Thursday, March 13, 2014

تجمع 100 دانشجو (یسیجی) ، فراخوان میلیونی! انصاف نیوز : شعار بزرگ، عمل کوچک؛ شاید این توصیف تجمع حدود 100 دانشجو در روز چهارشنبه در مقابل سفارت اتریش بود؛ تجمعی کوچک که با فراخوان «همه ی دانشجویان کشور» تشکیل شد، هر چند رسانه های حامی جریان خاص و همچنین صداوسیما مانند قبل آن را بزرگتر از آنچه هست نشان دادند. به گزارش انصاف نیوز، روز سه شنبه دبیر یکی از تشکل های دانشجویی جناح راست در دانشگاه تهران در گفتگو با خبرگزاری خاص از «همه تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان سراسر کشور برای حضور در تجمع مقابل سفارت اتریش» دعوت کرده و گفته بود: اطمینان داریم همه اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی در این حرکت انقلابی حضور پررنگ و فعال خواهند داشت. در حال حاضر 4 میلیون و 400 هزار نفر سراسر کشور دانشجو هستند، به عبارتی از هر 44000 دانشجو، یک نفر در این تجمع شرکت کرده بود. اگر تهران مبنا گرفته شود، 710 هزار دانشجو در استان تهران هستند، به عبارتی از هر 7100 دانشجو، یک نفر در تجمع شرکت داشته است. اگر هم ملاک دعوت، دانشگاه تهران بوده باشد؛ 50 هزار دانشجو دارد؛ به عبارتی از هر 500 دانشجو، یک نفر به دعوت این تشکل و تبلیغات این رسانه ها پاسخ مثبت داده اند. این توضیح ضروری است که خبرنگار انصاف نیوز در این تجمع حضور نداشته و از تصاویر منتشر شده در دو خبرگزاری فارس و ایسنا به نظر می رسد تعداد این دانشجویان بسیار کمتر از 100 نفر بوه اند ولی با مشاهده ی این گزارش های تصویری تعداد آنها حداکثر نیز کمتر از 100 نفر است. شعاری بودن و پایین بودن اعتماد بدنه ی دانشجویی از جمله ی علت های پاسخ سرد به فراخوان هایی اینچنین تشکل های دانشجویی جریان اصولگراست که نه مشکلی برای کسب مجوز تجمع دارند و نه با محدودیت های رسانه ای مواجهند؛ حتی مانند همین تجمع، اجازده دارند که بلندگو نیز حمل کنند. به نظر می رسد هر چند موضع آنها درباره ی موضوعی صحیح هم باشد، چنین تجمعاتی پس از آن تبلیغات سنگین، نتیجه ای در پی نخواهد داشت. یکی دیگر از علت های کم رونق شدن تجمعاتی اینچنینی حتی در طیف دانشجویان اصولگرا، شکست آنها در مشابه سازی چند سال پیش برای تسخیر سفارت انگلیس است؛ که با اعتراض خامنه ای مواجه شد. بخشی از جریان اصولگرا که در حسرت حرکت دانشجویان پیرو خط امام در ابتدای انقلاب بودند، در سالهای اخیر تلاش هایی برای هم وزن سازی خود در حرکتی مشابه هستند، حرکتی که مربوط به دوره ی خود بوده و حتی تایید کنندگان و دست اندرکاران آن حرکت نیز برای این دوره چنین کاری را تجویز نمی کنند.

تجمع 100 دانشجو (یسیجی) ، فراخوان میلیونی!

انصاف نیوز : شعار بزرگ، عمل کوچک؛ شاید این توصیف تجمع حدود 100 دانشجو در روز چهارشنبه در مقابل سفارت اتریش بود؛ تجمعی کوچک که با فراخوان «همه ی دانشجویان کشور» تشکیل شد، هر چند رسانه های حامی جریان خاص و همچنین صداوسیما مانند قبل آن را بزرگتر از آنچه هست نشان دادند.
به گزارش انصاف نیوز، روز سه شنبه دبیر یکی از تشکل های  دانشجویی جناح راست در دانشگاه تهران در گفتگو با خبرگزاری خاص از «همه تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان سراسر کشور برای حضور در تجمع مقابل سفارت اتریش» دعوت کرده و گفته بود: اطمینان داریم همه اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی در این حرکت انقلابی حضور پررنگ و فعال خواهند داشت.
در حال حاضر 4 میلیون و 400 هزار نفر سراسر کشور دانشجو هستند، به عبارتی از هر 44000 دانشجو، یک نفر در این تجمع شرکت کرده بود.
اگر تهران مبنا گرفته شود، 710 هزار دانشجو در استان تهران هستند، به عبارتی از هر 7100 دانشجو، یک نفر در تجمع شرکت داشته است.
اگر هم ملاک دعوت، دانشگاه تهران بوده باشد؛ 50 هزار دانشجو دارد؛ به عبارتی از هر 500 دانشجو، یک نفر به دعوت این تشکل و تبلیغات این رسانه ها پاسخ مثبت داده اند.
این توضیح ضروری است که خبرنگار انصاف نیوز در این تجمع حضور نداشته و از تصاویر منتشر شده در دو خبرگزاری فارس و ایسنا به نظر می رسد تعداد این دانشجویان بسیار کمتر از 100 نفر بوه اند ولی با مشاهده ی این گزارش های تصویری تعداد آنها حداکثر نیز کمتر از 100 نفر است.
شعاری بودن و پایین بودن اعتماد بدنه ی دانشجویی از جمله ی علت های پاسخ سرد به فراخوان هایی اینچنین تشکل های دانشجویی جریان اصولگراست که نه مشکلی برای کسب مجوز تجمع دارند و نه با محدودیت های رسانه ای مواجهند؛ حتی مانند همین تجمع، اجازده دارند که بلندگو نیز حمل کنند.
به نظر می رسد هر چند موضع آنها درباره ی موضوعی صحیح هم باشد، چنین تجمعاتی پس از آن تبلیغات سنگین، نتیجه ای در پی نخواهد داشت.
یکی دیگر از علت های کم رونق شدن تجمعاتی اینچنینی حتی در طیف دانشجویان اصولگرا، شکست آنها در مشابه سازی چند سال پیش برای تسخیر سفارت انگلیس است؛ که با اعتراض خامنه ای مواجه شد.

بخشی از جریان اصولگرا که در حسرت حرکت دانشجویان پیرو خط امام در ابتدای انقلاب بودند، در سالهای اخیر تلاش هایی برای هم وزن سازی خود در حرکتی مشابه هستند، حرکتی که مربوط به دوره ی خود بوده و حتی تایید کنندگان و دست اندرکاران آن حرکت نیز برای این دوره چنین کاری را تجویز نمی کنند.

No comments:

Post a Comment