Tuesday, January 1, 2013

نامه 6 فعال ملی-مذهبی به خامنه ای : مذاکره با آمریکا پس از انتخابات آزاد ریاست جمهوری،تعلیق غنی سازی اورانیوم، آزادی زندانیان و آزادی فعالیت های سیاسی - مدنی شش فعال ملی – مذهبی طی نامه ای به خامنه ای نقطه نظرات استراتژیک – سیاسی خود در باره مذاکره با آمریکا ، انتخابات ریاست جمهوری و مصالح ملی را در میان گذاشتند. به گزارش سایت ملی – مذهبی محمد بسته نگار، حبیب الله پیمان، حسین شاه حسینی، احمد صدر حاج سید جوادی، اعظم طالقانی و نظام الدین قهاری در بخشی از این نامه گفته اند: با توجه به خطیر بودن شرایط کشور و تهدید منافع و مصالح ملی؛ احساس مسئولیت ملی و مذهبی ما را بر آن داشت تا مطالبی را مستقیم و شفاف با جنابعالی در میان گذاریم. شش فعال ملی – مذهبی در این نامه که خود یک نوشته تحلیلی- استراتژیک ازاوضاع کنونی کشور است به شنیده ها و خبرهای مربوط به مذاکره نمایندگان رهبر ج.ا با آمریکا اشاره کرده و سپس به مقایسه وضعیت و شرایط روانی و نیز شرایط اقتصادی – سیاسی دو طرف مذاکره پرداخته اند. در ادامه نامه وضعیت سیاست خارجی دو طرف مذاکره به طورمقایسه ای مورد تحلیل قرار گرفته است. در قسمت دیگری از این نامه تحلیلی وضعیت حقوق بشر در ایران به خصوص پرونده قطور دهه ۶۰ مورد توجه نویسندگان نامه قرار گرفته است. جمعبندی نویسندگان نامه این است که مذاکرات بین دو طرف در وضعیتی نابرابر صورت خواهد گرفت بنابراین متذکر این نکته شده اند که: تصمیم عاقلانه این است که در چنین شرایطی ایران، زمان مذاکره را عقب اندازد و قبل از شروع مذاکره تمهیداتی را فراهم کند و سپس با قدرت ملی به میز مذاکره بازگردد. نویسندگان این نامه استراتژیک گفته اند ایران باید تا انتخابات ریاست جمهوری مذاکره ای انجام ندهد و پس از یک انتخابات آزاد و بدون نظارت استصوابی و انتخاب رئیس جمهوری که واقعاً نماینده مردم باشد، مذاکره شروع شود. به موازات این پیشنهاد اضافه شده که ایران از هم اکنون تا انتخابات؛ غنی سازی اورانیوم را تعلیق کند. همچنین کلیه ی زندانیان سیاسی، فرهنگی، رسانه ای، حقوقی، کارگری و حصرشوندگان قبل و بعد از خرداد ۸۸ ، آزاد شوند و فعّالیت احزاب، نهادهای فرهنگی، مدنی و … آزاد شود و فضای امنیتی – نظامی کنونی به فضای دمکراتیک و همدلی ملی تبدیل گردد.

نامه 6 فعال ملی-مذهبی به خامنه ای : مذاکره با آمریکا پس از انتخابات آزاد ریاست جمهوری،تعلیق غنی سازی اورانیوم، آزادی زندانیان و آزادی فعالیت های سیاسی - مدنی

شش فعال ملی – مذهبی طی نامه ای به خامنه ای نقطه نظرات استراتژیک – سیاسی خود در باره مذاکره با آمریکا ، انتخابات ریاست جمهوری و مصالح ملی را در میان گذاشتند.

به گزارش سایت ملی – مذهبی  محمد بسته نگار، حبیب الله پیمان، حسین شاه حسینی، احمد صدر حاج سید جوادی، اعظم طالقانی و نظام الدین قهاری در بخشی از این نامه گفته اند: با توجه به خطیر بودن شرایط کشور و تهدید منافع و مصالح ملی؛ احساس مسئولیت ملی و مذهبی ما را بر آن داشت تا مطالبی را مستقیم و شفاف با جنابعالی در میان گذاریم.

شش فعال ملی – مذهبی در این نامه که خود یک نوشته تحلیلی- استراتژیک ازاوضاع کنونی کشور است به شنیده ها و خبرهای مربوط به مذاکره نمایندگان رهبر ج.ا با آمریکا اشاره کرده و سپس به مقایسه وضعیت و شرایط روانی و نیز شرایط اقتصادی – سیاسی دو طرف مذاکره پرداخته اند. در ادامه نامه وضعیت سیاست خارجی دو طرف مذاکره به طورمقایسه ای مورد تحلیل قرار گرفته است.

در قسمت دیگری از این نامه تحلیلی وضعیت حقوق بشر در ایران به خصوص پرونده قطور دهه ۶۰ مورد توجه  نویسندگان نامه قرار گرفته است.

جمعبندی نویسندگان نامه این است که مذاکرات بین دو طرف در  وضعیتی نابرابر صورت خواهد گرفت بنابراین متذکر این نکته شده اند که:

تصمیم عاقلانه این است که در چنین شرایطی ایران، زمان مذاکره را عقب اندازد و قبل از شروع مذاکره تمهیداتی را فراهم کند و سپس با قدرت ملی به میز مذاکره بازگردد.

نویسندگان این نامه استراتژیک گفته اند ایران باید تا انتخابات ریاست جمهوری مذاکره ای انجام ندهد و پس از یک انتخابات آزاد و بدون نظارت استصوابی و انتخاب رئیس جمهوری که واقعاً نماینده مردم باشد، مذاکره شروع شود. به موازات این پیشنهاد اضافه شده که ایران از هم اکنون تا انتخابات؛ غنی سازی اورانیوم را تعلیق کند. همچنین کلیه ی زندانیان سیاسی، فرهنگی، رسانه ای، حقوقی، کارگری و حصرشوندگان قبل و بعد از خرداد ۸۸ ، آزاد شوند و فعّالیت احزاب، نهادهای فرهنگی، مدنی و … آزاد شود و فضای امنیتی – نظامی کنونی به فضای دمکراتیک و همدلی ملی تبدیل گردد.

No comments:

Post a Comment