Friday, November 22, 2013

خبرهای کوتاه از مذاکرات ژنو * خبرگزاری "مهر"، زیر تیتر «اخبار خوش از ژنو» به نقل از منابع غربی و آمریکایی می‌نویسد که ایران و کشورهای ۱+۵ بحث در خصوص غنی‌سازی را با پذیرش حقوق ایران در متن نهایی موافقت‌نامه به پایان رسانده‌اند. هنوز هیچ منبع مستقل رسمی این خبر را تایید نکرده است. همچنین مشخص نیست که با چند درصد غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران و به چه صورت توافق شده است. * وزیر امور خارجه ایران به شبکه پرس‌تی‌وی گفته است خطوط قرمز ایران در مذاکرات هسته‌ای تغییر نکرده است. * دفتر بی‌بی‌سی در مسکو تایید کرده که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، عازم ژنو است. * وزیر خارجه ایران در جمع خبرنگاران در ژنو گفت: "ما همیشه گفته‌ایم که غنی‌سازی در ایران قابل مذاکره نیست." * به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف درباره برخی اخبار مبنی بر این که ایران با آمریکا مذاکرات پنهانی درباره عراق، سوریه و افغانستان داشته است، گفت: این خبر به طور کامل دروغ است و هیچ مذاکره‌ای جز در بحث هسته‌یی با آمریکا نداشتیم. او با اشاره به دیدارش با اخضر ابراهیمی، نماینده سازمان ملل در امور سوریه در حاشیه مذاکراتش با 1+5 گفت: در این دیدار درباره تحولات سوریه و دیداری که قرار است هفته آینده با وزیر خارجه ترکیه داشته باشم صحبت کردم و قرار شد تماس‌های‌مان را با ابراهیمی ادامه دهیم.

خبرهای کوتاه از مذاکرات ژنو
* خبرگزاری "مهر"، زیر تیتر «اخبار خوش از ژنو» به نقل از منابع غربی و آمریکایی می‌نویسد که ایران و کشورهای ۱+۵ بحث در خصوص غنی‌سازی را با پذیرش حقوق ایران در متن نهایی موافقت‌نامه به پایان رسانده‌اند.
هنوز هیچ منبع مستقل رسمی این خبر را تایید نکرده است. همچنین مشخص نیست که با چند درصد غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران و به چه صورت توافق شده است.
* وزیر امور خارجه ایران به شبکه پرس‌تی‌وی گفته است خطوط قرمز ایران در مذاکرات هسته‌ای تغییر نکرده است.
* دفتر بی‌بی‌سی در مسکو تایید کرده که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، عازم ژنو است.
* وزیر خارجه ایران در جمع خبرنگاران در ژنو گفت: "ما همیشه گفته‌ایم که غنی‌سازی در ایران قابل مذاکره نیست."

* به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف درباره برخی اخبار مبنی بر این که ایران با آمریکا مذاکرات پنهانی درباره عراق، سوریه و افغانستان داشته است، گفت: این خبر به طور کامل دروغ است و هیچ مذاکره‌ای جز در بحث هسته‌یی با آمریکا نداشتیم.
او با اشاره به دیدارش با اخضر ابراهیمی، نماینده سازمان ملل در امور سوریه در حاشیه مذاکراتش با 1+5 گفت: در این دیدار درباره تحولات سوریه و دیداری که قرار است هفته آینده با وزیر خارجه ترکیه داشته باشم صحبت کردم و قرار شد تماس‌های‌مان را با ابراهیمی ادامه دهیم. 

No comments:

Post a Comment