Friday, December 6, 2013

امام جمعه تهران: فتنه‌گران پررو شده‌اند

امام جمعه تهران: فتنه‌گران پررو شده‌اند

احمد خاتمی در واکنشی تلویحی به سخنان چندی قبل محمد رضا خاتمی که گفته بود ما از طلب ۸۸ گذشتیم، گفت «فتنه‌گران پررو شده‌اند.»

برخی از سخنان امروز امام جمعه موقت تهران، در واکنش به اظهارات محمدرضا خاتمی در گفتگو با روزنامه اعتماد مبنی بر این‌که «ما از طلب سال ۸۸ خود از نظام گذشتیم» بود.
به گزارش خبرگزاری فارس احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران امروز گفت: «احساس می‌شود در این ایام برخی از این فتنه‌گران جان گرفته و طلبکار شده‌اند.»
وی افزود: «فتنه‌گران با سوء استفاده از شرایط موجود و پست گرفتن برخی از دوستان و شرکای جرم خود در دولت پررو و طلبکار شده‌اند و احساس می‌کنند فضا، فضای آنان است.»
خاتمی خطاب به آنها تاکید کرد: «به فتنه‌گران می‌گویم که جمعیت ده‌ها میلیونی ۹ دی ماه سال ۸۸ نمرده‌اند و در صحنه‌اند. اگر باز بخواهید فتنه‌گری کنید به صحنه می‌آیند و سفره فتنه‌گران را جمع می‌کنند.»
امام جمعه تهران در ادامه هم گفت: «من این تعبیر دادستان محترم را که فرمودند نظام نهایت ارفاق به بعضی از متهمان را کرد و این ارفاق‌ها سبب برخی ادعاها شد، سخن حق می‌دانم اما ما می‌خواهیم فتنه‌گران به دامان ملت بیایند اما فکر نکنند یکه‌تاز میدان هستند چرا که متدینین، جانبازان جبهه و جنگ و خانواده‌های شهدا میدان‌دار هستند.»
در هفته‌ی گذشته غلامحسین محسنی اژه‌ای٬ سخنگوی قوه قضاییه گفته بود که نظام «‌‌نهایت ارفاق» را در حق «متهمان فتنه» انجام داد. وی با بیان اینکه در برخورد با این افراد «کوتاهی» کرده‌ایم وعده داد در صورت متشنج کردن فضا از سوی «عوامل فتنه» دادستانی با آن‌ها «برخورد» کند.
احمد خاتمی در ادامه‌ی سخنان امروز خود همچنین گفت: «فتنه ۸۸ یک اعتراض نبود بلکه جرم‌ بود؛ جرم، خیانت و تباه کردن حضور ۴۰ میلیونی مردم. فتنه ۸۸ جرم و  اهانت به سید‌الشهدا بود و تهرانی‌ها به خاطر دارند که آنان در سال ۸۸ میدان انقلاب و آزادی را تبدیل به میدان جنگ کرده بودند.»
امام جمعه موقت تهران در پایان هم با اشاره به نزدیک بودن روز دانشجو به «حوادث ۱۶ آذر سال ۸۸» اشاره کرد و گفت: «فتنه‌گران عکس امام را به آتش کشیدند و موجب کشتن بیگناهان، حمله به پایگاه‌های بسیج، آتش زدن مساجد، تخریب اموال مردم و ارتباط صمیمانه با بیگانگان شدند که اینها همگی جرم تلقی می‌شود و این جرم‌ها چیزی نیست که از خاطر مردم پاک شود.»

No comments:

Post a Comment