Tuesday, January 1, 2013

احمدی‌نژاد : قوانین مالکیت بر منابع طبیعی باید تغییر کند/ نهادهای حکومتی برای خود بانک تاسیس می‌کنند که کسی نمی‌تواند به آن‌ها بگوید "بالای چشم شما ابروست" محمود احمدی‌نژاد با انتقاد از فعالیت‌های بانکی سپاه و نیرو‌های نظامی٬ خواستار تجدید‌نظر در قوانین منابع طبیعی٬ معادن و زمین به منظور شکست «انحصار» در نحوه مالکیت و اداره این منابع شد. به گزارش دیگربان به نقل از خبرگزاری‌ موج٬ آقای احمدی‌نژاد روز دوشنبه (۱۱دی) به نهاد‌هایی در جمهوری اسلامی اشاره کرده که بانک تاسیس کرده‌اند٬ اما کسی نمی‌تواند به آن‌ها بگوید «بالای چشم شما ابروست.» وی گفته که «دولت بنگاه‌ها، بانک‌ها را واگذار می‌کند٬ اما از طرف دیگر برخی نهادهای حکومتی برای خود بانک تاسیس می‌کنند که واقعا خنده‌دار و نقض قانون است.» این اظهارات تازه‌ترین موضع‌گیری احمدی‌نژاد علیه سپاه و نیرو‌های نظامی در یک ماه گذشته به شمار می‌رود. رئیس دولت دهم ۲۴ آذر ماه نیز طی سخنانی از سپاه و ارتش خواسته بود زمین‌ها و املاک اضافی خود را بفروشند که این درخواست با جنجال‌هایی همراه شد. احمدی‌نژاد بی‌اعتنا به این جنجال‌ها باردیگر به طور غیرمستقیم از سپاه به خاطر فعالیت‌های پولی و بانکی انتقاد کرده است. وی افزوده اقتصاد کشور در دست ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفری است که «تریبون» دارند و تا «دولت دست به اقدامی می‌زند٬ عنوان می‌کنند که‌ ای وای اقتصاد کشور به هم خورد.» احمدی‌نژاد هیچ نامی از صاحبان این تریبون‌ها نبرده٬ اما به نظر می‌رسد منظور وی برخی امامان جمعه باشد که گزارش‌هایی درباره فعالیت‌های اقتصادی آن‌ها در سال‌های اخیر منتشر شده است. رئیس دولت دهم در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تجدید‌نظر در قوانین منابع طبیعی، معدن و زمین شده چرا که به گفته وی این قوانین منجر به انحصار شده است. مالکیت منابع طبیعی٬ معادن٬ زمین‌ها و دریا‌ها در ایران٬ براساس قوانین اسلامی در حال حاضر در اختیار علی خامنه‌ای به عنوان ولی فقیه و جانشین «امام معصوم» است. به نظر می‌رسد این خواسته احمدی‌نژاد برای تجدید‌نظر در این قوانین٬ بی‌ارتباط با مخالفت سال گذشته علی خامنه‌ای با اجرای طرح جنجال برانگیز «باغ‌ـ‌شهر‌ها» از سوی دولت٬ نباشد. احمدی‌نژاد سال گذشته اعلام کرده بود دولت قصد دارد دو میلیون هکتار در ۳۰ استان به مردم برای ساخت و ساز واگذار کند که این طرح با مخالفت رهبر جمهوری اسلامی به اجرا گذاشته نشد.

احمدی‌نژاد : قوانین مالکیت بر منابع طبیعی باید تغییر کند/ نهادهای حکومتی برای خود بانک تاسیس می‌کنند که کسی نمی‌تواند به آن‌ها بگوید "بالای چشم شما ابروست"

محمود احمدی‌نژاد با انتقاد از فعالیت‌های بانکی سپاه و نیرو‌های نظامی٬ خواستار تجدید‌نظر در قوانین منابع طبیعی٬ معادن و زمین به منظور شکست «انحصار» در نحوه مالکیت و اداره این منابع شد.
به گزارش دیگربان به نقل از  خبرگزاری‌ موج٬ آقای احمدی‌نژاد روز دوشنبه (۱۱دی) به نهاد‌هایی در جمهوری اسلامی اشاره کرده که بانک تاسیس کرده‌اند٬ اما کسی نمی‌تواند به آن‌ها بگوید «بالای چشم شما ابروست.»
وی گفته که «دولت بنگاه‌ها، بانک‌ها را واگذار می‌کند٬ اما از طرف دیگر برخی نهادهای حکومتی برای خود بانک تاسیس می‌کنند که واقعا خنده‌دار و نقض قانون است.»
این اظهارات تازه‌ترین موضع‌گیری احمدی‌نژاد علیه سپاه و نیرو‌های نظامی در یک ماه گذشته به شمار می‌رود.
رئیس دولت دهم ۲۴ آذر ماه نیز طی سخنانی از سپاه و ارتش خواسته بود زمین‌ها و املاک اضافی خود را بفروشند که این درخواست با جنجال‌هایی همراه شد.
احمدی‌نژاد بی‌اعتنا به این جنجال‌ها باردیگر به طور غیرمستقیم از سپاه به خاطر فعالیت‌های پولی و بانکی انتقاد کرده است.
وی افزوده اقتصاد کشور در دست ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفری است که «تریبون» دارند و تا «دولت دست به اقدامی می‌زند٬ عنوان می‌کنند که‌ ای وای اقتصاد کشور به هم خورد.»
احمدی‌نژاد هیچ نامی از صاحبان این تریبون‌ها نبرده٬ اما به نظر می‌رسد منظور وی برخی امامان جمعه باشد که گزارش‌هایی درباره فعالیت‌های اقتصادی آن‌ها در سال‌های اخیر منتشر شده است.
رئیس دولت دهم در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تجدید‌نظر در قوانین منابع طبیعی، معدن و زمین شده چرا که به گفته وی این قوانین منجر به انحصار شده است.
مالکیت منابع طبیعی٬ معادن٬ زمین‌ها و دریا‌ها در ایران٬ براساس قوانین اسلامی در حال حاضر در اختیار علی خامنه‌ای به عنوان ولی فقیه و جانشین «امام معصوم» است.
به نظر می‌رسد این خواسته احمدی‌نژاد برای تجدید‌نظر در این قوانین٬ بی‌ارتباط با مخالفت سال گذشته علی خامنه‌ای با اجرای طرح جنجال برانگیز «باغ‌ـ‌شهر‌ها» از سوی دولت٬ نباشد.
احمدی‌نژاد سال گذشته اعلام کرده بود دولت قصد دارد دو میلیون هکتار در ۳۰ استان به مردم برای ساخت و ساز واگذار کند که این طرح با مخالفت رهبر جمهوری اسلامی به اجرا گذاشته نشد.

No comments:

Post a Comment