Tuesday, September 4, 2012

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، احمدی نژاد امشب در یک گفتگوی تلویزیونی اذعان کرد که به دلیل تحریمهای بین المللی، جمهوری اسلامی برای فروش نفت به مشکلات و موانعی برخورد کرده است. گزارش صدا و سیمای رژیم: رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مهم‌ترین کاری که باید انجام دهیم این است که التهاب بازار را از بین ببریم. آقای احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کنید بورس ارز راه حل تنظیم بازار ارز است، افزود: سال قبل 60 میلیارد دلار صادرات داشتیم و بیش از این نیاز نداریم و امسال هم صادرات و واردات داریم و یک التهاب کاذب درست شده است و یک عده ارز در انبارها گذاشتند و البته کم هستند اما این بالاخره اثر می گذارد. رئیس جمهور با بیان اینکه علت دیگر، یک جنگی روانی سنگین است، گفت: البته برخی از همکاران من اشتباه کردند و با اینکه به آنان بارها تذکر داده بودم که این روش را اصلاح کنید اما عمل نکردند و بعد موقعی متوجه شدند که یک مقدار ما ضربه خوردیم. وی افزود: این التهاب باید کنار برود چرا که اقتصاد ما اقتصاد قدرتمند و قوی است. رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما درباره نرخ ارز چقدر است و عده ای شایعه 3000 تومان را مطرح می کنند، گفت:‌ این همان جنگ روانی است و ما داریم تدبیر می کنیم. آقای احمدی نژاد افزود: باید یک مقدار آرامش پیدا کنیم و ما 75 میلیون نفر هستیم که باید به یکدیگر کمک کنیم. وی با بیان اینکه این کار اتفاق ویژه ای نیست که نتوانیم آن را مدیریت کنیم، گفت: البته دشمن به شدت با جنگ روانی و قفل کردن مسیرهای فروش نفت و انتقال ارز، جنگ تمام عیار و پنهانی به راه انداخته است. رئیس جمهور افزود: البته ما هم درحال کار کردن هستیم و این خارج از تحمل مدیریت ملت ایران نیست. وی اضافه کرد: ما نفت و انرژی داریم و دنیا هم احتیاج دارد و حجم فروش نفت ما در مقابل نیاز ارزی و اقصاد ما بزرگ نیست و می توانیم به سرعت جایگزین کنیم. آقای احمدی نژاد گفت: یکی از مشکلات، نیاز دولت به نفت بوده است که ما داریم به سرعت این را مدیریت می کنیم.




به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، احمدی نژاد امشب در یک گفتگوی تلویزیونی اذعان کرد که به دلیل تحریمهای بین المللی، جمهوری اسلامی برای فروش نفت به مشکلات و موانعی برخورد کرده است.

گزارش صدا و سیمای رژیم: رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مهم‌ترین کاری که باید انجام دهیم این است که التهاب بازار را از بین ببریم.

آقای احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کنید بورس ارز راه حل تنظیم بازار ارز است، افزود: سال قبل 60 میلیارد دلار صادرات داشتیم و بیش از این نیاز نداریم و امسال هم صادرات و واردات داریم و یک التهاب کاذب درست شده است و یک عده ارز در انبارها گذاشتند و البته کم هستند اما این بالاخره اثر می گذارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه علت دیگر، یک جنگی روانی سنگین است، گفت: البته برخی از همکاران من اشتباه کردند و با اینکه به آنان بارها تذکر داده بودم که این روش را اصلاح کنید اما عمل نکردند و بعد موقعی متوجه شدند که یک مقدار ما ضربه خوردیم.

وی افزود: این التهاب باید کنار برود چرا که اقتصاد ما اقتصاد قدرتمند و قوی است.

رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما درباره نرخ ارز چقدر است و عده ای شایعه 3000 تومان را مطرح می کنند، گفت:‌ این همان جنگ روانی است و ما داریم تدبیر می کنیم.

آقای احمدی نژاد افزود: باید یک مقدار آرامش پیدا کنیم و ما 75 میلیون نفر هستیم که باید به یکدیگر کمک کنیم.

وی با بیان اینکه این کار اتفاق ویژه ای نیست که نتوانیم آن را مدیریت کنیم، گفت: البته دشمن به شدت با جنگ روانی و قفل کردن مسیرهای فروش نفت و انتقال ارز، جنگ تمام عیار و پنهانی به راه انداخته است.

رئیس جمهور افزود: البته ما هم درحال کار کردن هستیم و این خارج از تحمل مدیریت ملت ایران نیست.

وی اضافه کرد: ما نفت و انرژی داریم و دنیا هم احتیاج دارد و حجم فروش نفت ما در مقابل نیاز ارزی و اقصاد ما بزرگ نیست و می توانیم به سرعت جایگزین کنیم.

آقای احمدی نژاد گفت: یکی از مشکلات، نیاز دولت به نفت بوده است که ما داریم به سرعت این را مدیریت می کنیم.

No comments:

Post a Comment