به ایران، از ارسال اسلحه توسط این کشور برای کشتارمردم بی دفاع سوریه ابراز نگرانی کردند.

سوزان رایس نماینده ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل با اشاره به گزارش کمیته کارشناسان سازمان ملل متحد در ماه مه 2012 که در آن از ارسال اسلحه از ایران به سوریه سخن به میان آمده بود، گفت:" ایران باید به قطعنامه های سازمان ملل متحد که ارسال اسلحه به رژیم اسد را ممنوع می کند احترام بگذارد و به قوانین و مصوبات سازمان ملل و شورای امنیت پایبند باشد".

درگزارش کارشناسان سازمان ملل متحد آمده است سوریه پس از تحریم های شورای امنیت بزرگترین وارد کننده اسلحه غیر قانونی ایران بوده است.

سوزان رایس بدون اشاره مستقیم به عراق گفت:" کشورهای همسایه ایران نباید اجازه دهند ایران از کشورهایشان برای ارسال اسلحه برای کشتار مردم سوریه استفاده کند".

در همین حال مارک لیال سفیر بریتانیا در سازمان ملل متحد نیز با انتقاد شدید از ایران به دلیل ارسال اسلحه برای رژیم اسد برای سرکوب بی رحمانه سوری ها گفت:" ارسال اسلحه از ایران به سوریه باید فورا متوقف شود."

او افزود:" این وضعیت قابل قبول نیست و درواقع با ادعای ایران مبنی بر حمایت این کشور از انقلاب های عربی تناقض فاحشی دارد."

نماینده بریتانیا همچنین افزود:"ایران با کمک تسلیحاتی و کمک اسد در سرکوب مردم سوریه،؛ به اراده ملت برای سوریه برای آزادی احترام نگذاشته است."

این در حالی است که حکومت نوری مالکی نخست وزیر عراق اتهام ارسال اسلحه به سوریه از طریق حریم فضایی این کشور را رد کرد.

No comments:

Post a Comment