Monday, January 6, 2014

"طرح کمیته ناظر بر مسئله هسته‌ای خارج از اختیارات مجلس است" * افزایش ۸۰ هزار تومانی حقوق کارگران منتفی شد طرح کمیته ناظر بر مسئله هسته‌ای خارج از اختیارات مجلس است یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی طرح کمیته ناظر بر مسئله هسته‌ای از سوی نمایندگان مجلس را خارج از حیطه اختیارات مجلس دانست و تصریح کرد: قانون حیطه اختیارات و وظایف مجلس را مشخص کرده است و مجلسیان نمی‌توانند چنین درخواست‌هایی داشته باشند، چرا که پرونده هسته‌ای یک پرونده اجرایی است و حوزه وظایف و اختیارات مجلس امور نظارتی و تقنینی است. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص اظهارات اخیر نماینده تهران درباره تشکیل کمیته ناظر بر مذاکرات هسته‌ای گفت: اعتقاد دارم که پرونده هسته‌ای و سیاست خارجی ایران مشکلی در خصوص نظارت ندارد. وی با بیان اینکه طرح چنین مباحثی منجر به تضعیف تیم مذاکره‌کننده ایرانی می‌شود، تاکید کرد: به نظرم پرونده هسته‌ای باید از ابتدا از دستور کار اجرایی شورای عالی امنیت ملی خارج و به وزرات امور خارجه انتقال می‌یافت، چرا که این مسئله منجر به پیگیری حرفه‌ای‌تر و چابک‌تر مسئله می‌شد. افزایش ۸۰ هزار تومانی حقوق کارگران منتفی شد در حالی که قرار بود با مصوبه جدید هیئت وزیران، حق مسکن کارگران از مردادماه امسال ۲۰ هزارتومان شود، اما دولت مصوبه هفتم مرداد شورای عالی کار را تغییر داد و معاون اول رئیس جمهور اجرای افزایش تنها ۱۰هزارتومانی حق مسکن مشمولان قانون کار که از ۸ سال گذشته ثابت مانده بود را به ابتدای سال آینده موکول کرد. مقامات کارگری می گویند هیئت وزیران تنها می توانست درباره مبلغ حق مسکن و نه زمان اجرای آن اظهارنظرکند، با تصمیم جدید دولت افزایش ۸۰ هزارتومانی حقوق ۱۲ میلیون مشمول قانون کار تا پایان سال منتفی شد.

"طرح کمیته ناظر بر مسئله هسته‌ای خارج از اختیارات مجلس است"
* افزایش ۸۰ هزار تومانی حقوق کارگران منتفی شد

طرح کمیته ناظر بر مسئله هسته‌ای خارج از اختیارات مجلس است
یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی طرح کمیته ناظر بر مسئله هسته‌ای از سوی نمایندگان مجلس را خارج از حیطه اختیارات مجلس دانست و تصریح کرد: قانون حیطه اختیارات و وظایف مجلس را مشخص کرده است و مجلسیان نمی‌توانند چنین درخواست‌هایی داشته باشند، چرا که پرونده هسته‌ای یک پرونده اجرایی است و حوزه وظایف و اختیارات مجلس امور نظارتی و تقنینی است.
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص اظهارات اخیر نماینده تهران درباره تشکیل کمیته ناظر بر مذاکرات هسته‌ای گفت: اعتقاد دارم که پرونده هسته‌ای و سیاست خارجی ایران مشکلی در خصوص نظارت ندارد.
وی با بیان اینکه طرح چنین مباحثی منجر به تضعیف تیم مذاکره‌کننده ایرانی می‌شود، تاکید کرد: به نظرم پرونده هسته‌ای باید از ابتدا از دستور کار اجرایی شورای عالی امنیت ملی خارج و به وزرات امور خارجه انتقال می‌یافت، چرا که این مسئله منجر به پیگیری حرفه‌ای‌تر و چابک‌تر مسئله می‌شد.
افزایش ۸۰ هزار تومانی حقوق کارگران منتفی شد
در حالی که قرار بود با مصوبه جدید هیئت وزیران، حق مسکن کارگران از مردادماه امسال ۲۰ هزارتومان شود، اما دولت مصوبه هفتم مرداد شورای عالی کار را تغییر داد و معاون اول رئیس جمهور اجرای افزایش تنها ۱۰هزارتومانی حق مسکن مشمولان قانون کار که از ۸ سال گذشته ثابت مانده بود را به ابتدای سال آینده موکول کرد.

مقامات کارگری می گویند هیئت وزیران تنها می توانست درباره مبلغ حق مسکن و نه زمان اجرای آن اظهارنظرکند، با تصمیم جدید دولت افزایش ۸۰ هزارتومانی حقوق ۱۲ میلیون مشمول قانون کار تا پایان سال منتفی شد.
 

No comments:

Post a Comment