Tuesday, October 2, 2012

علت خانه نشینی و حمله احمدی نژاد به سپاه، مجلس، قوه قضاییه، مراجع و... چه بود؟ این حکم هفته گذشته صادر شده بود، اما چون هنگام سفر خارجی رییس جمهور، معاون اول وی باید در کشور حضور داشته باشد، اجرای آن به هفته جاری موکول شده بود که احمدی نژاد با اطلاع از این موضوع، در چند روز گذشته بر سر کار خود در نهاد ریاست جمهوری حاضر نشده و... در حالی که محمود احمدی نژاد در کنفرانس خبری امروز خود با حمله به تمامی نهادهای نظام غیر از دفتر خودش، حامیان دیروز خود را غافلگیر کرد، خبرنگار «بازتاب» به علت این اقدام غافلگیرانه احمدی نژاد دست یافته است. به گزارش خبرنگار «بازتاب»؛ احمدی نژاد در کنفرانس خبری امروز خود، ابتدا با حمله به خبرگزاری فارس از سپاه به عنوان یک نهاد امنیتی که در سیاست دخالت می کند یاد کرد،سپس به رییس مجلس حمله کرد، آن گاه قوه قضاییه و شهرداری تهران را مورد مهرورزی قرار دارد و در این مسیر با طعنه زدن به انتقادات رهبری از فرهنگ به عنوان نظر شخصی، سازمان تبلیغات را هم بی نصیب نگذاشت، وی در کنار متبرک نمودن تمامی اجزای نظام، حتی بخشی از دولت را نیز بی نصیب نگذاشت و وزیر ارشاد را هم مورد عنایت قرار داده و به مشاور بین الملل رهبری هم طعنه زد و در پایان کنایه ای هم به مراجع تقلید زد. اکنون اصولگرایان که احمدی نژاد را سال 1384 با هزینه سنگین به قدرت رسانده و در سال 1388 با هزینه ای بسیار سنگین تر در قدرت نگه داشتند، این پرسش را بارها و بارها با خود مطرح می کنند که چرا احمدی نژاد با ما این طور کرد؟ خبرنگار «بازتاب» برای پاسخ دادن به این پرسش، از برخی منابع آگاه کسب خبر کرده که نتیجه آن صدور حکم بازداشت برای محمدرضا رحیمی، معاون اول احمدی نژاد می باشد. گفته می شود این حکم که هفته گذشته صادر شده بود، با توجه به رویه های قانونی که هنگام سفر خارجی رییس جمهور، معاون اول وی باید در کشور حضور داشته باشد، در زمان سفر محمود احمدی نژاد به نیویورک اجرا نشده و اجرای آن به هفته جاری موکول شده بود که احمدی نژاد با اطلاع از این موضوع، در چند روز گذشته بر سر کار خود در نهاد ریاست جمهوری حاضر نشده و برای جلوگیری از این اقدام، قصد ملاقات با رییس قوه قضاییه را داشته که آن نیز ممکن نشده است و پس از آن که توسل برای استفاده از اختیارات رهبری در توقف حکم قضایی نیز نتیجه نداده، وی حرکت انتحاری امروز را انجام داده است. احمدی نژاد با این حرکت، قصد القای این موضوع را دارد که در صورت اجرای حکم رحیمی، این دستگیری به خاطر مواضع امروز و انتقادات وی بوده و همچنین با تهدید ضمنی به استعفا با به کار بردن "دست خطی می نویسم و خداحافظ شما"، نظام را از ورود به خط قرمزش، یعنی دستگیری اعضای کابینه بر حذر داشته است. باید منتظر بود تا روشن شود نتیجه این تاکتیک چه خواهد بود آیا حکم رحیمی اجرا خواهد شد یا بار دیگر رییس دولت با جنگ روانی موفق خواهد شد اهدافش را محقق سازد.


علت خانه نشینی و حمله احمدی نژاد به سپاه، مجلس، قوه قضاییه، مراجع و... چه بود؟

این حکم هفته گذشته صادر شده بود، اما چون هنگام سفر خارجی رییس جمهور، معاون اول وی باید در کشور حضور داشته باشد، اجرای آن به هفته جاری موکول شده بود که احمدی نژاد با اطلاع از این موضوع، در چند روز گذشته بر سر کار خود در نهاد ریاست جمهوری حاضر نشده و...
در حالی که محمود احمدی نژاد در کنفرانس خبری امروز خود با حمله به تمامی نهادهای نظام غیر از دفتر خودش، حامیان دیروز خود را غافلگیر کرد، خبرنگار «بازتاب» به علت این اقدام غافلگیرانه احمدی نژاد دست یافته است.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»؛ احمدی نژاد در کنفرانس خبری امروز خود، ابتدا با حمله به خبرگزاری فارس از سپاه به عنوان یک نهاد امنیتی که در سیاست دخالت می کند یاد کرد،سپس به رییس مجلس حمله کرد، آن گاه قوه قضاییه و شهرداری تهران را مورد مهرورزی قرار دارد و در این مسیر با طعنه زدن به انتقادات رهبری از فرهنگ به عنوان نظر شخصی، سازمان تبلیغات را هم بی نصیب نگذاشت، وی در کنار متبرک نمودن تمامی اجزای نظام، حتی بخشی از دولت را نیز بی نصیب نگذاشت و وزیر ارشاد را هم مورد عنایت قرار داده و به مشاور بین الملل رهبری هم طعنه زد و در پایان کنایه ای هم به مراجع تقلید زد.

اکنون اصولگرایان که احمدی نژاد را سال 1384 با هزینه سنگین به قدرت رسانده و در سال 1388 با هزینه ای بسیار سنگین تر در قدرت نگه داشتند، این پرسش را بارها و بارها با خود مطرح می کنند که چرا احمدی نژاد با ما این طور کرد؟


خبرنگار «بازتاب» برای پاسخ دادن به این پرسش، از برخی منابع آگاه کسب خبر کرده که نتیجه آن صدور حکم بازداشت برای محمدرضا رحیمی، معاون اول احمدی نژاد می باشد.

گفته می شود این حکم که هفته گذشته صادر شده بود، با توجه به رویه های قانونی که هنگام سفر خارجی رییس جمهور، معاون اول وی باید در کشور حضور داشته باشد، در زمان سفر محمود احمدی نژاد به نیویورک اجرا نشده و اجرای آن به هفته جاری موکول شده بود که احمدی نژاد با اطلاع از این موضوع، در چند روز گذشته بر سر کار خود در نهاد ریاست جمهوری حاضر نشده و برای جلوگیری از این اقدام، قصد ملاقات با رییس قوه قضاییه را داشته که آن نیز ممکن نشده است و پس از آن که توسل برای استفاده از اختیارات رهبری در توقف حکم قضایی نیز نتیجه نداده، وی حرکت انتحاری امروز را انجام داده است.

احمدی نژاد با این حرکت، قصد القای این موضوع را دارد که در صورت اجرای حکم رحیمی، این دستگیری به خاطر مواضع امروز و انتقادات وی بوده و همچنین با تهدید ضمنی به استعفا با به کار بردن "دست خطی می نویسم و خداحافظ شما"، نظام را از ورود به خط قرمزش، یعنی دستگیری اعضای کابینه بر حذر داشته است.

باید منتظر بود تا روشن شود نتیجه این تاکتیک چه خواهد بود آیا حکم رحیمی اجرا خواهد شد یا بار دیگر رییس دولت با جنگ روانی موفق خواهد شد اهدافش را محقق سازد.

No comments:

Post a Comment