Wednesday, November 13, 2013

وقتی روحانی از مراسم عزاداری محرم قهر می‌کند

وقتی روحانی از مراسم عزاداری محرم قهر می‌کند

به گفته حزب‌اللهی‌های عالم مجازی، حسن روحانی به نشانه اعتراض مجلس عزاداری رهبری را ترک کرد

به محض ورود حسن روحانی به حسینیه «امام خمینی»، تعدادی از حاضران که از آن‌ها به عنوان بچه حزب‌اللهی‌ها یاد شده با سر دادن شعارهای «مرگ برآمریکا» و «هیهات من‌الذ‌‌‌‌‌‌‌‌‌له» به حضور رییس جمهوری واکنش نشان دادند.

دیشب خبری در شبکه‌های اجتماعی، به‌ویژه گوگل پلاس که به نوعی عرصه فعالیت طرف‌داران حکومت هم به حساب می‌آید، منتشر شد که از حاشیه‌های مراسم عزاداری در حسینه امام خمینی حکایت دارد.
بر اساس نوشته چند نفر از فعالان سایبری حزب‌اللهی، در نخستین مراسم عزاداری حسینه‌ی امام خمینی - محل ملاقات‌های عمومی آیت‌الله خامنه‌ای- به محض ورود حسن روحانی به حسینیه تعدادی از حاضران که از آن‌ها به عنوان بچه حزب‌اللهی‌ها یاد شده با سر دادن شعار مرگ برآمریکا و هیهات من الذ‌‌‌‌‌‌‌‌‌له به حضور رییس جمهوری واکنش نشان دادند.
بر اساس نوشته کاربر دیگری در گوگل پلاس به محض ورود حسن روحانی عده‌ای از حاضران در مراسم مقابل وی بلند شدند و برای نشستن روحانی در کنار رهبری جا باز کردند.
کمی بعد اما به محض این‌کهمهدی سلحشور مداح نزدیک به دستگاه رهبری مداحی‌اش را آغاز کرد، روحانی از جای خود بلند شد و با سرعت حسینیه را ترک کرد.
نوشته‌ها حاکی از این است که آیت‌الله خامنه‌ای در مقابل شعارهای مرگ بر آمریکا و هیهات منه الذله‌ای که سر داده شد هیچ واکنشی از خود نشان نداد و برخی همین بی‌تفاوتی را نشانه‌ی تایید وی قلم‌داد کرده‌اند.
 از شخصیت‌های حاضر در این مراسم می‌توان به سید حسن خمینی، سید یاسر خمینی و سید علی خمینی، آیت‌الله شاهرودی، آیت‌الله جنتی، علی لاریجانی، عزیز جعفری فرمانده سپاه، صادق لاریجانی رییس قوه قضاییه، محمد رضا عارف، عبدالله جاسبی و تعدادی از وزرا اشاره کرد.
حاج مهدی سلحشور چندی پیش در پایان یک مراسم مذهبی و در اشاره به مذاکرات هیات دولت با آمریکایی ها گفته بود: «حالا رهبر عزیزمان دوری داده و شما هم برید جلو ببینیم چه غلطی می‌کنید، این‌ها به همین مقدار راضی نمی‌شوند و مانند آن مثال معروف کار با یک بوسه ختم نمی‌شود، چیزی می‌خواهند که نمی‌توانم در این‌جا بگویم.»
وقتی حاضران در آن مراسم از سلحشور خواستند تا باقی قضیه را بگوید، نیز وی با تعبیری جنسی، سخنش را به پایان برد، هر چند که چند روز بعد او انتصاب نوار پخش شده در فضای مجازی به خودش را قویا تکذیب کرد و این درست در زمانی بود که آیت‌الله خامنه‌ای مذاکره‌کنندگان با آمریکا را فرزندان انقلاب خواند و به طور ضمنی از آن‌ها حمایت کرده بود.
مراسم عزاداری دهه محرم که همه ساله در حسینیه امام خمینی برگزار می‌شود به نوعی نمایان‌گر آرایش سیاسی نیروهای فعال در سطوح بالای مدیریت کشور نیز به شمار می‌آید. در تصاویر منتشر شده توسط وب‌سایت رسمی آیت‌الله خامنه‌ای عکسی که نشان‌گر حضور احمدی‌نژاد و یا نزدیکان وی در مراسم باشد منتشر نشده است.
طرف‌داران آیت‌الله خامنه‌ای که خود را ذوب شده در ولایت می‌دانند، طی دو ماه گذشته حملات سنگینی بر علیه اکبر هاشمی رفسنجانی، سید محمد خاتمی و حسن روحانی و همین‌طور جواد ظریف در فضای مجازی آغاز کرده‌اند و اینان را به دلیل مطرح ساختن طرح مذاکره با آمریکا مورد سرزنش قرار داده‌اند.

No comments:

Post a Comment