Saturday, November 10, 2012

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: هزینه درمان سرطان ۲۰۰ میلیون تومان شده است/ برخی واکسن‌های مورد نیاز مردم پیدا نمی‌شود/ از نظر شاخص سلامت بعد از افغانستان بدترین کشور در منطقه هستیم رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: دولت سلامت مردم را به بازی گرفته و اعتبارات مصوب را تخصیص نمی‌دهد، هزینه یک دوره درمان سرطان با هرسپتین ۲۰۰ میلیون تومان شده و قیمت تجهیزات پزشکی به طور متوسط ۲۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است. به گزارش فارس، حسینعلی شهریاری، با اعلام این مطالب در برنامه نبض شبکه خبر افزود: از نظر شاخص پرداخت هزینه‌های سلامت توسط مردم که طبق برنامه باید به زیر ۳۰ درصد کاهش می‌یافت، رو به عقب حرکت کرده‌ایم و طی ۳ سال گذشته سهم مردم از هزینه‌های سلامت از ۵۴ درصد به بالای ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است. وی گفت: از نظر شاخص پرداخت از جیب برای سلامت که یکی از مهمترین شاخص‌های عدالت در سلامت است در منطقه بعد از افغانستان، بدترین کشور منطقه هستیم و همه اینها ناشی از سوء مدیریت دولتمردان است. شهریاری افزود: با سوء‌مدیریت دولت برخی واکسن‌های مورد نیاز مردم پیدا نمی‌شود و وجود ندارد، برنامه‌های طب پیشگیری در کشور با چالش جدی مواجه شده است و ما نگران هستیم که با ادامه این روند رتبه ما در سازمان بهداشت جهانی از این که هست باز هم افت بیشتری پیدا کند که نشان دهنده افت وضعیت سلامت مردم است. رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در این وضعیت بیماری وبا در کشور پیدا شده است، حتی بیماری سرخک که سالها ریشه کن شده بود الان در زیر سن واکسیناسیون پیدا شده است و به خاطر همجواری با کشورهای شرقی و به خاطر اینکه دولت اعتبارات لازم را اختصاص نمی‌دهد،مشکلات سلامت مردم هر روز بیشتر می شود.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: هزینه درمان سرطان ۲۰۰ میلیون تومان شده است/ برخی واکسن‌های مورد نیاز مردم پیدا نمی‌شود/ از نظر شاخص سلامت بعد از افغانستان بدترین کشور در منطقه هستیم
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: دولت سلامت مردم را به بازی گرفته و اعتبارات مصوب را تخصیص نمی‌دهد، هزینه یک دوره درمان سرطان با هرسپتین ۲۰۰ میلیون تومان شده و قیمت تجهیزات پزشکی به طور متوسط ۲۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
به گزارش فارس، حسینعلی شهریاری، با اعلام این مطالب در برنامه نبض شبکه خبر افزود: از نظر شاخص پرداخت هزینه‌های سلامت توسط مردم که طبق برنامه باید به زیر ۳۰ درصد کاهش می‌یافت، رو به عقب حرکت کرده‌ایم و طی ۳ سال گذشته سهم مردم از هزینه‌های سلامت از ۵۴ درصد به بالای ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
وی گفت: از نظر شاخص پرداخت از جیب برای سلامت که یکی از مهمترین شاخص‌های عدالت در سلامت است در منطقه بعد از افغانستان، بدترین کشور منطقه هستیم و همه اینها ناشی از سوء مدیریت دولتمردان است.
شهریاری افزود: با سوء‌مدیریت دولت برخی واکسن‌های مورد نیاز مردم پیدا نمی‌شود و وجود ندارد، برنامه‌های طب پیشگیری در کشور با چالش جدی مواجه شده است و ما نگران هستیم که با ادامه این روند رتبه ما در سازمان بهداشت جهانی از این که هست باز هم افت بیشتری پیدا کند که نشان دهنده افت وضعیت سلامت مردم است.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در این وضعیت بیماری وبا در کشور پیدا شده است، حتی بیماری سرخک که سالها ریشه کن شده بود الان در زیر سن واکسیناسیون پیدا شده است و به خاطر همجواری با کشورهای شرقی و به خاطر اینکه دولت اعتبارات لازم را اختصاص نمی‌دهد،مشکلات سلامت مردم هر روز بیشتر می شود.


No comments:

Post a Comment