Sunday, October 13, 2013

جان کری: توافق نکردن با ايران، بهتر از يک مصالحه ضعيف است رادیو فردا : جان کری وزير امور خارجه آمريکا، روز يکشنبه ۲۱ مهرماه (۱۳ اکتبر) با اشاره به باز بودن پنجره ديپلماسی در قبال ايران گفته است که توافق نکردن با ايران، بهتر از يک مصالحه ضعيف و ناکافی با اين کشور است. به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، آقای کری اين اظهارات را در جريان سخنرانی خود از لندن برای کنفرانس کميته روابط عمومی آمريکا و اسرائيل (آيپک) در کاليفرنيا بيان کرده است. این سخنرانی از طريق ماهواره ای انجام شده است. آسوشتیدپرس می گوید، وزارت امور خارجه آمريکا بخشی هايی از اين سخنرانی را منتشر کرده است. طبق این گزارش آقای کری گفته است: «در حالی که در پی حل مسالمت آميز مساله برنامه هسته ای ايران هستيم، بايد حرف ها با اقدامات منطبق باشد. در هر توافقی با ايران ما مساله امنيت اسرائيل را مد نظر خواهيم داشت. ما ضرورت قطعيت، شفافيت و پاسخگويی را در چنين روندی مد نظر داريم. و قاطعانه باور داريم توافق نکردن با ايران، بهتر از يک توافق ضعيف و بد است.» آقای کری همچنین در آستانه دور تازه مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ روز یکشنبه در لندن با کاترين اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا، در خصوص برنامه هسته ای ايران، مصر و سوريه مذاکره کرده است. به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، يک سخنگوی وزارت امورخارجه آمريکا مذاکرات جان کری و کاترين اشتون را «بسيار سازنده» خوانده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، جان کری که پس از يک سفر ۱۰ روزه به آسيا روزيکشنبه از کابل به لندن سفر کرده تا علاوه بر برنامه هسته ای ايران با اخضر ابراهيمی، نماينده ويژه سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب در مسئله سوريه مذاکره کند. ايران و گروه ۱+۵ در روز های ۱۵ و۱۶ اکتبر (سه شنبه و چهارشنبه) در ژنو سوئيس در خصوص برنامه هسته ای جمهوری اسلامی گفت وگو کنند.

جان کری: توافق نکردن با ايران، بهتر از يک مصالحه ضعيف است
رادیو فردا : جان کری وزير امور خارجه آمريکا، روز يکشنبه ۲۱ مهرماه (۱۳ اکتبر) با اشاره به باز بودن پنجره ديپلماسی در قبال ايران گفته است که توافق نکردن با ايران، بهتر از يک مصالحه ضعيف و ناکافی  با اين کشور است.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، آقای کری اين اظهارات را در جريان سخنرانی خود از لندن برای کنفرانس کميته روابط عمومی آمريکا و اسرائيل (آيپک) در کاليفرنيا  بيان کرده است. این سخنرانی از طريق ماهواره ای انجام شده است.

آسوشتیدپرس می گوید، وزارت امور خارجه آمريکا بخشی هايی از اين سخنرانی را منتشر کرده است.

طبق این گزارش  آقای کری گفته است: «در حالی که در پی حل مسالمت آميز مساله برنامه هسته ای ايران هستيم،  بايد حرف ها با اقدامات منطبق باشد. در هر توافقی با ايران ما مساله امنيت اسرائيل را مد نظر خواهيم داشت. ما  ضرورت قطعيت، شفافيت و پاسخگويی را در چنين روندی مد نظر داريم. و قاطعانه باور داريم توافق نکردن با ايران، بهتر از يک توافق ضعيف و بد است.»

آقای کری همچنین در آستانه دور تازه مذاکرات ایران و گروه ۱+۵  روز یکشنبه  در لندن با کاترين اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا، در خصوص برنامه هسته ای ايران، مصر و سوريه مذاکره کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، يک سخنگوی وزارت امورخارجه آمريکا مذاکرات جان کری و کاترين اشتون را «بسيار سازنده» خوانده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جان کری که پس از يک سفر ۱۰ روزه به آسيا روزيکشنبه از کابل به لندن سفر کرده  تا علاوه بر برنامه هسته ای ايران با اخضر ابراهيمی، نماينده ويژه سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب در مسئله سوريه مذاکره کند.

ايران و گروه ۱+۵ در روز های ۱۵ و۱۶ اکتبر (سه شنبه و چهارشنبه) در ژنو سوئيس در خصوص برنامه هسته ای جمهوری اسلامی گفت وگو کنند.

No comments:

Post a Comment